CLiO 4 1.5 dci 75 hb arabaya chip takmak

Yazılım her zaman daha iyidir...

kesinlikle öyle, katılıyorum abicim.

aracım şirket aracı olmasa, serviste bu racechipin çıkarabilme olasılığı olmasa yada yazılımı yapan arkadaşların bizim araçlarda beyin sökme derdi olmasa 2sn düşünmem yazılım yapardım daha sağlıklı,güçlü ve verimli olduğu tartışılmaz.
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar ilgilenen arkadaşlarıma çok tşk ediyorum chip geldi. Racechipin ilk çıkan versiyonu ve arkadaşımızın videodaki gibi tek girişi yok. biri motor sensörüne bağlanıyor biri turbo sensörüne. aleti taktım ve dediği gibi yeşil ışık yandı. sonra cihazı taktım. arabayı bugün denedim. 0-100 9 sn de çıktı. bilmiyorum hiç bir şey anlamadım bu şimdi ne yaptı nasıl olacak. Ben güçte bir şey hissetmedim :/ aynı yani eskisi gibi geldi bana. Bir arakdaş 150 km gitmen gerek demiş bunun doğruluk payı nedir cidden öylemi o kadar para boşa mı gidecek yoksa.... ürünü ikinci el aldım
 
Bende bu kablonun bir diğer tarafı daha var onu da turboya bağla dedi bağladım bana birde plan göndermiş orada da öyle gösteriyordu. bir video var elimde nasıl paylaşabilirim
arkadaşın söylediği bağlantı yeri yanlış oğlu yanlıştır, size bunu yanlış şekilde söylemesi, racechip yanında bağlantı grafiği ile yollamıştı bana onu sana vermemesi onun satığı ürünün tamda aracına uygun olan model olduğu hatta bu arkadaşın herhangi bir şekilde racechip kullandığı ile ilgili çok şüpheci geldi bana.

lütfen racechipin gelince üzerindeki seri ve model noları alarak racechip türkiyedeki Murat beyi arayın aracınıza doğru ürün olduğuna emin olun aksi takdirde hem uymayabilir hem zarar verebilir.

eğer istersende bende direk Almanyadan el ile bizzat merkezden alınma,adıma faturalı ,garantisi devam eden 5 aylık tamda direk clio 4 1.5dci için uygun olan racechip vardır satmayı düşünebilirim, önceki aracım için almıştım ama edc li olan aracım gelince otomatik şanzıman kaldırmaz diye korkarak kenara almıştım boş boş oturmasındansa sana verim ucuza.


neyse doğru takılacak yeri commonrail sensörüdür, turbo ile yakından uzaktan alakası yoktur :)

adımlar:

1) bu aşağıdaki videoyu izle iyice hakim ol, bu duster ile senin motorun aynıdır, commonrail sensörü videoda 1.07de olan sensördür senin aracındada birebir aynı yerde ve aynı şekildedir işte bu yere bağlantı kurulacaktır. videoda 1.07den önceki yerleri es geçebilirsin o motor kapağı dusterda farkldır bizde motor kapağı yoktur tek çıkarman gereken bu sensörün önünde engel olarak duran hava emiş hortumu. bu hortum hava filtresi kutusundan başlayan ve radyatör önüne doğru giden plastik gevşek önemsiz bir hortumdur çıkmasıda son derece kolaydır max 1dk.

http://www.youtube.com/watch?v=oDYaGhF6XdI

2) videoyu izledikten ve hakim olduktan sonra ilk yapman gerelen kaputu açmak, aracı söndürmek, tüm kapıları kapamak ve 5dk beklemek

3) söz edilen hortumu çıkar

4) commonrail sensörünü bul ve sensörü çıkar (aman dikkat et bu sensörü çok ama çok zor çıkıyor altdan ve üstden tırnakları vardır ama çok sert ve sıkışıktır ve oldukçada hassas ve önemli)

5) çıkardığın sensörün bir ucunu racechipdeki kablo uçlarından birine takıyorsun (doğru kablo ucunu bulduğuna grafiksiz nasıl emin olacaksın bilmem ama deneme yanılma ile zararı olmaz öyle yapmak zorundasın)

6) racechipin diğer ucunu aracın common rail sensörünün olduğu yere bağlayacaksın işlem tamam.

