Arabam Çekişten Düştü

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Stiff
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Stiff

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Şub 2015
Mesajlar
40
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Herkese selamlar,

Geçtiğimiz hafta evin önünde duran aracım çalışmadı. Sorunun sente atlaması olduğu tespit edildi. Triger seti 88 binde değişmiş olmasına rağmen 106 binde yeniden değiştirdik. Triger değiştikten sonra aracı çalıştırdığım an kayışın sesini duyuyorum, daha önce böyle bir ses yoktu. İkinci ve daha büyük sorun ise araç gitmiyor. Özellikle 3.vites itibariyle çok zorlanıyor. 1. vitesteyken bağırmaya başladığında 2'ye alıyorum, zorlanıyor. Yokuşlarda neredeyse 1. vites harici gitmiyor, 2'ye aldığımda tekliyor.

Ustama göstereceğim. Acaba sorun ne olabilir ? Daha önce başına gelen var mı ? Sente ayarı düzgün yapılmamış olabilir mi ? İnanın arabamdan soğudum, bilmesem 1.2 motor bu kadar ağır mı derim ama bugüne kadar çok temiz gidiyordu. Yorumlarınız benim için çok değerli, bu işlerden hiç anlamıyorum. Çok teşekkür ederim.
 
Triger seti hangi marka takıldı?

tapatalk yaz kızım
 
Triger setinin markası ne ?
 
Hangi marka bilmiyorum sormadım. Usta ile konuştum bugün, senin araban zaten 1.2 gibi bir şey söyledi. Ya eyvallah, ben uçuyordu demiyorum da 1 yıldır kullandığım araba ve bariz şekilde çekişi düştü. Çarşamba gösterebileceğim ama güvenim de sarsılmadı değil. Hangi marka olduğunu sorup yarın yazarım.
 
Tamam abi
 
Başka ustaya götürün. Sente atlaması kolay kolay olacak birşey değil trigerin gerginliğini ayarlayamamıştır.. öten kayış sesi trigerden kayışından değil şarj dinamosunu çeviren kayışın sesidir. Bu şekilde kullanmadan ya servise yada daha iyi bir ustaya gösterin subapları büktürüp kırdırabilirsiniz. Kayış sentesini ayarlamadan takmışlarsa çekiş problemi yaşarsınız.
 
Bugün götürdüm, bu ses verdiğimde yoktu diyor ustamız. Doğru bu kadar bariz değildi ama aracı aldıktan 2 saat sonra arayıp söyledim. Farklı bir sorun var gibi diyor. Muhtemelen masraf çıkaracak, alıp başka ustaya vereceğim. Subaplar erimiş olabilir diyor. Kısa mesafede çekiş sorunu hissedilmiyor, uzun yolda bariz derece çekiş sorunu var ve araba çok yoruyor beni. Severek kullandığım aracımdan soğudum :(
 
Flood olacak ama derdimi anlatmam gerekiyor. Trigeri orijinal taktığını söyledi bu arada.

Usta arayıp "Piyano mili kırılmış" dedi, yeniden maliyet verdi. Bu parçaların ne olduğunu bilmem. Merak ettiğim triger seti değiştirirken piyano milinin kırık olduğunu görmüş olması gerekmez mi ? O zaman kırık değil de triger seti değiştikten sonra kırıldıysa bu ustanın hatalı bir işlem yapmasından mı kaynaklanır ? Piyano milinin pahalı bir parça olduğunu söyledi, çıkma bakalım dedi. Son olarak da; piyano mili değiştirdikten sonra çalıştırıp görmemiz lazım, belki başka bir sorun daha çıkabilir dedi. Nasıl iş anlamıyorum, tükendim. Yardımınız için şimdiden teşekkür ederim.
 
Geri
Üst