Clio 4 100%80 ni rüzgar sesi alıyor ayıplı ürünmü

AST

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Nis 2016
Mesajlar
257
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
50
renault clio 4 ler 2012 den 2016 ya kadar üretilip hağla rüzgar sesini çözemedi zannedersem daha da kötüsü renault yetkili servisler aynı şikayetden ötürü 2 tane servis kaydı vermektedir. malesef 3 .. servis kaydını vermiyor. aynı şikayetden bilginize noter kanalı ile şahit huzurunda servise sokmakta fayda var diye düşünüyorum..
 

or_by

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Ara 2014
Mesajlar
1,411
Tepki puanı
0
Puanları
0
kim diyor varmı elinizde belgeniz? 2015 lerden sonra ıslık sesi tek tük çıktı.
 

AST

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Nis 2016
Mesajlar
257
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
50
bilirkişi raporu mevcut servis test sürüşü ile ilgili konuşmalarda mevcut belgeli 2016 larda da var rüzgar sesi çözemediler
 
Son düzenleme:

solidgrind

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Kas 2015
Mesajlar
165
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
"hağla" 'dan sonrasını okumadım.:eyv
 

ozalpkilic

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
59
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
28
benim 2014 model hiç rüzgar sesi yaşamadım şükür 0 aldım.
 

AST

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Nis 2016
Mesajlar
257
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
50
😅😅 bencede &
 

AST

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Nis 2016
Mesajlar
257
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
50
Özalp senin Şansın varmış yani yüzde yirmiye giriyorsun sorunsuz olarak
 

AST

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Nis 2016
Mesajlar
257
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
50
CLİO 4 LER DE RÜZGAR SESİ ORANI ARAÇ İÇİN %80*NİNDE RÜZGAR SESİ OLDUĞUNU TÜM YETKİLİ SERVİSLER ONAYLAMAKTADIR. GERÇEK DIŞI İŞLEMLER YAPILARAK ARACA VERİLEN MİKTAR*A DEĞERMİ TARTIŞILIR.,RÜZGAR SESİ ŞİKAYETİNDEN ÖTÜRÜ 3 BİLİR KİŞİ TARAFINDAN ARAÇ TEST EDİLDİĞİNDE ARACIN İÇERİSİNDE %82 VE ÜZERİNDE GÜRÜLTÜ VE RÜZGAR SESİ ALDIĞINI TESPİT ETMİŞTİR.ZATEN %85 VE ÜZERİ İŞİTME BOZUKLUĞUNU NEDEN OLMAKTADIR,GÜRÜLTÜLÜ SES VE AKABETİNDE FABRİKASYON GİZLİ AYIPLI MAL OLDUĞU KANATINA VARILMIŞTIR.HER KES BİŞEY SÖYLÜYOR KİMİ SATIN,KİMİ SESİ DUYMAYIN,KİMİ ŞURAYA GİDİN,TAMAM EYVALLAH*DA DÜNYANIN PARASINI VERİYORUZ İŞLEME BAK OLACAK İŞ DEĞİL.BENİM NACİZANE TAVSİYEM RÜZGAR SESİNDEN ÖTÜRÜ İLK YIL 3 İKİNCİ YIL İÇİN 6 SERVİS KAYDI ELİNİZDE MEVCUT İSE TÜKETİCİ MAHKEMESİNE DAVA AÇMAKTA FAYDA VAR. ŞİMDİ İSE ŞİKAYETDEN ÖTÜRÜ YETKİLİ SERVİSLER 3. SERVİS KAYDINI VERMİYORLARMIŞ.
sesin seviyesini ölçmede kullanılan birim DESİBEL DİR, ve kısaca DB olarak yazılır.insan kulağı aralarında bir db olan sesleri bile ayırt edebilir.desibel seviyesi matematik dilinde eksponenşıl denilen şekilde (aynen deprem ölçüsü rihter de olduğu gibi)katlanarak artar.ses seviyesindeki 10 db lik artış kulak tarafından 2 misli ses gibi algılanır.85 db NİN ÜZERİNDEKİ SESLER İŞİTME KAYBINA NEDEN OLABİLİR. herkes maliyetininden ötürü insan sağlığını düşünmeli.:asabi
 

