- Katılım
- 25 Eyl 2015
- Mesajlar
- 105
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
Devir düşürmemesi, aşırı yakıt tüketimi, motorda boğulma ve egzozdan anormal benzin kokusu gibi belirtilerle jiklenin arızalı olduğunu varsayabiliriz. Malesef resmi büyütüp göremediğim için yorum yapamıyoruma ancak silkeleme ve teklemeyi ondan yapmaz.
İncelemek lazım.
Açıkçası benim yapacağım ilk iş buji kablolarını (ki sanırım sipariş verip henüz takamamıştınız) değiştirmek olurdu.
Ardından bujileri söküp incelerdim, aşırı yağlanma var ise temizleyip tekrar takıp denerdim, çalışması düzelmiş ise nedeni buji yağlanmasıdır ve motorun incelenmesi gerekir. Eğer aşırı yağlanma değil de bujilerde benzinden kaynaklı nemlenme görülebiliyor ise motor boğuluyor demektir, bu da karbüratör ayarı veya arızası anlamına gelebilir. Eğer bu ikisi normal ise bujilerin tırnak aralıklarını ölçerdim, genellikle takılmadan önce kimse bakmıyor ve bir stajyer veya çırak rastgele bir parça gibi davranırsa tırnak aralığı düşebiliyor ki bu durumda ateşleme ciddi şekilde zayıflar. Tekleme ve silkeleme görülebilir. Varsayalım ki bujilerimizi inceledik ve buji kablolarımızı değiştirdik, motorun çalışmasında değişiklik yok. O zaman bu ikisi temiz çıktı demektir ve işimiz biraz uzar.
İşin kolayı oto sanayide benzer araçlarla çalışan ustaların yolunu tutmak olur. Yapmaları gereken şeyler ilk olarak yukarıdaki kontrolelri kendisi yapmak isteyecektir, ardından elektronik ateşlemeden şüphelenir ve mümkünse başka bir aracınkiyle değiştirerek denemek ister, ardından motor teste sokarak emisyon değerleri ve avansını kontrol eder, bu kendisine arıza teşhisi için fikir verecektir.
Moralinizi bozmayın, genellikle bu tip arızalar maliyeti düşük ve basit işler. Arızanın nedeni bulunana kadar biraz zaman istiyor o kadar. Benim endişem motorunuzun yenilenmesini yapan arkadaşın uygun olmayan silindir kapak contası kullanmış veya torkunda sıkıldıktan sonra silindir kapak civatalarına plastik sıkma uygulamamış olması, ki bu durumda zaten bujilerde yağlanma veya egzozdan beyaz duman ile kendini gösterir ve maliyeti sizi değil onarımı yapan malum ustaya kalır.
Belki sadece yanlış yakıt koydular, veya yakıt filtreniz tamamen tıkalı. İncelenmesinde yarar var. Bunları yazarken kendimi fal bakar gibi hissettim
İncelemek lazım.
Açıkçası benim yapacağım ilk iş buji kablolarını (ki sanırım sipariş verip henüz takamamıştınız) değiştirmek olurdu.
Ardından bujileri söküp incelerdim, aşırı yağlanma var ise temizleyip tekrar takıp denerdim, çalışması düzelmiş ise nedeni buji yağlanmasıdır ve motorun incelenmesi gerekir. Eğer aşırı yağlanma değil de bujilerde benzinden kaynaklı nemlenme görülebiliyor ise motor boğuluyor demektir, bu da karbüratör ayarı veya arızası anlamına gelebilir. Eğer bu ikisi normal ise bujilerin tırnak aralıklarını ölçerdim, genellikle takılmadan önce kimse bakmıyor ve bir stajyer veya çırak rastgele bir parça gibi davranırsa tırnak aralığı düşebiliyor ki bu durumda ateşleme ciddi şekilde zayıflar. Tekleme ve silkeleme görülebilir. Varsayalım ki bujilerimizi inceledik ve buji kablolarımızı değiştirdik, motorun çalışmasında değişiklik yok. O zaman bu ikisi temiz çıktı demektir ve işimiz biraz uzar.
İşin kolayı oto sanayide benzer araçlarla çalışan ustaların yolunu tutmak olur. Yapmaları gereken şeyler ilk olarak yukarıdaki kontrolelri kendisi yapmak isteyecektir, ardından elektronik ateşlemeden şüphelenir ve mümkünse başka bir aracınkiyle değiştirerek denemek ister, ardından motor teste sokarak emisyon değerleri ve avansını kontrol eder, bu kendisine arıza teşhisi için fikir verecektir.
Moralinizi bozmayın, genellikle bu tip arızalar maliyeti düşük ve basit işler. Arızanın nedeni bulunana kadar biraz zaman istiyor o kadar. Benim endişem motorunuzun yenilenmesini yapan arkadaşın uygun olmayan silindir kapak contası kullanmış veya torkunda sıkıldıktan sonra silindir kapak civatalarına plastik sıkma uygulamamış olması, ki bu durumda zaten bujilerde yağlanma veya egzozdan beyaz duman ile kendini gösterir ve maliyeti sizi değil onarımı yapan malum ustaya kalır.
Belki sadece yanlış yakıt koydular, veya yakıt filtreniz tamamen tıkalı. İncelenmesinde yarar var. Bunları yazarken kendimi fal bakar gibi hissettim
