Clio 4 1.2 edc - Vites Kutusu & Egzoz Emisyon Hata Mesajı Hk.

Dexterist

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Ağu 2017
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Arkadaşlar Merhaba,

Daha önce konusu açıldı mı bilmiyorum ama yardımcı olursanız sevinirim.

Aracım 2013 model 36.000 binde 1.2 otomatik Clio Touch.

Dün aracı kullanırken birden 'vites kutusu kontrol ettirin' hatası verdi ve araçta vites geçişlerinde sorunlar olmaya başladı. Vites 1 den 2 ye geçemiyor ( biraz gaz verince sanırım direk 3 e geçiyor ) ve bu süreçte araç devrinde vites atamadığı için haliyle bağırıyor, R ye takıyorum araç gaz yemiyor ve geri gidemiyorum. Kontağı kapadım 10 dk sonra tekrardan denedim bu sefer hatayı vermedi ve bir kaç km sorunsuz deneme sürüşü yaptım. Bugün arac ile 3 4 km gittikten sonra tekrardan aynı hatayı ve sorunları yaşadım fakat bu sefer vites kutusunu kontrol ettirin hatasının yanında 'egzoz emisyonunu kontrol ettirin' hatası da eklendi. Sorun halen devam etmekte, kontak açıp kapamakla da çözülmedi. Bir kaç forum araştırmasında bunu yaşayan kişilere de rastladım fakat net çözüm yok gibi, gereksiz çok parça değiştirilmiş, kısa süreli çözümler olmuş vs vs.

Konu hakkında bilgisi olan yada daha önce yaşayan var mıdır ? Sorun nedir, nasıl bir yol izlemem gerekir ? Tahmini masraf ne kadar çıkar ? Anadolu yakasında tavsiye edeceğiniz bir usta yada özel servis var mıdır ?

Teşekkürler,
 

bazdu

Batuhan Dursun BAZDU,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Eyl 2014
Mesajlar
3,255
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Yarı otomatik vitesi sanayide yaptırılması yada yapılmasına karşıyım ve yapan kişi olacağını pek tahmin etmiyorum yalan yok bu sorun için aracınızı Renault servise götürmenin de fayda olduğunu düşünüyorum. Büyük ihtimal kavrama ile ilgili bir sorun var gibi duruyor geçmiş olsun inşallah tez zamanda hallolur
 

Dexterist

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Ağu 2017
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
Yarı otomatik vitesi sanayide yaptırılması yada yapılmasına karşıyım ve yapan kişi olacağını pek tahmin etmiyorum yalan yok bu sorun için aracınızı Renault servise götürmenin de fayda olduğunu düşünüyorum. Büyük ihtimal kavrama ile ilgili bir sorun var gibi duruyor geçmiş olsun inşallah tez zamanda hallolur

Öncelikle yorumunuz için teşekkürler. Eğer iyi bir usta yada servis önerisi alamazsam yapacak son şey o kalıyor ama biliyosunuz servisler sorunu tam algılamadan yaptığı işlemlerden doğan masraflarda insanın gözünü korkutuyor.
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Arkadaşlar Merhaba,

Daha önce konusu açıldı mı bilmiyorum ama yardımcı olursanız sevinirim.

Aracım 2013 model 36.000 binde 1.2 otomatik Clio Touch.

Dün aracı kullanırken birden 'vites kutusu kontrol ettirin' hatası verdi ve araçta vites geçişlerinde sorunlar olmaya başladı. Vites 1 den 2 ye geçemiyor ( biraz gaz verince sanırım direk 3 e geçiyor ) ve bu süreçte araç devrinde vites atamadığı için haliyle bağırıyor, R ye takıyorum araç gaz yemiyor ve geri gidemiyorum. Kontağı kapadım 10 dk sonra tekrardan denedim bu sefer hatayı vermedi ve bir kaç km sorunsuz deneme sürüşü yaptım. Bugün arac ile 3 4 km gittikten sonra tekrardan aynı hatayı ve sorunları yaşadım fakat bu sefer vites kutusunu kontrol ettirin hatasının yanında 'egzoz emisyonunu kontrol ettirin' hatası da eklendi. Sorun halen devam etmekte, kontak açıp kapamakla da çözülmedi. Bir kaç forum araştırmasında bunu yaşayan kişilere de rastladım fakat net çözüm yok gibi, gereksiz çok parça değiştirilmiş, kısa süreli çözümler olmuş vs vs.

