- Katılım
- 8 Ağu 2011
- Mesajlar
- 453
- Tepkime puanı
- 17
- Puanları
- 0
- Yaş
- 33
Merhabalar arkadalar hayırlı akşamlar herkese . Arka camın oradaki kolonların olduğu mdf ile yerine koyulduğu sacın arasına izolasyon malzemesi darbe emici bi malzeme koydum .
Bunu yapmamın sebebi aslında şehir içi vb yollarda bir tıkırtı gelmiyor , fakat karadeniz yollarında engebeli yollarda arka taraftan tıkırtılar geliyor . Bende önlem olarak bunu yaptım . Sonrasında bagaj içerisini yaptım ama malum istanbul sıcağı terletmeye başlayınca resimli anlatamadım onu .
Yinede pandizotun sökümünü vs anlatıcağım
Bagajın içine tamamen döşedim her tarafına .
Malzemeyi dayımların şirketinden temin ettim . Dayımda prefabrik ev kuruyolar , fabrikalarının üretim bölümünde çokca böyle malzeme mevcut piyasada nereden bulursunuz bilmiyorum büyük yapı marketlerde vardır sanırım
Sonuç olarak ise başta belirttiğim gibi tıkırtı yoktu araçta zırıldayan bişeyler . Kolonların ses tonu toklaştı , bagajdaki bass sesi daha basınçlı olmaya başladı . Yol durumundan lastiklerin aldığı darbeler içeriye daha tok olarak yansımaya başladı diyebilirim
Gereksiz bişeydi ama önceki halinden %15-20 dahada iyileşme gözlemledim
Bagajdan hiç ses gelmiyor tıkırtı vs , yok bass kayıp oraya vuruyormyuş yok bilmem neymiş hiç yok
Malzememiz bu

Kalınlığı 1cm tahminimce

Pandizotun önceki hali

Pandizotun alt kısımlarındaki bulunan vidaları söküyoruz



Koltuğu sökmemiz için alttaki oturduğumuz yere bastırıp bu metal parçayı buluyoruz

Sonrasında yukarı kaldırarak koltuğu çıkarabilceğimiz pozisyona getiriyoruz

Takarkende buradan geçireceğiz

Önümüze bu şekil çıkıyor . Pandizotu yukarı kaldırıp kendimize çekiyoruz ve çıkarıyoruz

Kolonların ikiside farklı , kahverengi araç üzerindeydi . Diğerinden pıtırtı gelince bende söküp mavi pioneer'in bi serisini takmıştım . Diğerini sonra takarım derken maviyi kaybettim kaldı öyle


Kolonları söküp malzemeyi şilteye koyup şablonu çıkarıp kolon yerlerini açıyoruz

Sacın üzerine direk koyup sonrasında pandizotu yerleştiriyoruz

Benzin deposunun yerini kesmeye gerek yok pandizotu koyunca esniyor zaten

Sonuç olarak böyle görüntü çıkıyor karşımıza . Şunu belirteyim pandizotun direk sacla temasını kestim . Alttan vidalayıp şilteyi arada kıstırdım tam temas sağladım .
İzlenimlerime göre bu malzeme bagaj içerisi ile araç iç kabinini birbirinden ayırdı . Bagajın aldığı ses , araç içerisine ya girmiyor , yada bagaj içerisindeki çamurluklardan seken taş sesleri dahi toklaştı . Çoğu ses çok derken şöyle bir oran vereyim genel olarak vermiyorum sadece bunun için söylediğimde oran daha yüksek çıkıyor . Bagaj içerisindeki tıkırtıların içeride duyulma oranı %85 azaldı . Her ses gelmiyor , gelen %15lik ses kısmı ise tok bi şekilde bagajdan içeri giriyor . Memnunum diyim kısaca

Belki buraları kesmesem bir bütün olsa kolon olmasa %15lik giren ses dahada azalır

