arkadaşın söylediği bağlantı yeri yanlış oğlu yanlıştır, size bunu yanlış şekilde söylemesi, racechip yanında bağlantı grafiği ile yollamıştı bana onu sana vermemesi onun satığı ürünün tamda aracına uygun olan model olduğu hatta bu arkadaşın herhangi bir şekilde racechip kullandığı ile ilgili çok şüpheci geldi bana.
lütfen racechipin gelince üzerindeki seri ve model noları alarak racechip türkiyedeki Murat beyi arayın aracınıza doğru ürün olduğuna emin olun aksi takdirde hem uymayabilir hem zarar verebilir.
eğer istersende bende direk Almanyadan el ile bizzat merkezden alınma,adıma faturalı ,garantisi devam eden 5 aylık tamda direk clio 4 1.5dci için uygun olan racechip vardır satmayı düşünebilirim, önceki aracım için almıştım ama edc li olan aracım gelince otomatik şanzıman kaldırmaz diye korkarak kenara almıştım boş boş oturmasındansa sana verim ucuza.
neyse doğru takılacak yeri commonrail sensörüdür, turbo ile yakından uzaktan alakası yoktur
adımlar:
1) bu aşağıdaki videoyu izle iyice hakim ol, bu duster ile senin motorun aynıdır, commonrail sensörü videoda 1.07de olan sensördür senin aracındada birebir aynı yerde ve aynı şekildedir işte bu yere bağlantı kurulacaktır. videoda 1.07den önceki yerleri es geçebilirsin o motor kapağı dusterda farkldır bizde motor kapağı yoktur tek çıkarman gereken bu sensörün önünde engel olarak duran hava emiş hortumu. bu hortum hava filtresi kutusundan başlayan ve radyatör önüne doğru giden plastik gevşek önemsiz bir hortumdur çıkmasıda son derece kolaydır max 1dk.
http://www.youtube.com/watch?v=oDYaGhF6XdI
2) videoyu izledikten ve hakim olduktan sonra ilk yapman gerelen kaputu açmak, aracı söndürmek, tüm kapıları kapamak ve 5dk beklemek
3) söz edilen hortumu çıkar
4) commonrail sensörünü bul ve sensörü çıkar (aman dikkat et bu sensörü çok ama çok zor çıkıyor altdan ve üstden tırnakları vardır ama çok sert ve sıkışıktır ve oldukçada hassas ve önemli)
5) çıkardığın sensörün bir ucunu racechipdeki kablo uçlarından birine takıyorsun (doğru kablo ucunu bulduğuna grafiksiz nasıl emin olacaksın bilmem ama deneme yanılma ile zararı olmaz öyle yapmak zorundasın)
6) racechipin diğer ucunu aracın common rail sensörünün olduğu yere bağlayacaksın işlem tamam.
7) sonrasında güç ayar podları var kutu içinde , güç yetersiz gelir ise oradan gerekli ayarı yapabilirsin.
not: benim sana tavsiyem eğer yakınlarında var ise racechip bayiisi bulup montajı onlara yaptırmak inanın özellikle clio4lerdeki commonrail sensörü çok zor çıkıyor abanman gerekiyor elin zarar görüyor ve okadar hassas ve önemli olan sensörün ağzına edebiliyorsun zira ben öyle yaptım ama allah korudu çalıştı yinede, ben yeniden bağlayacak olsam kesinlikle bayiisine giderdim öyle diyim sana.
podlardan solda olanı gücün hangi devirde gelmesi gerektiğini ayarlıyor, sağda olanı gücü,
sana tavsiyem 3-3 ayarıdır bu ayar her anlamda optimum olan ayardır ne motorun bağırmasına,teklemesine,kara duman atmasına sebeb verir nede düşük bir güçtür .
arkadaşta sana güç hesabınıda yanlış vermiş, 75hplik 1.5dciların çoğu dynoda 82 hp veriyor birçok video var bunu kanıtlayan, 3-3 ayarıda %16.5 lik bir güç artışı racechipde yani 82hp çarpı 1,165 dersen 95.5hp civarı bir güç olması gerekir aracının.
racechipin aracında tam güç vermesi için en az 150km sürmen gerekirki beyin ona göre tanısın müdahale edebilsin, bu süreçten sonra dyno bul çık ve aracın 93hpden aşağı çıksın (tabi doğru racechip ise) dyno paran benden