Konu hakkında bilgisi olan yada daha önce yaşayan var mıdır ? Sorun nedir, nasıl bir yol izlemem gerekir ? Tahmini masraf ne kadar çıkar ? Anadolu yakasında tavsiye edeceğiniz bir usta yada özel servis var mıdır ?

Teşekkürler,


EDC şanzıman'ın %95i dizellerde arıza vermekte öyle aman aman 1.2 tce edc arızası çıkmıyor çıkanlarda genelde oldukça yüksek kmde, bunun yanısıra egsoz emisyon kontrol uyarısı almanız aslında benim tahminimce aracınızın motorunda hafiften ağıra sıralayacak şekilde ya bir turbo hortum kaçağı,intercooler kaçağı ya egr arızası yada enjektör arızası en son olarakta turbo arızası var gibi görünüyor.


aracın gerek benzinli oluşu (düşük tq) gerek 30binlerde oluşu,gerek clio 4 yani eski edclerden biraz farklı ve arızası az oluşu ve en önemlisi yanında emisyon uyarısı almanız bana sorunun şanzımandan çok şanzımana giden şanzımanın alması gereken güçte aksaklık olduğu ve asıl sorunun motor kaynaklı olduğunu düşündürüyor.


bence kesinlikle saçma sapan ellerde vakit / para harcamaktansa direk servise gidin 3 kerede tahminlerle halledeecğiniz işi bir kerede %100 pahalıya bile gitseniz size daha uyguna gelir kaldıki daha keskin ve doğru çözüm bulursunuz canınız yanmaz.


maalesef türkiyede bu çift debriyajlı şanzımanların ustaları yok deneeck kadar az sayıda var sorsan Bentley tamir eder yada sizdekinden 1500 tane yapmıştır ama gerçekte ancak kıçını kaşırlar 2gün sonrada gel abi halletim der 1000tl yazarlar ama sonuç hüsran olur.
 

Dexterist

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Ağu 2017
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
EDC şanzıman'ın %95i dizellerde arıza vermekte öyle aman aman 1.2 tce edc arızası çıkmıyor çıkanlarda genelde oldukça yüksek kmde, bunun yanısıra egsoz emisyon kontrol uyarısı almanız aslında benim tahminimce aracınızın motorunda hafiften ağıra sıralayacak şekilde ya bir turbo hortum kaçağı,intercooler kaçağı ya egr arızası yada enjektör arızası en son olarakta turbo arızası var gibi görünüyor.


aracın gerek benzinli oluşu (düşük tq) gerek 30binlerde oluşu,gerek clio 4 yani eski edclerden biraz farklı ve arızası az oluşu ve en önemlisi yanında emisyon uyarısı almanız bana sorunun şanzımandan çok şanzımana giden şanzımanın alması gereken güçte aksaklık olduğu ve asıl sorunun motor kaynaklı olduğunu düşündürüyor.


bence kesinlikle saçma sapan ellerde vakit / para harcamaktansa direk servise gidin 3 kerede tahminlerle halledeecğiniz işi bir kerede %100 pahalıya bile gitseniz size daha uyguna gelir kaldıki daha keskin ve doğru çözüm bulursunuz canınız yanmaz.


maalesef türkiyede bu çift debriyajlı şanzımanların ustaları yok deneeck kadar az sayıda var sorsan Bentley tamir eder yada sizdekinden 1500 tane yapmıştır ama gerçekte ancak kıçını kaşırlar 2gün sonrada gel abi halletim der 1000tl yazarlar ama sonuç hüsran olur.

