Aracım Conta mı Yaktı?

smstsmt

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eki 2017
Mesajlar
252
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Gecmis olsun. Aracin en iyi tamircisi siz olmalisiniz. Sıkıntı olmamasina sevindim :) tamircilerin her dedigine kulak asmayin bence :)

LG-K430 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Ben psikopat oluyorum aradaki o ince cizgiyi tutturamıyorum [emoji4]

PRA-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

LAGUNA2002

Nedret ÖZDEMİR,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Kas 2010
Mesajlar
333
Tepki puanı
33
Puanları
0
Yaş
36
Merhaba herkese,
Forumu uzun süredir takip ediyorum ancak üye olamıyordum bugün oldu sonunda. Ben 2005 megane II 1.4 16V araç sahibiyim. Aracım tüplü, ikinci el olarak yaklaşık 1 ay önce satın aldım. Bujilerini değiştirmek ve genel bakım için geçtiğimiz hafta sonu aracımı aile dostumuza getirdim. Kendisi karbüratör ustası. Bujileri değiştirdi ancak söktüğü sırada silindir bloğunda (3. Blokta) hafif ıslaklık tespit etti. Nem gibi pul pul. Sonra contan yanmış dedi. Daha yeni 1 ay olmuş dedi hemen değişmesi lazım dedi. 1 haftadır forumları geziyorum ancak anlatıldığı gibi aracımda ne suya yağ, ne yağa su karışması yok. Aracımda tekleme yok. Çekiş gücünde düşüş yok. Hararet hiç yükselmiyor hep 90da sabit. Ayrıca kaloriferim sıcak üflüyor klimamda çalışıyor Yalnızca su eksiltiyor.Aracım nasıl conta yakmış olabilir anlamıyorum. Nasıl anlarım başka türlü tespit etme yöntemi var mı? Lütfen yardımcı olun. Konunun yeri burası olmayabilir belki ama yardımınızı rica ederim. Şimdiden teşekkür ederim.

Araçta sadece su eksiltme var demişsiniz. Bence önce aracın su kaçağı olup olmadığını bir kontrol edin (su hortumları devirdaim pompası radyatör genleşme kavanozu ve kalorifer peteğini) tabi buraları araç çalışırken ve hatta mümkünse 1500-2000 devirde sabit tutup öyle bakmanızda fayda var. Eğer bu kontrolleri yaptığınızda su kaçağı yoksa. Aracınızın su seviyesini tamamlayıp 1 hafta kadar takip edin suyun ne kadar eksildiğini tespit etmek adına söylüyorum. Bunuda sabah işe giderken motoru çalıştırmadan yaparsanız daha doğru bir ölçüm olur. Eğer aracı kullandıkça eksiltiyorsa sizden önceki sahibinde bir hararet görmüştür muhtemelen harareti çok geç görmemiş ama yinede conta azda olsa yara almıştır mutlaka. Buda su eksilmesine sebep olur. Suya yağ karıştıracak seviyede zarar görmemiştir.

Bu şekilde kullanabilirsin aracı tabi sürekli su seviyesine bakman lazım. Yalnız durum tahmin ettiğim anlattığım gibiyse bundan sonraki en ufak hararette suya yağı karıştırır.
 

meganne

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2013
Mesajlar
3,372
Tepki puanı
22
Puanları
0
Yaş
42
konuyu kitliyorum....kitliyorum...kitledim...anahtarı da yuttum...

. .
 

coskun34

Coşkun,
Süper Moderator
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Eki 2016
Mesajlar
4,317
Tepki puanı
1
Puanları
0
Aynen öyle. Ama artık benim ustam değil. İlişkimize bir müddet ara vereceğim istanbul anadolu yakasında üsküdar civarında tanıdığınız güvendiğiniz ustalar varsa önerilerinizi bekliyorum. Bir müşteri kazanacak [emoji4] bu arada Allah razı olsun iyi dilekleriniz için

PRA-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Benim ustam Bostancı sanayi de size biraz uzak. Su eksiltme devam ediyorsa kaçağın nereden olduğunu da tespit etmeli
 

smstsmt

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eki 2017
Mesajlar
252
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Araçta sadece su eksiltme var demişsiniz. Bence önce aracın su kaçağı olup olmadığını bir kontrol edin (su hortumları devirdaim pompası radyatör genleşme kavanozu ve kalorifer peteğini) tabi buraları araç çalışırken ve hatta mümkünse 1500-2000 devirde sabit tutup öyle bakmanızda fayda var. Eğer bu kontrolleri yaptığınızda su kaçağı yoksa. Aracınızın su seviyesini tamamlayıp 1 hafta kadar takip edin suyun ne kadar eksildiğini tespit etmek adına söylüyorum. Bunuda sabah işe giderken motoru çalıştırmadan yaparsanız daha doğru bir ölçüm olur. Eğer aracı kullandıkça eksiltiyorsa sizden önceki sahibinde bir hararet görmüştür muhtemelen harareti çok geç görmemiş ama yinede conta azda olsa yara almıştır mutlaka. Buda su eksilmesine sebep olur. Suya yağ karıştıracak seviyede zarar görmemiştir.

Bu şekilde kullanabilirsin aracı tabi sürekli su seviyesine bakman lazım. Yalnız durum tahmin ettiğim anlattığım gibiyse bundan sonraki en ufak hararette suya yağı karıştırır.
Araçta su eksiltmesi yokmuş. Ustanın bana söylediği olaydan sonra iyice evham yapmışım. Durum şöyle; aracın su deposundaki su seviyesi normaldeyken ben eksilmiştir diye düşünerek gırtlağa kadar dayıyorum suyu tabi haliyle zavallı arabada tahliyelerden fazla suyu tahliye ediyor. Bende bunu görünce eksikttiğini düşünerek tekrar ekliyordum. Yani arabayla inatlaşıyormuşum. Bunuda bu sabah su deposundaki su seviyesine bakarak farkettim. Yani olması gereken kadarı zaten varmış(deponun su seviye çizgisi) bunada sonradan dikkat etmem benim ayıbım [emoji4]

PRA-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

LAGUNA2002

Nedret ÖZDEMİR,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
13 Kas 2010
Mesajlar
333
Tepki puanı
33
Puanları
0
Yaş
36
Araçta su eksiltmesi yokmuş. Ustanın bana söylediği olaydan sonra iyice evham yapmışım. Durum şöyle; aracın su deposundaki su seviyesi normaldeyken ben eksilmiştir diye düşünerek gırtlağa kadar dayıyorum suyu tabi haliyle zavallı arabada tahliyelerden fazla suyu tahliye ediyor. Bende bunu görünce eksikttiğini düşünerek tekrar ekliyordum. Yani arabayla inatlaşıyormuşum. Bunuda bu sabah su deposundaki su seviyesine bakarak farkettim. Yani olması gereken kadarı zaten varmış(deponun su seviye çizgisi) bunada sonradan dikkat etmem benim ayıbım [emoji4]

PRA-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Anladım genleşme kavanozu yani su deposuyla inşallah fazla inatlaşmamışsındır suyu fazla doldurduğun için basıncı çok artmıştır buda hiç birşeye zarar vermese su deposunu çatlatabilir veya kapağına zarar vermiş olabilir sen yinede bir süre kontrol etmeye devam et bence.
 

smstsmt

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eki 2017
Mesajlar
252
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Anladım genleşme kavanozu yani su deposuyla inşallah fazla inatlaşmamışsındır suyu fazla doldurduğun için basıncı çok artmıştır buda hiç birşeye zarar vermese su deposunu çatlatabilir veya kapağına zarar vermiş olabilir sen yinede bir süre kontrol etmeye devam et bence.
Yok yok herşey yerli yerinde. Ayrıca test etmiş biri olarak renault gayet kullsnışlı ve sağlam bir araç.

PRA-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

smstsmt

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eki 2017
Mesajlar
252
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Benim ustam Bostancı sanayi de size biraz uzak. Su eksiltme devam ediyorsa kaçağın nereden olduğunu da tespit etmeli
Evet biraz uzak ancak usta adını yaptığı işlede hakkını vermişse uzaklık sorun değil. Öneriniz için teşekkür ederim

PRA-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

smstsmt

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Eki 2017
Mesajlar
252
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Bugün sanayiye geldim ve su eksiltme sorununu kesin çözdüm arkadaşlar. Radyatörden su kaçırıyormuş bizim karaoğlan. Radyatörcü abimiz şimdi işini halledecek. Çok şükür korkulan olmadı [emoji6]

PRA-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

salvador03

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2017
Mesajlar
308
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
kardeşim ben 10 yıldır gittiğim ustanın dediğini bile fazla takmıyorum :) bakıyorlar bugun iş yapmadık şu arabanın şurasını değiştirek düzgün tamirci yok piyasada
 
Üst