22 kasım Renault mais RFC buluşması karşılaşması test olan Megane RS ve Clio RS ...

KaRaHaN

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Eki 2010
Mesajlar
7,127
Tepki puanı
442
Puanları
0
Yaş
43
10478548_311709159026430_3597247932263629458_n.jpg


10371365_10152457241554109_600314821591011233_n.jpg


1554407_10152457240939109_284438333108108760_n.jpg


1513304_311706322360047_562100095958097972_n.jpg


10355721_311725615691451_3807358492523046175_n.jpg


15876_311725639024782_8581558968157378165_n.jpg


1234060_311725665691446_4770853496935560561_n.jpg


1513170_311725702358109_3526314432619854331_n.jpg


Yeterince gözlere hitap eden ulaşılabilir spor otomobiller sınıfındaki lider markalardan Renault RS grubu yeni ve makyajlanmış İki lideri olan B ve C segmentindeki en son otomobillerini Kullanma şansımız olduğundan dolayı hem mutlu oldum hemde Renault Fan Club olarak Maisin bizi buna layık görmesinden de gurur duyduğum bir organizasyon daha oldu. Mustafa Ustaya ve Mais temsilcisi Görey e burdan teşekkür ederim kendi adıma.

Umut ediyorum ki araçlar hakkındaki fikirlerime değer veren dostlar vardır ki bu yazı biraz geç oldu ama Pc im yeni tamirden geldi bende elimde klavye ile ilk yazılarımı RFC ye yazayım istedim.

Renault megane 3 RS

Araç hiç bilmeyen bir kişi için dışarıdan ilk görsele bakan olan biri izlenim olarak belki renkleri ile sevimli hale getirilmiş hantal bir megane rs duruşu var kesinlikle ve buna katılıyorum aslında ruhsuz olan bu modelin Renault mühendisleri tarafından bu kadar içinde güç barındırıp kontuğuna bindiğiniz andan itibaren sizi kullanma hevesini ve kesintisiz güç alarak yola devam etme hissi uyandıracağını düşünemezlerdi bilmeyenler için. Araç kesinlikle size sunduğu aslında ne konfor ne de tam bir estetik tek size vaat ettiği şey saf güç ve 265 hp lik yeni megane RS motorunun yollarda size vereceği adrenalin. Renault mühendisleri aslında bu araçın limitleri ile oynamış olduklarını size belirtmek isterim çünkü bu yeni nesil motor da tam olarak 350 hp güç almak mümkün ancak japon otomobillerindeki gibi bir yol izleyerek kişiselleştirme ve güç arttırmada size bırakılmış bir kısım olmasını gizleyerek daha kişiselleşmiş araç olarak kullanıcıları daha kendine bağlamayı hedef aldığını bilmenizi isterim. Rakiplerine yol gösteren bu araç kendi sınıfın da suzuka pistinde Hondanın da rekorunu kırarak bir bakıma asya ya da meydan okuyan bir araç olduğunu bilmenizi isterim.

Lafı uzatmadan testim için yeterli şansımızın hava şartlarının parkurun kısalığı ile sağlıklı fikir vermem ne kadar doğru olur bilemem ama bu kısa sürelik hissettiklerimi size aktarmam gerekirse: Araç Benim beklentilerimi görsel olarak karşılayan bir araç. Motoru çalıştırmanızdan itibaren tok bir egzos ile size ben burdayım diyen içindeki güçü ön tekerlere kesintisiz olarak aktararak size adrenalin verirken brembo frenleri ile durma da da kesinlikle kaygan zeminde sizi şaşırtmadan yavaşlama ve durma olarak tatmin ediyor. Bizim şansızlığımız üyelerimizin testi bitmeden 10 dk evvel çiğ yağarak pisti kızaklama olarak tam bir cennete çevirmesi ve araya giren yemek molasında pist tam olarak sıfırın altında sulu kar ile bize zorlayacağı kesin olarak araçların başına geçtik.