Kolonların direk gözükmesi gibi şeyler bana görüntü kirliliği gibi geliyor . Siyah bir kumaş ile tekrar üzerini kapatıyorum koltuk burayı kapatıcak şekilde


Bagajdaki malzemeler .
Artık hiç birinden ses gelmiyor



Umarım detaylı anlatabilmişimdir
Bunu yapmamın sebebi aslında şehir içi vb yollarda bir tıkırtı gelmiyor , fakat karadeniz yollarında engebeli yollarda arka taraftan tıkırtılar geliyor . Bende önlem olarak bunu yaptım . Sonrasında bagaj içerisini yaptım ama malum istanbul sıcağı terletmeye başlayınca resimli anlatamadım onu .
Yinede pandizotun sökümünü vs anlatıcağım

Malzemeyi dayımların şirketinden temin ettim . Dayımda prefabrik ev kuruyolar , fabrikalarının üretim bölümünde çokca böyle malzeme mevcut piyasada nereden bulursunuz bilmiyorum büyük yapı marketlerde vardır sanırım

Sonuç olarak ise başta belirttiğim gibi tıkırtı yoktu araçta zırıldayan bişeyler . Kolonların ses tonu toklaştı , bagajdaki bass sesi daha basınçlı olmaya başladı . Yol durumundan lastiklerin aldığı darbeler içeriye daha tok olarak yansımaya başladı diyebilirim

Gereksiz bişeydi ama önceki halinden %15-20 dahada iyileşme gözlemledim


Malzememiz bu

Kalınlığı 1cm tahminimce

Pandizotun önceki hali

Pandizotun alt kısımlarındaki bulunan vidaları söküyoruz



Koltuğu sökmemiz için alttaki oturduğumuz yere bastırıp bu metal parçayı buluyoruz

Sonrasında yukarı kaldırarak koltuğu çıkarabilceğimiz pozisyona getiriyoruz

Takarkende buradan geçireceğiz

Önümüze bu şekil çıkıyor . Pandizotu yukarı kaldırıp kendimize çekiyoruz ve çıkarıyoruz

Kolonların ikiside farklı , kahverengi araç üzerindeydi . Diğerinden pıtırtı gelince bende söküp mavi pioneer'in bi serisini takmıştım . Diğerini sonra takarım derken maviyi kaybettim kaldı öyle



Kolonları söküp malzemeyi şilteye koyup şablonu çıkarıp kolon yerlerini açıyoruz

Sacın üzerine direk koyup sonrasında pandizotu yerleştiriyoruz

Benzin deposunun yerini kesmeye gerek yok pandizotu koyunca esniyor zaten

Sonuç olarak böyle görüntü çıkıyor karşımıza . Şunu belirteyim pandizotun direk sacla temasını kestim . Alttan vidalayıp şilteyi arada kıstırdım tam temas sağladım .
İzlenimlerime göre bu malzeme bagaj içerisi ile araç iç kabinini birbirinden ayırdı . Bagajın aldığı ses , araç içerisine ya girmiyor , yada bagaj içerisindeki çamurluklardan seken taş sesleri dahi toklaştı . Çoğu ses çok derken şöyle bir oran vereyim genel olarak vermiyorum sadece bunun için söylediğimde oran daha yüksek çıkıyor . Bagaj içerisindeki tıkırtıların içeride duyulma oranı %85 azaldı . Her ses gelmiyor , gelen %15lik ses kısmı ise tok bi şekilde bagajdan içeri giriyor . Memnunum diyim kısaca


Belki buraları kesmesem bir bütün olsa kolon olmasa %15lik giren ses dahada azalır


Kolonların direk gözükmesi gibi şeyler bana görüntü kirliliği gibi geliyor . Siyah bir kumaş ile tekrar üzerini kapatıyorum koltuk burayı kapatıcak şekilde



Bagajdaki malzemeler .
Artık hiç birinden ses gelmiyor



Umarım detaylı anlatabilmişimdir
