Arka Balata Değişimi

dogus06

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Nis 2012
Mesajlar
7
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Arkadaşlar merhaba.
Grand Scenic 3 aracımda araka balatayı değiştireceğim. Fakat servis kitabında balatayı sökmeden (elektrik park freni olan modellerde) Diagnostic tool u araca bağlayaracak brake modunu maintenanace a alınması gerektiği söyleniyor.
Acaba gerçekten diagnostic tool olmadan bu iş yapılamıyor mu yoksa bir güvenlik önlemi mi?

Aynen şöye diyor:
REMOVAL

I - REMOVAL PREPARATION OPERATION

a
Position the vehicle on a two-post lift (see Vehicle:

Towing and lifting
) (02A, Lifting equipment).

a
Apply the before repair procedure using the diagnostic

tool
:

- connect the diagnostic tool,

- select "Electronic parking brake computer",

- go to repair mode,

- activate the maintenance mode.

a
Remove the rear wheels (see 35A, Wheels and tyres,

Wheel: Removal - Refitting
, page 35A-1) .
 
Şu anda aklıma gelen bir sorun, bu araçta motor dururken sanki park freni bırakılamıyordu.
 
otomatik park frenli araçlarda servisin kendi cihazı ile bağlantı kurarak park frenin bırakılması ve işlem sonrasında tekrar sistem açması gerekli:bunun dışında yapılacak işlemler hasara neden olur
 
otomatik park frenli araçlarda servisin kendi cihazı ile bağlantı kurarak park frenin bırakılması ve işlem sonrasında tekrar sistem açması gerekli:bunun dışında yapılacak işlemler hasara neden olur
Başka frumdan bir arkadaşmız park freni düğmesine 5sn kadar basınca bırkatığını söylüyor. Değişimden önce bu şekilde park frenini bıraktırırsak veya motor çalışırken park freni motorlarının konnekörlerini sökerek frenlemesine engel olursak nasıl olur?
 
sistem sadece servis cihazları ile komut verilerek yapılmalı,başka yöntemler zarar vere bilir.
 
Neye zarar verecek anlayamadım. Hepsi hepsi bir piston bir elektrik motoru var. Zaten elektrik frenli olmayan araçların kitabında aynı satırda el frenini indirin yazıyor. Beni yanlış anlamazsanz bir sorum olacak , sistem sadece servis cihazlaı ile yapılmalı yoksa zarar verir derken, bilipde bizimle paylaşmak istemediğiniz ince bir nokta mı var (Saygı duyarım daha fazla sorgulamam) yoksa sisteme hakim değilsiniz de bilmediğim işi kurcalamam mantığında mısınız?
 
Kendi soruma kendim cevap vereyim. Uzman diye geçinip, standart cümlelerle, teknik bilgiden yoksun müşteri hizmetleri anlayışı ile bizleri servise yönlendiren arkadaşlarda öğrensin.
Aracı çalışıyorken 6. vitese alıp frene basarak debriyajı bırakıyorsunuz (Eşimin tavsiyesi). Araç stop ediyor ve park freni OFF konumunda kalıyor. Artık gönül rahatlığı ile balatayı değiştirebilirsiniz. Balata 40 YTL, işçilik 30YTL.
Serviste 185 Ytl. Bilgisayara hiç gerek yok.
Ben sıradan bir ustaya gittim ve dediğim gibi yaptım yarım saatte işlem tamamdı.
 
Kendi soruma kendim cevap vereyim. Uzman diye geçinip, standart cümlelerle, teknik bilgiden yoksun müşteri hizmetleri anlayışı ile bizleri servise yönlendiren arkadaşlarda öğrensin.
Aracı çalışıyorken 6. vitese alıp frene basarak debriyajı bırakıyorsunuz (Eşimin tavsiyesi). Araç stop ediyor ve park freni OFF konumunda kalıyor. Artık gönül rahatlığı ile balatayı değiştirebilirsiniz. Balata 40 YTL, işçilik 30YTL.
Serviste 185 Ytl. Bilgisayara hiç gerek yok.
Ben sıradan bir ustaya gittim ve dediğim gibi yaptım yarım saatte işlem tamamdı.

Arkadaşım bizim burada olma sebebimiz millete dolaylı yollardan işlem anlatma değil kıvırıyoruz da sanma neyse doğrusu biz onu biliriz sen yetkili serviste çalışan bir adama bunun başka türlü kurnazlığı varmı diye soruyorsun(Sen cami hocasına namazı farklı kıl diyebilirmisin)İşi kurnazlığa vurup da Servislerimizi kötülüyemezsin eski kafa ustalar değiliz bizler hepsinin eğitimlerini görüp günlerce ailelerimizde ayrı kalıyoruz bunları demeye hakkın olamaz bize üslup un yanlış Gelmeyeni zorla yetkili servise getiremeyiz Fazlada dışarıyı övme işler 6 vitese almakla stop etmekle olacak iş değil [MENTION=2]*USTA[/MENTION]
 
Kendi soruma kendim cevap vereyim. Uzman diye geçinip, standart cümlelerle, teknik bilgiden yoksun müşteri hizmetleri anlayışı ile bizleri servise yönlendiren arkadaşlarda öğrensin.
Aracı çalışıyorken 6. vitese alıp frene basarak debriyajı bırakıyorsunuz (Eşimin tavsiyesi). Araç stop ediyor ve park freni OFF konumunda kalıyor. Artık gönül rahatlığı ile balatayı değiştirebilirsiniz. Balata 40 YTL, işçilik 30YTL.
Serviste 185 Ytl. Bilgisayara hiç gerek yok.
Ben sıradan bir ustaya gittim ve dediğim gibi yaptım yarım saatte işlem tamamdı.
Beyti Et lokantasına gidiyorsun ve ŞEFe köşe başındaki kokoreççiden kokoreç getirmesini söylüyorsun,ŞEF sana ne cevap verir di...?
Altındaki Toros veya Şahin değil unutma !
 
1. Vitesde de araç stop eder. 6 ya gerek yok kanatimce. Ayrıca arka balataları bitirmek demek önlerinde çokdan iflas etmesi demek... Sadece arkalarla kalmayın. Ucuz balata kullanmayın. Canınızı emanet ettiğiniz parçalarda paraya kıyın azıcık... 40TL lik balata ile ne kadar gider tartışılır. TRW veya bosch...
 
Geri
Üst