Yorumunuz için teşekkürler, sanırım yetkili servise gidicem. Anadolu yakasında önerebileceğiniz yetkili servis var mıdır ? Sanırım servisler arasıda da fiyat farklılığı var; Altunizade Demirkolları aradım 250 TL hasar tespit parası istedi, Nato yolunda ki ise 200 TL istedi.
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Yorumunuz için teşekkürler, sanırım yetkili servise gidicem. Anadolu yakasında önerebileceğiniz yetkili servis var mıdır ? Sanırım servisler arasıda da fiyat farklılığı var; Altunizade Demirkolları aradım 250 TL hasar tespit parası istedi, Nato yolunda ki ise 200 TL istedi.


maalesef İstanbullu değilim ama bence araştırmadan servise gitmeyin fluence ve megane 3 forumunda dolu insan edc sorunları için servislere gittiler bence hepsine teker teker özelden yaz fikirlerini al A servisi berbatken B servisi kral olabiliyor.

adanada düşmanıma yusuf baysalı tavsiye etmezken, isotlarıda aslında aman aman tavsiye etmezken isotlarda Birol bey ilgilenirse gözüm kapalı gidin derim gibi , bunların hepsi tecrübe ve yaşanmışlık bence yaşayanlara danışın.


ama diyeceğim şu 50tl fark için servis kırmayın emin olun edc ile ilgili yada motor emisyon ile ilgili bir sorun ise bilene gitmek istiyorsunuz.
 

Cengizzkilic

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Haz 2018
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Arkadaşlar Merhaba,

Daha önce konusu açıldı mı bilmiyorum ama yardımcı olursanız sevinirim.

Aracım 2013 model 36.000 binde 1.2 otomatik Clio Touch.

Dün aracı kullanırken birden 'vites kutusu kontrol ettirin' hatası verdi ve araçta vites geçişlerinde sorunlar olmaya başladı. Vites 1 den 2 ye geçemiyor ( biraz gaz verince sanırım direk 3 e geçiyor ) ve bu süreçte araç devrinde vites atamadığı için haliyle bağırıyor, R ye takıyorum araç gaz yemiyor ve geri gidemiyorum. Kontağı kapadım 10 dk sonra tekrardan denedim bu sefer hatayı vermedi ve bir kaç km sorunsuz deneme sürüşü yaptım. Bugün arac ile 3 4 km gittikten sonra tekrardan aynı hatayı ve sorunları yaşadım fakat bu sefer vites kutusunu kontrol ettirin hatasının yanında 'egzoz emisyonunu kontrol ettirin' hatası da eklendi. Sorun halen devam etmekte, kontak açıp kapamakla da çözülmedi. Bir kaç forum araştırmasında bunu yaşayan kişilere de rastladım fakat net çözüm yok gibi, gereksiz çok parça değiştirilmiş, kısa süreli çözümler olmuş vs vs.

Konu hakkında bilgisi olan yada daha önce yaşayan var mıdır ? Sorun nedir, nasıl bir yol izlemem gerekir ? Tahmini masraf ne kadar çıkar ? Anadolu yakasında tavsiye edeceğiniz bir usta yada özel servis var mıdır ?

Teşekkürler,
Peki sorun nasıl çözüldü acaba ve kalıcı oldu mu benim araçda bugün aynı hatayı verdi
 

mstdrms

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Kas 2012
Mesajlar
345
Tepki puanı
2
Puanları
0
Ben sorunu geçen sene beyni değiştirerek çözdüm ama şunu da görerek emin oldum: Araç servisteyteyken bir yere istiflenmiş bir sürü beyin gördüm, açılmış birini aldım, içi baştan sona PCB (elektronik devre) ortasında 2 DC motor. Biri 1-3-5 diğeri 2-4-6 ve geri viteslere bakıyor. Yanlız sorun şu: elektronikte gri yoktur, ya siyah ya beyaz. Yani arızalnırsa, bir daha çalışmaz. PCB nin bir yüzeyi tamamen termal macun kaplı ve beynin dış alüminyum yüzeyleri de daha fazla havayla temas edecek şekilde tasarlanmış fakat zamanla (özellikle 60.000km ye yaklaşırken) bu termal macun iyice deforme olup özelliğini yitiriyor ve devre de beynin bulunduğu konumdan dolayı aşırı ısınıyor ve elektronik devre kendini korumaya alıyor. Soğuduğu zaman da hiçbir şey olmamış gibi çalışmaya devam ediyor. İsterseniz, yapabiliyorsanız beyni Bir özel serviste açtırın, termal macunun durumuna bakın. Muhtemelen kuru toprak gibi olmuştur. Macunu yenileyip beynin yerini değiştirin, hatta üstüne bir 2 tane 12x12cm PC fanı koyun öyle deneyin. Benim bunları yapma şansım olamadı ama her türlü iddia ederim ki sorun ve çözümü bu.

Mi Note 10 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Üst