Arkadaşlar Clio 4 açık hava filtresi uygulama konusunda yardımınıza ihtiyacım var..

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan enes1342
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

enes1342

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Eyl 2017
Mesajlar
5
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Merhaba tekrardan herkese dün aracıma k&n açık hava filtresi aldım ve araca uygulandı ama benim uygulanış hakkında şüphelerim var bu araçların motoru aşırı ısınıyor ve soguk havayı bu şekilde çekemiceğini düşünüyorum bi kaç ustaya gösterdim söyledikleri şey alan kısıtlı oldugu için başka şekilde uygulanmaz cevabını aldım farklı bi ustayada gösterdim o da bu koydugun alandan 3 tane daha araç beslenir dedi bölümün geniş oldugunu söyledi bu konuda yardımcı olabilicek var mıdır ? Şimdiden teşekkürler...


(Bu şekilde ekleyebildim resimleri ancak)

https://i.hizliresim.com/GyEJQr.jpg
https://i.hizliresim.com/1G4oPN.jpg
 
Bu şekilde verim alamazsın. Bence kutu içi filtre ile değiştirmelisin.
 
bende aynı şekilde kutu içi almanızı öneririm. mutlaka bu tarz filtre kullanacağım diyorsanız da öne kadar bir şekilde uzatıp muhafazaya almanız lazım. ancak o şekilde performans alabilirsiniz. ki bu da iki tarafı keskin kılıç gibidir. eger aşağıda paylaştığım örnek resimdeki kelebekle muhafaza arasındaki yol da çok uzun ise serin hava çekeyim derken çektiğiniz havanın azalmasına sebep olabilirsiniz.

performans-hava-filtresi-nedir.webp
 
Keske k&n nin clio 4 icin uretmis oldugu kutu ici acik hava filtresi alsaymissiniz orijinale donuste cok daha kolay oluyordu.

Yakıt dediğin yakılır
 
Arkadaşlar hepinize teşekkürler öncelikle bende kapalı almadıgım için pişman oldum ama artık yapıcak bişey yok bi daha para verip almak istemiyorum açıkcası bu kullandııgım filtreyi düzenlemem gerekiyo çünkü arabanın gerçekten çekişi düştü. Şöyle bişey yapsam nasıl olur acaba ızgara bölümünden bi boru çekip filtreye dayasam onu filtrenin sol tarafına da bi parça taksam adı neydi unuttum şuan motordan hava filtresine gelen sıcaklığı engellemek açısından nasıl olur acaba
 
Kn filtrelerin orijinal filtrelerden çok farklı olmadığını araştırmaniz lazımdı almadan... Çok bir faydası yok... yakıt tüketimi ve performans aynı neredeyse...
 
Onun yıllardır farkındayım en profesyonel şekilde bağlandıgında 1-2 hp anca alınabiliyor ...ben sadece ses için aldım ancak düzgün montaj yaptırıcak birini bulamadım
 
hocam bana kalırsa hiç uğraşma dön orijinal filtreye, zaten uzun yolda kafa ütülüyor açık hava filtresi ben ilk aracımı aldığımda denemiştim kısa süre sonra söküp atmıştım(ergenlik işte).. ille bir farklılık olsun ses duymak istiyorum dersen elektronik blow off var her ayağını gazdan çektiğinden çuff çuff diye ses çıkarıyor aynı spor otomobillerdeki gibi.. Çakma Turbo yani.. elektronik dediğime bakmayın baya güçlü ses çıkarıyorlar. bana kalırsa profesyonel olarak yazılımlarla vs. beslenmeden sadece azıcık ses versin diye yapılan bu tür hava filtresi ve egzost uygulamaları kullanıcısına keyif verirken çevreyi de gürültüsünden rahatsız ediyor(ben rahatsız oluyorum). şahsım adına çoğu sürücünün gerçek spor otomobil sahibi olmamalarına seviniyorum. Şu façalı şahinlerden de kurtulursak tamamdır;)

Çakma Turbo Örnek Videosu:
 
Haklısın az önce söktürüp geldim zaten orjinale döndüm ;) Bu blow of konusuna da gelince ayağını gazdan her çekişinden o sesi almaya insan en fazla 2-3 gün dayanabilir bıktırıyor çünkü ayarı olsa mesela aç kapa şeklinde yada pedalların oldugu bi bölümde tuş gibi bişeyi olsa istediginde basıp açsan yada sadece o düğmeye basınca bu sesi çıkarsa daha tatlı olabilir ama her ayağı gazdan çekince bu sesi almak boğar bi süre sonra :D
 
Haklısın az önce söktürüp geldim zaten orjinale döndüm ;) Bu blow of konusuna da gelince ayağını gazdan her çekişinden o sesi almaya insan en fazla 2-3 gün dayanabilir bıktırıyor çünkü ayarı olsa mesela aç kapa şeklinde yada pedalların oldugu bi bölümde tuş gibi bişeyi olsa istediginde basıp açsan yada sadece o düğmeye basınca bu sesi çıkarsa daha tatlı olabilir ama her ayağı gazdan çekince bu sesi almak boğar bi süre sonra :D
Elektrikli blow off degilde araciniz turbo ise normal blow taktirabilirsiniz. Dizel araclarda gaz kelebegi olmadigindan dolayi blow off (dump valf) mecburen gaz pedalinin altina butonla baglaniyor. Benzinli araclarda gaz kelebeginin konumuna gore acip kapatiyor. Varsa bi merakiniz dizel araclarda normal blow off valfe ler cok manyak ses cikariyor. Yeryuzundeki hic bir benzinli arac oyle ses yapamaz. Cunku dizelde turbo dump valfden fazla havayi degil turbonun bastigi butun havayi atiyor disari yeri gogu inletiyor. Bi arkadasim taktirdi kendi dizel aracina cocugu olunca geri sokturdu. Dizel otomatiklere bu gaz pedalina buton sebebiyle takilamiyor bu arada cunku gazdan ayaginizi tam olarak cekmiyorsunuz durana kadar.

Yakıt dediğin yakılır
 
Geri
Üst