7) sonrasında güç ayar podları var kutu içinde , güç yetersiz gelir ise oradan gerekli ayarı yapabilirsin.


not: benim sana tavsiyem eğer yakınlarında var ise racechip bayiisi bulup montajı onlara yaptırmak inanın özellikle clio4lerdeki commonrail sensörü çok zor çıkıyor abanman gerekiyor elin zarar görüyor ve okadar hassas ve önemli olan sensörün ağzına edebiliyorsun zira ben öyle yaptım ama allah korudu çalıştı yinede, ben yeniden bağlayacak olsam kesinlikle bayiisine giderdim öyle diyim sana.


podlardan solda olanı gücün hangi devirde gelmesi gerektiğini ayarlıyor, sağda olanı gücü,

sana tavsiyem 3-3 ayarıdır bu ayar her anlamda optimum olan ayardır ne motorun bağırmasına,teklemesine,kara duman atmasına sebeb verir nede düşük bir güçtür .

arkadaşta sana güç hesabınıda yanlış vermiş, 75hplik 1.5dciların çoğu dynoda 82 hp veriyor birçok video var bunu kanıtlayan, 3-3 ayarıda %16.5 lik bir güç artışı racechipde yani 82hp çarpı 1,165 dersen 95.5hp civarı bir güç olması gerekir aracının.

racechipin aracında tam güç vermesi için en az 150km sürmen gerekirki beyin ona göre tanısın müdahale edebilsin, bu süreçten sonra dyno bul çık ve aracın 93hpden aşağı çıksın (tabi doğru racechip ise) dyno paran benden :)
 
Hocam şirketinizdeki race cihip bağlantı kablasu nasıl. bir tane turboya bir tanede motorun oradaki common girişine mi yapılmış yoksa sadece motorun oradaki common girişinde mi var kablo bu konuda bana acil bir vilgi verme şansınız nedir bir de bu 150 bin km olayı ne kadar doğru çünkü chip taktım ama bir şey hissetmiyorum araçta ?????
şirketimizdeki bir zirzop arkadaşımız alana kadar bende aynen sizin gibi hem zararlı olacağını hem fos çıkacağını sanıyordum ama inanın gerçektende ölçülür ve çok rahatça hissedilir bir farkı var.

çalışma prensibi son derece basit commonrail sensörüne engelleme koyuyor ve sensör 10birim yakıt attığını sanıyor ama 11birim yakıt atıyor ve böylelikle extra güç çıkıyor ortaya çünkü dizelde benzinli motor gibi ateşleme vs yok gelen gücün tamamı yakıt ile doğrudan orantılı dizelde.

bu gelen extra güç gerçektende var ve hissedilir ama zararı varmıdır derseniz cevabım elbetde olurdu.


gerek yazılım gerek box her ikisininde zararının olmayacağını söyleyecek kim ona gülerim, ama bu bir kumar oyunu mantıklı oynarsanız 250,000km dayanan motoru 200,000 ömüre düşürür ve 200,000kmde hayli hayli yeter, oyunu aptalca oynarsınız 250,000kmlik motor 250kmde piston kolu çıkarır, turbo keser,enjektör yer.


özetle bunun işlemlerin zararlı olup olmadığını değil ne derece zararlı olduğunu tartışmak gerekir, doğru bir ustanın elinde adam gibi zahmetle ayarlanmış hassas bir yazılım doğru bir kullanıcı/şöför elinde motora siz aracı satana kadar zarar göstermeyecektir,unutmayınki bu dizellerin ömrü en kötü 150bin km dir , burada yakıt kalitesi en önemli faktördür.

