Her on-binde bir yada YAZLIK - KIŞLIK lastik değişiminde ben yaptırıyorum. 2,5 DERECEDEN fazla fark çıkıyor zaten, ROT 'cu da şaşır her defasında bu açıklı çok diye. Bu yüzden ben mütemadiyen gidiyorum.
Bunun ilk çıkış nedeni de şu oldu...
*İkinci YAZLIK - KIŞLIK lastik değişimini yaptırınca, lastiklerin sırasını değiştirip taktırdım. Farklı farklı aşınsınlar hep aynı aşınma olmasın diye. Ardından bir türlü direksiyon ayarı tutmadı. Araba hep sola yada sağa kayma gösterdi. Lastikçiye 2-3 defa gitmem gerekti. ROT 'a soktuk bu sefer, ROT ayarı bozulmuş dediler. Ardından sorun çözüldü.
*Üçüncü YAZLIK - KIŞLIK lastik değişimini yaptırınca, yine lastikleri karışık taktık. Yine aynı problem. Direksiyon sağa yada sola kayıyor. Geçen seferden tecrübe ile gittim ROT 'cuya. Adam yapamadı !!! Kafayı yedi. Ben de yedim. Bütün lastikleri tek tek söktü, deneme ile geçen sefer hangi lastik hangi tarafın ise onu buldu ve o lastiği o tarafa taktı. Problem çözüldü.
Servisin buna yorumu. ÇIKARDIĞIN LASTİĞİ yine ÇIKARDIĞIN YERE TAKACAKSIN. Eskiden olduğu gibi arkaları öne önleri arkaya yada sağı sola solu sağa takayım. Lastik ömrü uzasın zihniyeti bu Talismanların direksiyon bilgisayar sistemini bozuyormuş. Bana hiç mantıklı gelmedi ! Fakat lanet olasıca sorunu ancak böyle çözüyorum. Şimdi her lastik değişiminde numaralandırıyorum lastikleri ve diğer YAZLIK - KIŞLIK değişiminde bu numaralara göre takıyorum lastikleri. Lastikçi beni uyarsa da (abi önleri arkaya arkaları öne) dese de "sakın haaa" diyorum.
ROT konusu bir kere çözdü ama sonra çözemedi. Bu yüzden ROT ayarına da güvenim sarsıldı. Yine de arada yaptırıyorum ön - arka. Baya zor oluyor yapmaları. Benim tecrübem BRIDGESTONE serviscilerinde gördüğüm ÇiN malı rotlar tam yapamıyor ama LASSA 'cı da gördüğüm Amerikan malı bir rot makinası vardı. O çok iyiydi.