Benzinli fluence almalı mıyım? önerilerinizi bekliyorum

matchmaker

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Haz 2017
Mesajlar
121
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Merhaba arkadaşlar
Bir senedir sürmekte olduğum edc dizel fluence aracımı satma düşüncesi oluşmaya başladı bende. Şöyle ki; aracım servis bakımlı en son edc yi elime verdiler :) neyseki iyi niyet garantisi düşük km( 73 bin) vs 'den 2600'e kurtardık paçayı. aracım 73 bin de.. trigerde değişti. aslında aracıma keyifle biniyorum performansı beni çok mutlu ediyor tabii ki yakıtı da. Ama km yükselmeye başladı hele ki önümüz yaz bol bol istanbula git gel yapacağım (kayseriden) daha da yükselecek. Acaba satsam ufak tefek borçlarımıda kapattıktan sonra 60 bin civarı param kalacak o paraya yine benzinli fluence mi alsam? benzinli fluencelerin yakıtı ve şanzumanları nasıl? yoksa hiç düzeni bozmayayım 100 bin km ye kadar kullanayım sonra mı değiştirsem? Sizin fikriniz ne olurdu yol gösterirseniz sevinirim
 
Merhaba arkadaşlar
Bir senedir sürmekte olduğum edc dizel fluence aracımı satma düşüncesi oluşmaya başladı bende. Şöyle ki; aracım servis bakımlı en son edc yi elime verdiler :) neyseki iyi niyet garantisi düşük km( 73 bin) vs 'den 2600'e kurtardık paçayı. aracım 73 bin de.. trigerde değişti. aslında aracıma keyifle biniyorum performansı beni çok mutlu ediyor tabii ki yakıtı da. Ama km yükselmeye başladı hele ki önümüz yaz bol bol istanbula git gel yapacağım (kayseriden) daha da yükselecek. Acaba satsam ufak tefek borçlarımıda kapattıktan sonra 60 bin civarı param kalacak o paraya yine benzinli fluence mi alsam? benzinli fluencelerin yakıtı ve şanzumanları nasıl? yoksa hiç düzeni bozmayayım 100 bin km ye kadar kullanayım sonra mı değiştirsem? Sizin fikriniz ne olurdu yol gösterirseniz sevinirim


ben 2013 model cvt kullanıyorum makyajla birlikte cvt gecildi (nissan motor ve şanzuman) makyajsız olanlar 4 ileri torkkonvektörlü yakıtı fazladır kendi kullanıdığım aracı size anlatayım
2 ay önce 33000 km satın aldım bir önceki aracım 2010 dizel otomatik kia ceed idi ankara içi trafiğinde kullanım güzergahı olarak 8,5 litre mazot tüketimi vardı 100000 km gelincede sattım aynı güzergahı benzin ortalamam 8,6 idi brc lpg taktırdım 50 tl yaklaşık 170 km yol yapıyorum ben memnunum normal kullanıcı için iyi bir araç
 
ben 2011 dinamik paketli 1,6 16 v bva şanzumanı atiker kit ile kullanıyorum.
bva 4 ileri tam otomatik olduğu için performansı bir miktar törpülüyor.
vede yakıt manuele göre gözle görülür şekilde fazla.
haricinde şu ana kadar şikayetim olmadı.
konya merkezde 32 lt lpg ile 300 km den aşağı düşmüyor.
cvt şanzuman tamamen farklı kullananlara sormak lazım.
 
Merhaba,
2018 ocak ayından itibaren benzinli cvt kullanıyorum. aracımda Atiker Gold 8 enjektör lpg kiti mevcut. 59 lt lik simit tank var. 140 tl ile 410 km yol yaptım geçen hafta. Araç geniş, trim sesi var ama internetten araştırıp büyük ölçüde kesebilirsin. süspansiyon fena sayılmaz. Rahatlık konusunda bence gayet başarılı ama yol tutuş hatcback arabalara nazaran zayıf. tabi bu araba zaten agresif kullanıma uygun değil. Cvt güzel ama ani hızlanmalarda çok bağırıyor tek eksisi bu bence. Genel olarak geniş aile için şehir içinde ve dışında başarılı. Bu arada yazının başında bahsettiğim değerler klima açık ve tamamen şehir içi değerler. Umarım yardımcı olabilmişimdir.
 