Tüm Yönetim kadrosu gibi benimde kendime ait bir test ve fikir şansım olduğunda megane RS in içinde bularak sezgin bey ile testimize başladık. Araç ataklık konusunda eksik bir yanı olmamasına ragmen 100 kiloluk halefi megane rs e göre biraz daha hantal geldi bana. Aracın ilk kalkışındaki sarma esp nin devreye hemen girmesi ile yola aktarılan güç ile araç ileri atıyor ve sırtınızı koltuğa daha yakın hale getiriyor. Aracın belki bu konuda hakkını yememen gereksede sıfırın altında bir asfalt ve kuru hava lastiklerinin de eksileri ile önde kayma yapmasını doğal karşılasam da direksiyon hissi virajlarda merkez noktaya dönüşü çok hissizdi. Araç kendini doğru düzlüğe getirdiğindeki pedala asılmam bana dışardan bakıldığın da hızlı gibi gelsen de içerden hissettiğim beklentinin biraz altında kaldı. Araç önden kayma ve şanzıman sorunu varmış hissi versede güç olarak eksik diyemem. Aracımızda akropovic egzos olmaması da ayrı bir hüsrana beni yaratmış olması yüksek devirlerde verdiği ses kötü de sayılmazdı. Aracın fiyat konusunda rakiplerine yakın bir fiyatta olması aslında bu yeni yüzlü güç dehasına bıraz yavaş satışlara sebep olsa da kesinlikle her genç in bir RS dönemi olması gerektiğini düşünenlerdenim. Megane Rs ile imkanım olursa daha kuru ve geniş bir pistte test etme şansım olursa elimden geldiğince haksızlık etmeden başka bir yazı yazacağıma inansamda aracın kesinlikle iyileştirmeye ve daha baştan sağma olmadan yani sadece çekiciliğini arttırarak değilde motor fren konusundaki başarısının süspansiyon ve yol tutuş özelliklerini arttırarak bence daha iyi yerlere geleceğine inanıyorum. Megane RS in kesinlikle bu ara modelinin yeni çıkacak araca bence kesinlikle birşeyler katacağına ve gelecek olan megane 4 ile altın çağına geceçeği şüphesiz inanıyorum ancak bence halefinin satış rakamlarını yakalayamaması zaten düşüncelerimin bir gerçek göstergesi. Umarım bu kasa bile olsa birgün tekrar Rs sahibi olarak size daha fazla bilgi aktarabilirim:eyv

Renault Clio RS :

Daha önce kullanma şansım olmayan bu modeli aslında merak etmiyor değilim yazısı yazsam sizlerde bana inanmazdınız :)

Clio Rs önceki Rs modeline göre daha yumuşak hatlar çizsede clio herzaman ki gibi Rs e hayat vermiş bir şaseye inanılmaz bir güç ekleyerek bizlere yine zevkli dakikalar vereceğnin habercisi gibiydi koltuğuna geçince ;) Araç gerçekten bence iki kişilik ve tek kapı versiyonuna ihtiyacı olarak gözüksede dört kapı hızlı otomobil severlerinde olduğunu unutmamak lazım. Clio Rs yenilenmiş görüntüsü olarak bakarsak yanılırız ama beni üzen şey halefi gibi 200 hp ile çok daha durdurulmaz bir motor beklentimdi.... Aracı kullanma şansızmızın ne durumlar da olduğunu zaten megane yazımda okudunuz ancak bu şartlarda her ne kadar çok sevmesem de otomotik F1 şanzıman bize daha iyi yol tutuşu sağladığıda bir gerçek. Araç şu bir gerçek ki megane dan daha ufak ve en olarak daha kısa olmasına rağmen yol tutuşu olarak viraj hakimiyeti başarılı ve zevkli. Egzos sesinin arkada oturanlar için hele tam bir ziyafet. Genel hatları standart clio iç mekanı sunsa da ekran daki tork ve güç görselleri ile sürat yapmak çok zevkliydi. Eğer viraj konusunda bir karşılaştırma yapılsaydı adıma o çiğ yağmış kötü asfaltta clio kesinlikle lider kapatırdı diye düşünüyorum ve eğer başka bir acıdan bakılacak olursa da 120 binlik etiketinin karşılığınında daha kaslı bir araç beklentisine sebep olduğuda bir gerçek. Clio 4 de kesin bir makyaj alacağını düşünsemde bu şekli ile de gayet güzel bir otomobil. Aracın Kuru zemin performansı kaygan zeminde böyle ile neler yapacağının da kesinlikle bir kanıtı. Genel olarak Megane rs in görsel çekiciliğine rağmen bu küçük dev in hafife alınmaması gerektiğini bilmenizi isterim. Şehir içi kullanım acısından daha kolay bir otomobil olması da artı yanı. Ancak kesinlikle burdan sesleniyorum ki bu aracın manuel viteste olması renault açısından bir artı olacağına inananlardanım. Çünkü güç ve hissiyatı bilgisayara bırakılmış yarı robot bize ne yapmamızı vitesleri atarak göstermesi hoş değil.

