Akü boşalması

elpida

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Haz 2013
Mesajlar
128
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Dün gece aracımın farlarını kapatmayı unutmuşum. Sağolsun sitenin güvenlik görevlileride tur atmadıklarından herhalde görmemişler. Sabah Renault Yardımı aradım, ücret karşılığı gelip takviye yapacakalrını söylediler, sonra kasko sigortası yaptırdığım sigorta şirketini aradım, Hasarsızlık indirimini bozmadan gelip ücretsiz yapacaklarını söylediler. Yol yardım firması 45 dakika içinde geldi, araca takviye yaptılar ve çalıştı. Yetkili teknik eleman aküyü servise götürüp tam şarj ettirmem gerektiğini söyledi ancak ben yol yapınca dolar diye biliyordum. Gün içinde iki saat kadar aracı kullandım şimdi stop edip tekrar marşa basınca sorunsuz çalışıyor. Acaba servise götürmem gerekir mi?
 
Biraz yol yaparsan akün dolar kardeşim...
 
Sorun olmaz yeteri kadar kendisi şarj eder
 
bildigim kadariyla tam bosalan akuyu 20 saate yakin bir sure sarja baglarlar. Gün icinde akun marşa basar ama 2-3 gun araci yatirip kullanmazsan yine yol yardimi aramak zorunda kalirsin. Eleman dogru soylemiş. Hergün 2 saatlik yol yapiyorsan bir sıkıntı olmaz sanirim.
 
Hepinize yanıtlarınız için teşekkür ederim. Hergün işe aracımla gidiyorum, mesafe çok uzun değil ama sanırım yeterli.
 
Geçmiş olsun,bu bilgileri ögrendiğim iyi oldu tşrkler konuyu acan ve cvplayan herkse
 
Clio 4'ler stop edildiginde farlar açıksa kapı açıldıgı an sesli ve yazılı uyarıyor.
Bunu farketmediniz mi?
 
Araç hareket halindeyken mi şarj işlemi başlar yoksa hareket halinde araç vitesteyken ayağı gazdan çekince veya frene basınca mı. Kimi markalar araç motoruna yük binmesin diye böyle yaptıklarını okuduğumu hatırlıyorum.
 
Clio 4'ler stop edildiginde farlar açıksa kapı açıldıgı an sesli ve yazılı uyarıyor.
Bunu farketmediniz mi?

Eşimle konuşuyordum ve dikkatimden kaçmış. otoparkta normalde aydınlık olduğu için farketmemişim farların açık olduğunu.
 
Araç hareket halindeyken mi şarj işlemi başlar yoksa hareket halinde araç vitesteyken ayağı gazdan çekince veya frene basınca mı. Kimi markalar araç motoruna yük binmesin diye böyle yaptıklarını okuduğumu hatırlıyorum.

Bu da güzel bir soru, Teknik servis elemanına "eskiden arabalarda manuel jigle vardı, şimdi olsaydı çeker jigleyi deviri biraz arttırırdım daha hızlı şarj ederdi" dedim. Servis elemanı "Artık gerek yok, eğer akünün şarja ihtiyacı varsa konjektör rölanti halinde dahi gerekli elektriği sağlıyor, üretici firmalar yeni araçlarda bu şekilde ayarladılar, devirinizi arttırmanıza gerek yok" dedi. Yani motor çalıştığı anda şarj işlemi başlıyor.
 
Geri
Üst