bakım zamanı

Emrebali05

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Ağu 2015
Mesajlar
464
Tepki puanı
0
Puanları
0
Clio 3 aracıma 6 sene sonra genel bir bakım yaptırdım oh be dünya varmış dedirtti resmenhehe hemde muayeneye hazırlık oldu.

Sorunlardan değişen parçalardan ve maliyetten bahsedeyim biraz bakım yaptıracak olan arkadaşlar için fikir olması açısından faydalı olur.

ilk olarak aracım yükte yaylandıkça gıcırdama yapıyordu cok sinir bozucu bir sesti bu sorunu viraj demir lastiklerini ve z rotlarını değiştirerek kurtuldum. z rotları ve kauçuklar 150 TL

Debriyaj pedalında kalkışta silkeleme ve hızlanmada gitmiyormuş gibi hissettiriyordu ve pedal yukarıda kavrıyordu debriyaj seti komple değişti rulman dahil debriyaj seti işçilik dahil 1600 TL

Beraberinde şanzıman yağıda değişti 120 TL yağ

Debriyaj merkezi hidrolik olduğu için 50 TL de hidrolik yağı tuttu ve eklendi.

Aks körüğü yırtıktı 50 TL körük

Motor takozları bu beni çok sinir ediyordu aracı her çalıştırıp stop ettiğimde sanki motor kucağımda gibi oluyordu kupadaki titreşimi saymıyorum bile yüksek hızlarda da gaz basıp çektikçe kafa sallıyordu bütün motor ve şanzıman takozlarını değiştirdim 3 adet takoz 450 TL

Sağ fren kaliperi sürekli fren yapıyordu ve araç sağa çekme yapıyordu ve gereksiz balata ve disk yemesinden bıkmıştım artık güzelce temizlenip pimleri yağlandı şuan sıkma yapmıyor

El freni zayıf tutuyordu kampanalar tornalandı ayar yapıldı torna maliyeti 150 TL

Debriyaj harici diğer yapılan işlemler içinde 600 TL ekstra bir işçilik masrafı oldu.

Tüm bunların 3260 TL tuttu

Aracıma tamamen yeni bir kullanış hissiyatı kattı sıfır araç gibi oldu ne titreşim kaldı ne de o debriyaj pedalındaki hissizlik artan rahat kullanım ile ayrı bir keyif verdi ve araca daha cok bağlanmamı sağladı diyebilirim :D
 

nurettin_kapln

Kayıtlı Üye
60-Tokat
Katılım
26 Tem 2020
Mesajlar
401
Tepki puanı
1
Puanları
18
Yaş
25
temiz temiz binin hocam Allah kaza bela vermesin
 

Hoya

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Kas 2021
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Merhaba. Mevsimlik lastik değişimi yapılırken usta dış aks körüğünün yırtık olduğunu söyledi. Bu körüklerin ömrü var mıdır? Bilyeleri zarar görmeden körüğün yırtıldığı nasıl anlaşılır? Ayda bir bakmak mı lazım? Aracım 8 yaşında, ilk defa yaptıracağım.
 

Emrebali05

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Ağu 2015
Mesajlar
464
Tepki puanı
0
Puanları
0
Merhaba. Mevsimlik lastik değişimi yapılırken usta dış aks körüğünün yırtık olduğunu söyledi. Bu körüklerin ömrü var mıdır? Bilyeleri zarar görmeden körüğün yırtıldığı nasıl anlaşılır? Ayda bir bakmak mı lazım? Aracım 8 yaşında, ilk defa yaptıracağım.

her parçanın bir ömrü var maalesef plastik malzeme olduğundan sıcak ve soğuktan çok etkileniyor.

Körük yırtıldığında içindeki gres yağını dönme etkisiyle dışarı salar gözlem yaparak anlayabilirsiniz.

Her ay bakmanıza gerek yok yıllık bakım zamanlarında bakmanız önceden önlem almak için yeterli oluyor zaten körük içerisindeki yağı hemen boşaltmıyor uzun süren bir süreç ve çok kolay tespit ediliyor. Eğer değiştirmezseniz bilyeler yağsız kalacağından aşınma yaparak bozulacaktır en kısa zamanda yenilemek gerekir.

https://images.app.goo.gl/TxvmE1j47qh3eYYn8 örnek olarak körük çevresi bu şekilde ıslak duruyorsa yırtılma başlamış demektir.
 

Hoya

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Kas 2021
Mesajlar
7
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Açıklamalarınız ve resim için çok teşekkür ederim. Otopratik’te yaptırdım. Dış aks körüğü 100 TL, işçilik 260 TL. Beklediğimden fazla tuttu.
 

Emrebali05

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
4 Ağu 2015
Mesajlar
464
Tepki puanı
0
Puanları
0
Açıklamalarınız ve resim için çok teşekkür ederim. Otopratik’te yaptırdım. Dış aks körüğü 100 TL, işçilik 260 TL. Beklediğimden fazla tuttu.

rica ederim maalesef piyasa aldı başını gitti uygun parça bulmak zorlaştı
 
Üst