AST

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Nis 2016
Mesajlar
257
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
50
yapılan araştırmada halen piyasada bulunan bazı araçlar için üreticiler tarafından verilen ve/veya testler sırasında tespit edilen 100km/saat ortalama hızda araç içi ses/gürültü seviyeleri şu şekildedir;
*dacia duster 1,6 (2012)............68,2db(A)
*fıat punto 0,9 (2012)...............66,2 db(A)
*ford fiasta 1,6 (2014).............. 64,6 db(A)
*hyundai accent 1,6 (2012)........64,7 db(A)
*kia sportage 1,6 (2012)...........65,2 db(A)
*nissan juke 1,6 (2013)..............67,7 db(A)
*opel astra 1,6(2012)................65,1 db(A)
*peugeto 308 1,6 (2013)............61,8 db(A)
*renault capture 1,2 (2013).......68,2 db(A)
*suzuki swift 1,6 (2012)...........69,2 db(A)
*toyota yarris 1,5(2013)..........65,4 db(A)
*wv golf 1,6 (2013).................63,2 db(A)
*renault clio 0,9 (2014) için bu değerler şu şekilde verilmiştir.
ARAÇ BOŞTA..........41,4 DB(A)
50 KM/SAAT..........59,6 DB(A)
80 KM/SAAT..........64,3 DB(A)
100 KM/SAAT........68,5 DB(A)
120 KM/SAAT........71,2 DB(A)

CLİO 4 İÇİN YAPILAN KEŞİF SIRASINDA DAVA KONUSU ARAÇ ÇEŞİTLİ YOL ŞARTLARINDA VE ÇEVRE YOLUNDA TARAFIMIZDAN DENENEREK GÖZLEM VE ÖLÇÜMLER YAPILMIŞTIR.SÖZ KONUSU DENEMELERDE ARAÇ İÇİNDEKİ SESİN/GÜRÜLTÜNÜN HIZA BAĞLI OLARAK ARTIŞ GÖSTERDİĞİ GÖZLEMLENMİŞ VE BU DOĞRULTUDA OTOBANDA MÜSADE EDİLEN HIZ SINIRI LİMİTLERİ DAHİLİNDE SES DÜZEYİ ÖLÇÜMLERİ YAPILMIŞTIR.TESPİT EDİLEN DEĞERLER AŞAĞIDAKİ TABLODA SUNULMUŞTUR.

HIZ SOL ÖN SAĞ ÖN
60 75*76 73*74
70 75*76 73*74
80 76*77 75*76
90 77,78 75,76
100 78*79 76*77
110 79*80 77*78
120 79*80 77*78
130 79*82 78*79
renault yeni clio ıcon raçta yapılan incelemeler sonucunda araç içinde açık ve net bir şekilde rüzgar sesinden kaynaklanan ve araç hızının artması ile dalgalı bir gürültü bulunduğu,bu gürültünün sol tarafta sağ taraftan 2 db(A) seviyesinde daha yüksek olduğu gürültünün mevzuatta bir sınır değer verilmemekle birlikte ortalama değerlerden 8*10 db(A) daha yüksek olduğu,gürültünün yukarıda izah edildiği şekilde hem araç gövdesinin çıkıntılarından yani aerodinamik yapısından,hemde araç iş ve dış basınç farklılıklarından kaynaklandığı,araç ön kapı ve camlarında mevcut ara boşluklar bulunması nedeniyle oluştuğu ve araç içinde duyulduğu,bu boşlukların sağ ve sol tarafında farklı olmasından dolayı her iki tarafta farklı gürültü düzeyleri oluştuğu,BU GÜRÜLTÜNÜN SÜRÜŞ KONFORU VE ARAÇ İÇİNDEKİ SÜRÜCÜ VE YOLCULAR İÇİN GENEL OLARAK RAHATSIZ EDİCİ BİR DÜZEYDE OLDUĞU,ARAÇ ÜZERİNDE İLGİLİ SERVİS TARAFINDAN GARANTİ KAPSAMINDA ONARIMLAR YAPILMIŞ OLMASINA RAĞMEN ÖNEMLİ İYİLEŞME SAĞLANAMADIĞI TESPİT EDİLMİŞTİR.

RENAULT YENİ CLİO ICON 1,5 DCİ 90 BG STOP START MODELİ ARAÇTA MEYDANA GELEN SESİN SONRADAN ORTAYA ÇIKMASIYLA ÜRETİMDEN KAYNAKLANAN GİZLİ AYIPLI ÜRÜN OLDUĞU,AYIBIN OLUŞUMUNDA TÜKETİCİNİN KUSURU VE İHMALİNİN BULUNMADIĞI,TAKTİRİ YÜCE MAHKEMEYE AİT OLMAK ÜZERE DAVACININ BEYANINA GÖRE SEÇİMLİK HAKKI OLAN MİSLİ İLE DEĞİŞTİRİLMESİ TALEBİNDE HAKLI OLDUĞU TESPİT EDİLMİŞTİR.
 
Son düzenleme:

rapzede34

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Ocak 2012
Mesajlar
122
Tepki puanı
0
Puanları
0
Talisman bile 120 km hızda rüzgar sesi alıyorken B sınıfı clio'da rüzgar sesi sorunu olması çok normal
 
Üst