Merhaba,
2018 ocak ayından itibaren benzinli cvt kullanıyorum. aracımda Atiker Gold 8 enjektör lpg kiti mevcut. 59 lt lik simit tank var. 140 tl ile 410 km yol yaptım geçen hafta. Araç geniş, trim sesi var ama internetten araştırıp büyük ölçüde kesebilirsin. süspansiyon fena sayılmaz. Rahatlık konusunda bence gayet başarılı ama yol tutuş hatcback arabalara nazaran zayıf. tabi bu araba zaten agresif kullanıma uygun değil. Cvt güzel ama ani hızlanmalarda çok bağırıyor tek eksisi bu bence. Genel olarak geniş aile için şehir içinde ve dışında başarılı. Bu arada yazının başında bahsettiğim değerler klima açık ve tamamen şehir içi değerler. Umarım yardımcı olabilmişimdir.

Fluence icin bir yorum yapamam kullanmadım benzinli modelini ama su bir gerçek ki bundan sonra asla dizel araba almam. Günümüz motorlarının yakıt sarfiyatinda dizelden asagi kalır yanı kalmadı gibi bi şey artık. Kaldı ki bakım maliyetleri dizelde neredeyse iki katı fark ediyor. Bütün bunlar bir yana dizelin iki katını da yaksa artık seçimim kesinlikle benzinli motordan yana.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Fluence Dizel Otomatik Touch Plus kullanıyorum. Şu an 50.000 KM. Dizelin bakımlarını zamanında yaparsanız (triger, yakıt filtresi, hava filtresi, polen filtresi, yağ filtresi, zamanından önce yağ değişimi, kaliteli mazot kullanımı) bakarsanız aracınız siz yarı yolda bırakmaz. Ben böyle yaptım hiç bir zaman başıma şu bu gelmedi. Benzin çabuk biter bütçe olarak canınızı sıkabilir illa benzin olsun derseniz 1200 motorlu olan megan tarzı alabilirsiniz.
 
1.6 benzinliyi kullanmistim, dizelden veya turbolu benzinlilerden sonra cok hantal kaliyor. Almadan once bir turlayin derim. Uzun yolda arac sollarken, ani hizlanma yapmaniz gerekince vs. uzebilir ancak kisiden kisiye degisir beklentiler. Onun disinda turbosu, DPFi suyu buyu olmadigindan masrafi da az olur - otomatik vites icin birsey diyemeyecegim
 
Son düzenleme:
Hocam benzin fiyatlarını göz önüne alarak konuyu değerlendirmenizde fayda gördüm.
https://piyasa.paratic.com/forex/emtia/benzin/ Güncel olarak bu şekilde.
Dolara bağlı artıp azalabiliyor. Binsen bir dert binmesen bir dert yani :)
Cebinize fazla zararı dokunmayacağını düşünüyorsanız benzin parasının. Neden olmasın.
 
5 yaşında benzinli lpg li 68 bin km fluence aldım... 9 yaşında olacak şimdi 150 bin km de... 130 binde triger setini degiştirdim birde 4 lastik aldım öyle başka büyük masraf açmadı şükür... benzinde hiç bir masrafı yok aracın şimdi ama lpg de sıkıntılar başladı gibi yokuşda arasıra itekleme yapıyor tahminen lpg enjeksiyonu ile diyafram degismesi gerekiyor... önce bir bujileri degiştiricem 50 bin km oldu hala devam ederse artık dier parçalarıda değiştiricem..
 
Geri
Üst