Araç Satın Alırken Motor Kontrolü

*Burak Yılmazer

Burak Yılmazer,
Başkan
34-İstanbul
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
4,910
Tepkime puanı
18
Puanları
38
Yaş
38

İkinci el otomobil alırken motordan anlayan bir tamirciyle kontrol edilmelidir. Kesin almayı düşündüğünüz otomobili servisine gösterilirmelidir. Kaput açıldığında öncelikle motor kapağı açılıp yağ akıtması kontrol edilmeli ve contaların yağ sızdırıp sızdırmadığına bakılması gerekir.3 yaşından büyük otomobillerde bunu tespit etmek daha da zorlaşır.

Bu durumda motorun üfleyip üflemediğine yani yağ yakıp yakmadığına bakmak gerekir. Motor için yapılacak en önemli kontrollerden biri motorun üfleyip üflemediğinin anlaşmasıdır. Özellikle eski araçlarda motor revizyon isteyecek duruma gelmiş olabilir. Motorun revizyon edilmesi oldukça masraflı bir iştir. Motorun yağ yaktığını anlamak için yani üflemesini anlamak için motora yağ konulan kapak açılır ve motor çalıştırılır. Motor ısındıktan sonra yağ, egzozdan ve monifold dan gaz halinde çıkmıyor, segmanlar yukarıya doğru yağ atıyorsa, bu motorun yağ yaktığı anlamına gelir. Bu, zamanla çok masraf çıkarır. Motorun yağ haznesinin kapağı açılıp bakıldığında buharlaşan gazlar görülüyorsa, bu da pistonun aşındığını gösterir.

Birkaç saat park halinde kalmış bir otomobilin altına yatılarak bakıldığında, motorla şanzıman arasından yağ aktığı görülürse, krank keçelerinde kaçak olduğu anlamına gelir.
Otomobili motor soğukken çalıştırıp mutlaka motorun sesini dinleyin. Bu size motor hakkında referans olacaktır. Otomobili motoru soğukken çalıştırdığınızda rölantisi düzgünse ve uğultu yapmıyorsa bu iyiye yakın demektir. Tabi satmak için gelen arabada bu ayarlanarak iyimiş gibide gözükebilir.
Motoru çalıştırdığınızda sesi dinlerken egzozun da patlak olup olmadığını kontrol edebilirsiniz. Eğer egzoz aşırı yıpranmış ve delinmişse bu durum kendini sesiyle ele verir.
Radyatörün ve motor hortumlarının su kaçırıp kaçırmadığına bakmak gerekir. Radyatör suyunu kontrol edin, eğer su paslı ve yağlıysa sorun var demektir. Radyatör, motor çalışırken köpürme yapıyorsa, bu silindir kapağı contasında kaçak olduğunu gösterir.
Aküden ne olacak yenisini alırım demeyin. Alacağınız otomobilin kaputunu kapatmadan önce aküsünü kontrol etmeyi unutmayın. Akü başları okside olup yağlanmış ise akünün ömrü azalmış demektir. Ayrıca akünün çatlak olup olmadığına da bakın. Bu ufak masraflar toplandığında sizi bayağı zarara sokabilir.
 
Faydalı bilgiler, eyvallah kardeşim...:eyv
 
Eyvallah Burak Abi.:eyv
 
Biz bir aileyiz :D
 
Maşallah burak emeğine sağlık :eyv
 
ben genelde motorun durumunu anlamak için motor çalıştıktan sonra 20 sn tam gaz verip 3 sn gazdan ayağı çekip tekrar tam gaz verip kontrol ediyorum dizel de ve benzinli de çok işe yarayan bir yöntem kendimce ikinci kez tam gaza yüklendiğim de siyah duman atıyosa vardır bir sorun diyorum ve hep haklı çıkıyorum :sinirli tabi forumdaki ustalarımız ne der bu konuya bilemem..
 
Sağolasın burak bilmeyen arkadaşlar için faydalı olacaktır
 
ben genelde motorun durumunu anlamak için motor çalıştıktan sonra 20 sn tam gaz verip 3 sn gazdan ayağı çekip tekrar tam gaz verip kontrol ediyorum dizel de ve benzinli de çok işe yarayan bir yöntem kendimce ikinci kez tam gaza yüklendiğim de siyah duman atıyosa vardır bir sorun diyorum ve hep haklı çıkıyorum :sinirli tabi forumdaki ustalarımız ne der bu konuya bilemem..


vaybe ne ince teknikler varmış.. öğrendiğim iyi oldu... motordaki bu hataların sebebi ne oluyor genelde ?
 
Bilmemek ayıp değil dostum öğrenmemek ayıp :D
 
Üstten ekzantirikli bir motorda yağ kapağını açarak üfleme kontrolü yapmaya kalkarsanız ne olacak?

Cevabını ben vereyim:
Fabrikadan çıkmış, ilk defa çalışmış bir aracın motorunda bile kapağı ilk açmada yağ buharlaşması göreceksiniz. Yağ kapağını açıp buharı görenler "Bu motor üflüyor" diyerek beni çileden çıkarıyorlar. Hep eksik bilgi, hep beceriksizlik...
 
Geri
Üst