Bu Deli Kuyuya Taş Atmak İstiyor...

Htmakina

Hakkı TAM, ,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Nis 2013
Mesajlar
9,332
Tepkime puanı
527
Puanları
113
Yaş
59
Şimdi kafama takılan bir konu var. Sabahtan beri bunu düşünüp duruyorum. İşin içinden çıkabilirmiyim onu hesap ediyorum. Birazda size sıkıntı vereyim, ne dersiniz?qw

Biliyorsunuz aracımın tavan ve bagaj kapağına kaplama yaptırdım ve bunun maximum ömrü 3 yıl. Artı şu an rengi de tam olarak örtüşmüyor.


y9.webp

Şimdi ben bunun üzerine çelik macunu çekip zımpara ile düzeltirsem ve aracın kendi orijinal rengine boyarsam!!!

Aracın orijinalliğinden bozulma söz konusu olmadan araç boyanmış olacak ve 3 yıllık ömrü bir güneş yanma olayına kadar daha uzatmış olacağım. Hemde vernikli pırıl pırıl bir boya olmuş olacak. Ne dersiniz?

Eğer böyle bir şey olursa satarken sök adamın yanında işte kardeşim tavanda bagajda boya yok orijinal de, bitir işi. Yeni bir çığır açar mıyız acaba? Yoksa benim deliliğimle mi kalır????:))
 
Abi fikir çok güzel ama uygulama sırasında ve macunun o malzemeye tutması konusunda emin olamıyorum :soru
 
Macuna gerek kalmadan uygun bir astar boya ile uygulama yapılabilir. Benim aklımdaki soru; Isıl fark ve esnek malzemenin metal yüzey üzerindeki gerilme farkından kaplama (araç boyası değil, boya üstü kaplamadan bahsediyorum) oluşacak çatlaklar. Kanımca çok çirkin durur. Onun yerine aracın tamamını kaplatmanız daha mantıklı. Böylece daha ucuz ve daha sağlıklı olacağı gibi görüntüden de fazla ödün vermemiş olursunuz.
 
Abi anladığım kadarıyla kaplamanın üzerine yapacaksın bu olayı. Bana mantıklı geldi çek resimlerini satarken gösterirsin.:)
 
Bu yapacağınız işlemi değilde aracın tavanını ve bagajı neden kaplattığınızı merak ettim.
 
Bu yapacağınız işlemi değilde aracın tavanını ve bagajı neden kaplattığınızı merak ettim.

Vinil kaplama diye bir konuda neden yaptırdığımı anlattım. Şimdi diğer fikirlere doğru yelken açtım.qw
 
Macuna gerek kalmadan uygun bir astar boya ile uygulama yapılabilir. Benim aklımdaki soru; Isıl fark ve esnek malzemenin metal yüzey üzerindeki gerilme farkından kaplama (araç boyası değil, boya üstü kaplamadan bahsediyorum) oluşacak çatlaklar. Kanımca çok çirkin durur. Onun yerine aracın tamamını kaplatmanız daha mantıklı. Böylece daha ucuz ve daha sağlıklı olacağı gibi görüntüden de fazla ödün vermemiş olursunuz.


Zaten bir çatlama olacağını söylemişlerdi. onun için ömrü 3 yılmış. Şimdi ısıl farkı olacağını zannetmiyorum çünkü üzerine macun kaplaması yapılacak ve zemin sertliği sağlanmış olacak. Aynı zamanda plastik malzemeye koruma uygulaması yapılmış olacak. Şimdi tek sorun bu malzemenin üzerine macun sürülürse malzeme deforme oluyor mu? Bunun için küçük bir parça alıp başka bir zemin üzerine yapıştırılarak denenmesi lazım. Ben bu işe biraz kafa yoracağım anlaşılan.:))
 
Abim, Mazhar Osman bize yakın istersen randevu ayarlayayım sana... :D
 
sn. Htmakina, sanırım söylemek istediğim şeyi tam anlatamadım
Aracın kaportası metal, üzerine elastik bir kaplama yapılmış durumda. Metaldeki küçük genleşmeler ile bu elastik kaplama esneyecektir, tıpkı araç boyasının esneyebilme kabiliyetinde olduğu gibi.
Benim çekincem, bu kalın(standart boya kalınlığına göre) ve esnek malzeme üzerine uygulanan astar boya (hatta macun) üstüne atılacak boyanın çatlaması. Esnek malzeme üzerine ondan daha sert kaplama uygulanırsa kaplamada kırılmalar yanı çatlaklar oluşur. Asıl sorun burada. Eğer kaplamadan daha esnek bir boya tatbik edilirse kesinlikle çatlamayacaktır. Bunun için oto boyası yerine plastik boyalarını tercih edebilirsiniz. Bu boyalar selülozik değildir, genellikle su bazlıdır ve yapısı gereği malzeme ile temasa geçtiğinde sertleşir. Modellerde sıklıkla kullanılır, nitekim oto boyasından oldukça pahalıdır.
 
sn. Htmakina, sanırım söylemek istediğim şeyi tam anlatamadım
Aracın kaportası metal, üzerine elastik bir kaplama yapılmış durumda. Metaldeki küçük genleşmeler ile bu elastik kaplama esneyecektir, tıpkı araç boyasının esneyebilme kabiliyetinde olduğu gibi.
Benim çekincem, bu kalın(standart boya kalınlığına göre) ve esnek malzeme üzerine uygulanan astar boya (hatta macun) üstüne atılacak boyanın çatlaması. Esnek malzeme üzerine ondan daha sert kaplama uygulanırsa kaplamada kırılmalar yanı çatlaklar oluşur. Asıl sorun burada. Eğer kaplamadan daha esnek bir boya tatbik edilirse kesinlikle çatlamayacaktır. Bunun için oto boyası yerine plastik boyalarını tercih edebilirsiniz. Bu boyalar selülozik değildir, genellikle su bazlıdır ve yapısı gereği malzeme ile temasa geçtiğinde sertleşir. Modellerde sıklıkla kullanılır, nitekim oto boyasından oldukça pahalıdır.
Mantıklı...
 
Geri
Üst