Antifriz değişimi hk

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Yakupk43
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Yakupk43

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Ocak 2020
Mesajlar
10
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
29
Merhabalar aranıza yeni takıldım clio 2 sahibiyim geçenlerde termostat kapağının çatladığını farkettim termostatda alıp yenisini değiştirdim değiştirmişken antifriz de değişeyim dedim tamamen sistemden suyu boşalttım yenisini dolduldum yaklaşık 2 litre antifriz 2 litre su bursadan İstanbul a geldim geldiğimde genleşme tankı nın minimum altına düştüğünü fark ettim maksimum daydı kaçak yok sizce içinde kalan havayı mı attı hararet yol boyunca normaldi ve yolda kalorifer peteği ısıtmaya başladı normalde fazla ısıtmıyordu


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Merhaba,
Öncelikle geçmiş olsun. Benim başka dizel aracımda başka bir sorun vardı. Devirdaim ve başka değişim için 2 kere soğutma suyu değişmişti. Bu sırada usta hortumları sıkıp ekliyordu. Daha fazla su almıştı. Bence sizin de bu şekilde hava vs.den ama bir daha eksilirse mutlaka bir usta bakması iyi olur.

Aracınız dizel mi?
Bir de genleşme kabında su normal duruyor di mi? Yoksa kaynar gibi hareketli mi oluyor. Kapağından basınçtan dolayı sağı solu ıslak oluyor mu? (Bendeki sorun buydu)
 
Aracım 1.4 benzinli su normal duruyor kaynar vaziyette değil zaten daha öncesinde genleşme tankı kapağı açık pozisyon da 2-3 kere fan açtı havasını aldığımı düşünüyordum ama tamamen boşalttım ne motorda ne de başka bir yerde su kalmadı belki bir yerlerde az da olsa hava kalmıştır diye düşündüm son olayda bir daha yaparsa direk ustaya gideceğim teşekkür ederim yardımınız için


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Rica ederim bence su eksiltme sorunu yok zaman. Kapak açık vs çalışması bence farketmiyor. Dediğim gibi usta hep hortumları sıkıyordu aklımda kalan o. İnternette de baktığımda su yenilenince genleşme kapağı açık pozisyonda 10 dk çalıştırıp, sıcak kalorifer moduna getirmeniz lazım demişler.


Kaynatmaması da güzel haber. Felaket tellalı olmamak için benim önceki acı tecrübeyi yazmamıştım. Bu bilgi lazım olabilir diye kısaca yazayım. Benim o aracımda enjektör bazlı sorun vardı. Yapılan işemler sorunu çözmüyordu. Genleşme kabındaki su hep hafif hareketli ve kapak yani hafif nemliydi. Kapak geri dönüş bozulmuş diye bir usta dedi. Değiştirdik. O sıra da şehir değiştirdim düzelmedi. Sonra araç su bitik uyarısı vermeye başladı. Bazen 50 km bazen 300kmde bir soğutma suyu bitiyordu. Diğer ustada da benzer konuştu. Devirdaim patlamıştı o değişti, triger de değiştirdik. Bir yandan EGR, Partikül vs uyarıları da veriyordu. Her şeyine baktık. En sonunda silindir kapağı dediler. Yakın bir arkadaşım aldı silindir kapağı tamir oldu bazı işlemler daha yapıldı düzeldi..
 
Merhabalar aranıza yeni takıldım clio 2 sahibiyim geçenlerde termostat kapağının çatladığını farkettim termostatda alıp yenisini değiştirdim değiştirmişken antifriz de değişeyim dedim tamamen sistemden suyu boşalttım yenisini dolduldum yaklaşık 2 litre antifriz 2 litre su bursadan İstanbul a geldim geldiğimde genleşme tankı nın minimum altına düştüğünü fark ettim maksimum daydı kaçak yok sizce içinde kalan havayı mı attı hararet yol boyunca normaldi ve yolda kalorifer peteği ısıtmaya başladı normalde fazla ısıtmıyordu


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Eksilen suyu ekleyin aracı 1--2 gün kullanıp motor soğuk iken tekrar kontrol edin seviyede eksilme olacağını düşünmüyorum. İlk eksilme sistemdeki hava oluyor genelde
 
Aynı sorundan bende de oldu. Termostat çatlaktı. Yeniledik ve komple içerideki suyu antifriz ile değiştirdim. Ustanın yaptığı şey ise içerideki suyu boşalttıktan sonra antifriz ekleyince su haznesinin ağzından basınçlı bir şekilde üfleyerek hortumlardan birinde olan hava alma çeşmesinden antifriz gelene kadar üfledi antifriz gelince de sıktı ve her yeri de kontrol edip gönderdi beni. Sonra aynı şekilde bende de eksiltme oldu. Tekrar gittim ve radyatör ayağında ufak bir kaçak bulduk.
Radyatörü değiştirmek yerine radyatör çatlak doldurucu ilaç var parçacılarda "Radyatör Tıkayıcı" diye geçer, ondan aldım.
Hazneye ekledim ve yaklaşık 30 km gezdikten sonra arabayı stop ettim ve gece o şekilde kaldı. 1 hafta sonra kaçak olan yerde aynı sorunu görmedim ve su eksiltme sorununu da çözdük böylelikle.
Çatlak doldurucu ilacı kullandıktan sonra iyice içeride devir daim yapması için sakin kullanarak 20-30 km gezmek ve de gezdikten sonra arabayı minimum 2 saat stop etmek önemli. Böylece her noktaya ulaşmış oluyor ve sonra silikon gibi soğukta bekleyerek donuyor.
Bence her ihtimale karşı bu ilacı uygulayın derim...
 
Geri
Üst