3-3 ayarı racechip için bence gayet idial, bu ayarda şimdiden 60bin km yapmış clio4 var şirketimizde racechip ile ve zararını şimdilik görmedik. ben şahsen edc de arızam olmasa 2sn beklemeden takacağım farkı gerçekten çok rahat hissediyorsunuz.
 
Bu da race chip taktıktan sonra ki 0-100 denemem. Satan kişi 0-100e 9 sn çıkar bununla demişti. Ben bir elimde video bir elimde vites değiştir hemde karlı yollarda çekim yapayım derken 10.5 sn gibi bi değer çıktı işte bu da videosu . http://www.youtube.com/watch?v=pebm7nmMSo0&feature=youtu.be
 
Hocam şirketinizdeki race cihip bağlantı kablasu nasıl. bir tane turboya bir tanede motorun oradaki common girişine mi yapılmış yoksa sadece motorun oradaki common girişinde mi var kablo bu konuda bana acil bir vilgi verme şansınız nedir bir de bu 150 bin km olayı ne kadar doğru çünkü chip taktım ama bir şey hissetmiyorum araçta ?????

arkadaşım günaydın,



burada çok ama çok fazla çelişki görüyorum:

1) racechipin baz modeli,pro modeli, ultimate modeli, A marka araçtan Z marka aracın en üst segmentine kadar hepsi sadece commonrail ile oynamak içindir.

asla turbo bağlantısı yoktur ztn turboylada işinizde yoktur dizel araçlar benzinli araçlar gibi değil BAR artırın güç eklesin değil dizelin gücünün %90 extra yakıt püskürtme basıncı ve tutarı ile olur .

özetle her türlü eğer bağlantınız turbo ile varsa hatalıdır, ya ürün doğru değildir yada siz bir yanlış yapmışsınızdır

2) gösterdiğiniz üründe çoklu kablo bağlantısı görüyorum ve benim aldığım racechipten sanki farklı bir kablo seti gibi duruyor gerçi videodan çok net anlayamadım ama size şunu söylim 1.5 dci ve 1.9-2.2dci motorların tamamı için üretilmiş tüm racechip modelleri için tasarlanmış racechipten hazırlanmış bağlantı kullanım kılavuzu almıştım ben racechipi alırken bulabilirsem resmini çeker burda yayınlarım senin için.

gönderdiğim racechip dusterin birebir aynısı bendekide ve gördüğüm tüm 1.5 dci racechipleride, yani 1 racechip kutusu olacak bir 3 çıkışı olan kablo olacak ve bu kablonun bir ucu araçtaki commonrail sensörüne, bir diğer ucu araçtaki commonrail sensöründen çıkan aracın kablosuna 3üncü ucuda racechip kutusuna bağlanacak bu kadar! başka bir bağlantı olmaması lazım.

3) aracınız 0-100 14.6sn olarak yayınlanmış Renault tarafından, otomobil kuruluşlarının ölçtüğü hız bu 1.5 dci 75hp sanderodaki gibi 12.8sn dir.

aracınızın 12.8snden 10.5sn gibi 2.3sn farkla hızlanmış olup ben racechipin farkını göremedim demeniz son derece çelişkili normalde 12.8sn de 0-100 yapan bir aracın 10.5sn düşmesi için basit bir mühendislik hesabına göre en az %30luk bir güç artışına ihtiyacın vardır.

%30 luk bir performans alıyorum diyorsunuz ama farkını göremiyorum diyorsunuz, hissedemiyorum diyorsunuz :)


acilen yerinizde olsam bir racechip bayiisi ile temasa geçer bağlantıyı ve aygıtı kontrol ettirirdim arkadaşım sonra pişman olmayın.
 

Benzer Konular

Cevaplar
1
Görüntüleme
8K
ApSUVai
Geri
Üst