Genel hatlar ile yol tutuş ve egzos olarak clio önde gözüksede görsellik ve çekicilik güç olarak Megane RS ile orta da buluşulan bir karşılaşma olduğunu ve sanırım renault mühendislerinin bu konuda kasıtlı olarak berabere verilen bir çekişme yaptıkları bir gerçek.....
 

*USTA

Mustafa USTA, T.C Vatandaşı,
Genel Başkan
09-Aydın
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
33,497
Tepki puanı
1,664
Puanları
113
Yaş
55
Güzel bir anlatım olmuş, sizin şansınıza pist kayganlaşmıştı ve araçlardan istenilen verim alınamamıştı, benim kullandığım saatte pist gayet iyiydi ve megane 3 RS tam beklediğim gibi tepkiler vermişti.
Bu arada Megane RS i 189000 TL lik fiyatı yüzünden pahalı bulan genç arkadaşlarımıza aracın fiyatının bu sıralar 140000 seviyelerinde olduğunu belirtelim.
 

KaRaHaN

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Eki 2010
Mesajlar
7,127
Tepki puanı
442
Puanları
0
Yaş
43
Güzel bir anlatım olmuş, sizin şansınıza pist kayganlaşmıştı ve araçlardan istenilen verim alınamamıştı, benim kullandığım saatte pist gayet iyiydi ve megane 3 RS tam beklediğim gibi tepkiler vermişti.
Bu arada Megane RS i 189000 TL lik fiyatı yüzünden pahalı bulan genç arkadaşlarımıza aracın fiyatının bu sıralar 140000 seviyelerinde olduğunu belirtelim.

Fiyat aslında yine yüksek gibi gözüksede aslında normal bir fluencin 78 bin tl olduğunu unutmamamız hatta rakip bir firmada daha az optionlu aracın 90 bin tl olduğunu düşünürsek bence gayet makul ancak yüksek vergilerden kurtulamadığımız sürece gençlerimiz 15 yaşında araçları alıp o güç isteklerini bastırmak zorunda kalacaklar o kesin :eyv
 

KaRaHaN

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Eki 2010
Mesajlar
7,127
Tepki puanı
442
Puanları
0
Yaş
43
 

ByTyFn

Tayfun SÖYLEMEZ,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Şub 2013
Mesajlar
8,051
Tepki puanı
928
Puanları
0
Yaş
35
Kimse RS nin Ne Kadar Özel Oldugunu Bilmediği İçin , Renaultun Bu Güne Kadar Bu Denli Pahali , Özel Bir Araç İle Piyasaya Nadir Çiktiğindan Dolayi Çok Pahali , Etmez O Kadar Gibi Cümleler Kullaniyor.. Ama Gercekten Parasini Hakedecek Bir Otomobil .. :eyv :eyv
 

*Burak Yılmazer

Burak Yılmazer,
Başkan
34-İstanbul
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
4,908
Tepki puanı
16
Puanları
38
Yaş
37
Gerçekten muhteşem bir oranizasyon du Murat abi gibi bende emeği geçen herkese teşekkürlerimi sunuyorum.. Araçlar konusunda ise öncelik ile zoe nin gidişine kalkışına hayran kaldım fakat yol tutuşu malesef 0 Mustafa abinin de dediği gibi pist baya ıslandı ilk olarak zoe yi test etme fırsatı buldum L virajlar da 40 km hızla 4 tekerin bir den kayması yoldan kaynaklanıyor düşüncesi yaratmıştı... Daha sonra Clio4 rs i test ettim zoe ye göre kalkışı gidişi vs zaten tartışılmaz bunları anlatmaya bile gerek yok zaten anlatılmaz yaşanır bu duygu L virajarda biraz daha aklı başında gibi geldi bana en son megan 3 rs ise başlı başına bir kanatsız bir yer uçağı gidiş kalkış o ses çiğerden gelen o sesss aman tanrım dedirten cinsden di ama bu sadece benim fikrimdir kalkış gidiş vs MEGAN 3 RS ama yol tutuş olarak bakarsak CLİO 4 RS diyorum ZOE ise kendi clasmanın da başı çekecek bir araç
 

