- Katılım
- 6 Ara 2016
- Mesajlar
- 367
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 37
Arkadaşlar merhaba, bu araca sahip olup aranızda chiptuning yaptıran var mı? aracın gücünü arttırmaya gerek duymuyorum aslında gayet seri hızlanan bir araç.. ancak bu kalkışlardaki hantallık ve aracın pedala çok geç cevap vermesi sorununu belki bir nebze ortadan kaldırır düşüncesindeyim.
not: daha önce farklı bir konuda bu problemimden bahsetmiştim ancak şu şekilde bir örnek senaryo ile tekrar hatırlatmak isterim. mesela boş bir yoldasınız önünüzde herhangi bir araç yok ve az ileride trafik lambası kırmızıya döndü. frene basmaya başladınız ışığın önüne gelene kadar neredeyse durma noktasına geldiniz (o anki hızınız tahmini 3-5 km/s) derken yeşil ışık yandı.. yol da boş biraz da basmak istiyorsunuz. ayağınızı frenden kaldırıp aniden dip gaz yaptınız diyelim.. işte tam o esnada araç ilk 3 saniye hiç tepki vermiyor.. devir artıyor ancak tekerleklere iletilen bir güç yok. 3 saniyenin sonunda hiçbir şey olmamış gibi aracınız (siz yavaşlama esnasında iken 2. vitese kadar düşmüştü henüz) 1. vitese çekiyor ve hızlanıyor..
Demem o ki şanzımanın vites değiştirmeye karar vermesi süresi uzun olmasından kaynaklandığını düşünüyorum. Motora müdahalede bulunmak acaba şanzımanın da tepkilerine bir etkide bulunur mu ? sonuçta yeni nesil beyinli araçlar kendilerini bir nebze sürücünün kullanım alışkanlığına göre kalibre ediyorlar.. 2 aynı araç seri kullanan kişiye daha yüksek devirde vites atıyor.. çok sakin kullanan kişiye daha alt devirlerde vites atıyor. sürüş karakterini sürücüye göre ayarlıyorlar belli bir süre kullanımdan sonra.. Bu sebepten chip tuning ile aracı normalden fazla serileştirir isek, dolaylı yoldan belki de şanzımanı daha hızlı vites değiştirecek şekilde kalibrasyona sokmasını sağlayabiliriz diye düşünüyorum.
not: daha önce farklı bir konuda bu problemimden bahsetmiştim ancak şu şekilde bir örnek senaryo ile tekrar hatırlatmak isterim. mesela boş bir yoldasınız önünüzde herhangi bir araç yok ve az ileride trafik lambası kırmızıya döndü. frene basmaya başladınız ışığın önüne gelene kadar neredeyse durma noktasına geldiniz (o anki hızınız tahmini 3-5 km/s) derken yeşil ışık yandı.. yol da boş biraz da basmak istiyorsunuz. ayağınızı frenden kaldırıp aniden dip gaz yaptınız diyelim.. işte tam o esnada araç ilk 3 saniye hiç tepki vermiyor.. devir artıyor ancak tekerleklere iletilen bir güç yok. 3 saniyenin sonunda hiçbir şey olmamış gibi aracınız (siz yavaşlama esnasında iken 2. vitese kadar düşmüştü henüz) 1. vitese çekiyor ve hızlanıyor..
Demem o ki şanzımanın vites değiştirmeye karar vermesi süresi uzun olmasından kaynaklandığını düşünüyorum. Motora müdahalede bulunmak acaba şanzımanın da tepkilerine bir etkide bulunur mu ? sonuçta yeni nesil beyinli araçlar kendilerini bir nebze sürücünün kullanım alışkanlığına göre kalibre ediyorlar.. 2 aynı araç seri kullanan kişiye daha yüksek devirde vites atıyor.. çok sakin kullanan kişiye daha alt devirlerde vites atıyor. sürüş karakterini sürücüye göre ayarlıyorlar belli bir süre kullanımdan sonra.. Bu sebepten chip tuning ile aracı normalden fazla serileştirir isek, dolaylı yoldan belki de şanzımanı daha hızlı vites değiştirecek şekilde kalibrasyona sokmasını sağlayabiliriz diye düşünüyorum.