Açılır Tavan ve Yakıt Ekonomisi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ROADFOX
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

ROADFOX

Kerem SAYARI, T.C. Vatandaşı,
Başkan
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
12,738
Tepkime puanı
530
Puanları
113
Yaş
56
esh9063_4.webp

Birçok yeni aracın kabinini dev açılır tavanlar süslüyor. İşlemden geçirilmiş cam, doğal ışık sağlıyor ve çelik kadar sağlam olabiliyor. Ancak bu cam, açıklığın büyüklüğüne bağlı olarak çeliğe göre daha ağır olabiliyor.

Diğer yandan açılır tavan açık olduğunda, aracın üstündeki hava akışını kesintiye uğratarak sürtünme direncini arttırıp yakıt ekonomisini de azaltıyor.

Dünya çapında kullanılan orijinal ekipman açılır tavanların yaklaşık yüzde 55'ini tedarik Webasto'nun başkan yardımcısı John Thomas bir röportajda "şu anda insanlar araçlarının içine daha çok ışık ve enerji girmesini sağlamaya çalışıyor" dedi.


GİDEREK HAFİFLEDİ
Alüminyum çerçevelerin ve daha ince camların kullanılması sayesinde açılır tavanlar ve tavan pencereleri giderek hafiflese de, John Thomas, otomobil yapımcılarının bu özelliklerin eklendiği araçlarının yüzdesini dikkatle takip ettiklerini belirtti.

Eğer açılır tavan, bir modelin üretim yelpazesinin üçte birinden fazlasında kullanılırsa, aracın yakıt ekonomisi testlerinin bu özellik dikkate alınarak yapılması gerekiyor
 
"Sunroof" benim kalbim de her zaman bir ukte olarak kalacak :aytuğ
 
Panoramik açılır cam tavan iyidir, seviyorum seni meg3 :halay
 
cam tavan pek sevmem
 
O zevk için 3 kuruş fazla yaktığına değer...:eyv
 
O elleri yukarı kaldırmak rüzgari hissetmek :)
 
O elleri yukarı kaldırmak rüzgari hissetmek :)

Madem bu kadar önem veriyorsun rüzgara gel seni motorcular camiasına katalım rüzgarın babası seninle olsun:p
 

Benzer Konular

Cevaplar
36
Görüntüleme
42K
bilalrx
Geri
Üst