KaRaHaN

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Eki 2010
Mesajlar
7,127
Tepki puanı
442
Puanları
0
Yaş
43
Gerçekten muhteşem bir oranizasyon du Murat abi gibi bende emeği geçen herkese teşekkürlerimi sunuyorum.. Araçlar konusunda ise öncelik ile zoe nin gidişine kalkışına hayran kaldım fakat yol tutuşu malesef 0 Mustafa abinin de dediği gibi pist baya ıslandı ilk olarak zoe yi test etme fırsatı buldum L virajlar da 40 km hızla 4 tekerin bir den kayması yoldan kaynaklanıyor düşüncesi yaratmıştı... Daha sonra Clio4 rs i test ettim zoe ye göre kalkışı gidişi vs zaten tartışılmaz bunları anlatmaya bile gerek yok zaten anlatılmaz yaşanır bu duygu L virajarda biraz daha aklı başında gibi geldi bana en son megan 3 rs ise başlı başına bir kanatsız bir yer uçağı gidiş kalkış o ses çiğerden gelen o sesss aman tanrım dedirten cinsden di ama bu sadece benim fikrimdir kalkış gidiş vs MEGAN 3 RS ama yol tutuş olarak bakarsak CLİO 4 RS diyorum ZOE ise kendi clasmanın da başı çekecek bir araç

Görey beyden böyle organizasyonları çoğaltması bakımından sesleniyoruz o halde Ustanın artık yazmasına ve zaman harcamasına gerek kalmadan :eyv
 

*Burak Yılmazer

Burak Yılmazer,
Başkan
34-İstanbul
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
4,908
Tepki puanı
16
Puanları
38
Yaş
37
bence Görey beyi de aramıza almamız lazım bizlere yakın olursa bence daha aktif org lar yapılacaktır. Bugun hem mail attım hem aradım kendisini ama malesef ulaşamadım :(
 

KaRaHaN

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Eki 2010
Mesajlar
7,127
Tepki puanı
442
Puanları
0
Yaş
43
bence Görey beyi de aramıza almamız lazım bizlere yakın olursa bence daha aktif org lar yapılacaktır. Bugun hem mail attım hem aradım kendisini ama malesef ulaşamadım :(

Eminim gerekçesi olan bir durumdur :eyv
 

UĞUR BAŞAR

Uğur Başar
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Eki 2010
Mesajlar
4,000
Tepki puanı
419
Puanları
83
Yaş
48
Gerçekten muhteşem bir oranizasyon du Murat abi gibi bende emeği geçen herkese teşekkürlerimi sunuyorum.. Araçlar konusunda ise öncelik ile zoe nin gidişine kalkışına hayran kaldım fakat yol tutuşu malesef 0 Mustafa abinin de dediği gibi pist baya ıslandı ilk olarak zoe yi test etme fırsatı buldum L virajlar da 40 km hızla 4 tekerin bir den kayması yoldan kaynaklanıyor düşüncesi yaratmıştı... Daha sonra Clio4 rs i test ettim zoe ye göre kalkışı gidişi vs zaten tartışılmaz bunları anlatmaya bile gerek yok zaten anlatılmaz yaşanır bu duygu L virajarda biraz daha aklı başında gibi geldi bana en son megan 3 rs ise başlı başına bir kanatsız bir yer uçağı gidiş kalkış o ses çiğerden gelen o sesss aman tanrım dedirten cinsden di ama bu sadece benim fikrimdir kalkış gidiş vs MEGAN 3 RS ama yol tutuş olarak bakarsak CLİO 4 RS diyorum ZOE ise kendi clasmanın da başı çekecek bir araç

ZOE ile RS'ler bir tutulur mu hiç Burakcım :) sonuçta bir Alex bir hagi değil :)) Ama ben ZOE'den de normal b sınıfı bir otomobilden alacağım keyiften, daha fazlasını aldığımı söyleyebilirim :eyv RS'lere zaten diyecek yok :eyv
 
Üst