- Katılım
- 23 Eyl 2012
- Mesajlar
- 3,467
- Tepkime puanı
- 65
- Puanları
- 48
- Yaş
- 39
Sizlerle Clio 4 aracımda başıma gelen can sıkıcı ve çözümünün oldukça masrafsız olduğu bir sorunu paylaşmak istedim. Herkes faydalansın, ustaların hatalı tavsiyeleri ile boş yere büyük masraflar etmesin..
2020 Clio 4 0.9 TCE Touch 60.000 km
Geçenlerde yaklaşık 2.000 km'ye yakın uzun bir yol yaptım. Yolculuk sırasında 2. vitesten 3'e yükseltirken kısa bir cartlama yaptı ve ortalama 50 100 km sonra vites düşürürken 3'ten 2. vitese geçerken takılmalar başladı. 3. vitesten 2. vitese geçişlerde takılmalar, ne kadar yavaşlasam da, hatta dursam da 3. vitesten 1. vitese eskisi gibi geçmiyor, çok zorlarsam geçiyordu. İlk çalıştırdığımda da durduğu yerde 3'e alıp sonra 1 'e takmayı denediğimde de zor geçiyordu. 3. vitesten 2'ye düşürürken de sanki metal metale sürtüyormuş gibi bir takılma vardı. Ama vites yükseltirken 1 2 3 4 5 ve geri viteste, 5 4 3 hiç bir problem yoktu.
İnternette biraz araştırdım, çoğu kişi şanzımanın içinde vites dişlilerin arasında bulunan senkromeçten kaynaklandığını demiş. Arabayı nazik kullanırım, bu km de şanzımanın bozulması imkansız (Daha yüksek km'lerde de aynısı başınıza gelebilir). Aklınızda bulunsun senkromeç arızası olsa vitese her takmaya çalıştığınızda cartlama yapar. Aracımın motor yağı bakımlarını kendim yaparım ve her karter koruma muhafazasını açtığımda motorun altını kontrol ederim. Karter koruma kapağının şoför tarafı ve şanzıman üzerinde bulunan geri vites müşürü her söktüğümde hafif terlemiş yağ bulaşığı olurdu. Acaba dedim bunun şanzıman yağı terleme yaparak veya buharlaşarak eksildi de mi bu yüzden yaptı ?
Çözümü
JH3 334 kodlu şanzımanın yağını boşalttım ve 2 litre simsiyah şanzıman yağı çıktı (resimlerini eklerim), normalde bu şanzımanda 2,7 litre olması gerek. 3 adet 1 litrelik Motul 75W/80 şanzıman yağı aldım ve değiştirdim. (Elf Tranself 3 litrelik 75W/80 yağını da tercih edebilirsiniz). Vites geçişleri bir tık yumuşadı, bahsettiğim takılma sorunu kısa bir süre daha hafif olarak devam etti ve ortalama 1.000 km sonra tamamen kesildi. Yani yağı değiştirdim düzelmedi diye sakın şanzımanınızı kurcalattırmayın. Belli bir süre kullanın düzeliyor.


2020 Clio 4 0.9 TCE Touch 60.000 km
Geçenlerde yaklaşık 2.000 km'ye yakın uzun bir yol yaptım. Yolculuk sırasında 2. vitesten 3'e yükseltirken kısa bir cartlama yaptı ve ortalama 50 100 km sonra vites düşürürken 3'ten 2. vitese geçerken takılmalar başladı. 3. vitesten 2. vitese geçişlerde takılmalar, ne kadar yavaşlasam da, hatta dursam da 3. vitesten 1. vitese eskisi gibi geçmiyor, çok zorlarsam geçiyordu. İlk çalıştırdığımda da durduğu yerde 3'e alıp sonra 1 'e takmayı denediğimde de zor geçiyordu. 3. vitesten 2'ye düşürürken de sanki metal metale sürtüyormuş gibi bir takılma vardı. Ama vites yükseltirken 1 2 3 4 5 ve geri viteste, 5 4 3 hiç bir problem yoktu.
İnternette biraz araştırdım, çoğu kişi şanzımanın içinde vites dişlilerin arasında bulunan senkromeçten kaynaklandığını demiş. Arabayı nazik kullanırım, bu km de şanzımanın bozulması imkansız (Daha yüksek km'lerde de aynısı başınıza gelebilir). Aklınızda bulunsun senkromeç arızası olsa vitese her takmaya çalıştığınızda cartlama yapar. Aracımın motor yağı bakımlarını kendim yaparım ve her karter koruma muhafazasını açtığımda motorun altını kontrol ederim. Karter koruma kapağının şoför tarafı ve şanzıman üzerinde bulunan geri vites müşürü her söktüğümde hafif terlemiş yağ bulaşığı olurdu. Acaba dedim bunun şanzıman yağı terleme yaparak veya buharlaşarak eksildi de mi bu yüzden yaptı ?
Çözümü
JH3 334 kodlu şanzımanın yağını boşalttım ve 2 litre simsiyah şanzıman yağı çıktı (resimlerini eklerim), normalde bu şanzımanda 2,7 litre olması gerek. 3 adet 1 litrelik Motul 75W/80 şanzıman yağı aldım ve değiştirdim. (Elf Tranself 3 litrelik 75W/80 yağını da tercih edebilirsiniz). Vites geçişleri bir tık yumuşadı, bahsettiğim takılma sorunu kısa bir süre daha hafif olarak devam etti ve ortalama 1.000 km sonra tamamen kesildi. Yani yağı değiştirdim düzelmedi diye sakın şanzımanınızı kurcalattırmayın. Belli bir süre kullanın düzeliyor.


Son düzenleme: