Bilgilerinizi Sınayın ve Paylaşın (1)

*UfukASLAN

Ufuk ASLAN, T.C. Vatandaşı,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2011
Mesajlar
1,285
Tepkime puanı
121
Puanları
63
Yaş
39
Araba Stop ettirildikten sonra vites kolu boşamı alınmalı?
Yoksa biremi alınmalı?
Yararları ve Zararları Nelerdir?
305345_10150311079422851_634769497_n.jpg
 
Arabanın önü inişe bakıyorsa geri fitese
Arabanın önü yokuşa bakıyorsa 1. fitese .
Vurdulurken 2. fitese
Baskı balata ve Sübab ayarı yaparken 5. fitese
Az yakıt için boş fitese

TAKILIR

:135:135:135:135
 
Önce el freni çekilip sonra vitese takılmalıdır (Bence)
 
durur halde kadirin dediği gbi eğimin tersine takılır Elfreni cekilsede eğim varsa kesinlikle vitese takılmalıdır hicbir zararı olmaz calıstrrken debriyaja baasss yeter :)
 
Araç tamamen durduktan sonra 1 e takarım yokuştaysam geri vitese takarım.
Şanzumana yük bindirmemek için debriyaja 1 kere basarım.
 
boşta bırakır el frenini çeker çıkarım.
 
Düzlük harici el freni çeker, sonra 1 e veya geriye takar inerim.
 
Arabanın önü inişe bakıyorsa geri fitese
Arabanın önü yokuşa bakıyorsa 1. fitese .
Vurdulurken 2. fitese
Baskı balata ve Sübab ayarı yaparken 5. fitese
Az yakıt için boş fitese

TAKILIR

:135:135:135:135

kadire katılıyorum.. genelde vites ve el frenini aynı anda kullanırım..
 
Önce el freni çekilir vites boşta olacak. Sonra ayak frenden çekilip boşluk alınır. Sonra araç vitese takılır. Direk vitesteyken el frenini çekip frenden ayak çekilirse azda olsa araba öne doğru veya yönü nereyeyse o yöne ufak bir hareketi olur. Aracı el freni değil vites durdurur. Bu durumda balataya yük biner debriyaj bilyasına da çokta olmasada bi çıtır hasar verir vermesede ömrünü kısaltır diye biliyorum yanlışsam düzeltin :)
 
Geri
Üst