Clio 4 Dinamo - Dyno

GökhanD

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Eki 2014
Mesajlar
110
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Arkadaşlar aracımı dinamo testine götürdüm ancak ESP buna izin vermedi. Arka tekerlekler olduğu yerde durduğu için sistem ön tekerleklere de güç gitmesini engelledi ve testi yapamadık. ESP'yi devredışı bırakmak için fikri olan?
 
esp sigortasını sökerek yapıyorlar dyno testlerini.
 
Onun hangi sigorta olduğu hakkında fikrin var mı?
 
Onun hangi sigorta olduğu hakkında fikrin var mı?
biri bir forumda sigortalarla ilgili bir diagram paylaşmıştı ve orada vardı ama bulamadım hocam o diagramı. daha önce dyno'ya çıkan olduysa forumdan belki yardımcı olur hangisi diye ya da servis verebilir belki o bilgiyi.

Edit: buldum o bilgiyi PM attım :)
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar aracımı dinamo testine götürdüm ancak ESP buna izin vermedi. Arka tekerlekler olduğu yerde durduğu için sistem ön tekerleklere de güç gitmesini engelledi ve testi yapamadık. ESP'yi devredışı bırakmak için fikri olan?

en sağlıklısı 4x4 araç tiplerine göre uygun olan 4 tekerliğin birden döndüğü tip dynoya çıkman olacaktır , eğer Subaruların, evoların tuning yaptığı bir dyno yeri bulabilirseniz
orada rahatça başınız ağrımadan vede çok daha gerçekçi ,doğru ve net olan veriler elde ederek bu işlemi yapabilirsiniz.
 
Arkadaşlar aracımı dinamo testine götürdüm ancak ESP buna izin vermedi. Arka tekerlekler olduğu yerde durduğu için sistem ön tekerleklere de güç gitmesini engelledi ve testi yapamadık. ESP'yi devredışı bırakmak için fikri olan?

bulmak istediğin dyno 4 tekerlekte dönen ve arka ön birbirine bağımlı hareket eden, ölçümü havadaki nem,derece,basınç, rakım değerleri göz önünde bulundurarak SAE corrected olarak verebilen bir dynoya çıkmaktır, arkadaşların dyno aletide en fazla 12ay içersinde kalibre edilmiş olması şartıyla. yurtdışında bu özellikler bulundurulmadan alınan değerleri insanlar ciddiye bile almazlar.

aşağıdaki linkte bulmak istediğin dyno'ya örnek bir video paylaşıyorum:

https://www.youtube.com/watch?v=mhk_FFInn84
 
bu değerleride elde ederken aracındaki herhangi bir sigortanın çıkartılmadan yapılması çok daha doğru olur aksi takdirde aracın LIMP MODE olarak bilinen ECU yani beyin tarafından korunmaya alınarak çalışma ihtimali çok ama çok yüksek zaten sigortası çıkartılarak dynoya çıkan aracında hatırladığım kadarıyla elde ettiği 106hp miydi neydi (araç ztn fabrikadan 90 olarak yazılsada genelde 95-98hp civarı) özetle onun aracı çok bariz şekilde korumaya alınmıştı yazılımlı 1.5dci 90ların geneli 120-125hp civarı çıkmaktadır.

aracının dynoya çıkmadan önce ısıtılmış olmasına (en az 20dk kullan) ve çıktıkdan sonra 1-2 defa değer için değilde ısıtmak için sıkıştırdıktan sonra ancak gerçek testi yapmanı ve bu testide 4üncü viteste yapmanı tavsiye ederim bu şekilde çok daha gerçekçi değerler elde edersin.



bugünkü arabaların hele hele dizellerin çoğu abartılı basınçlarda çalışan pompa ve enjektörlere sahiptir, soğuk olan yada sıkıştırılmamış araçta olan değer 125hp iken 2dk sıkıştırılmış olan aynı araçtaki değer 115hp çıkabilir özetle 3-5snlik anlık güçten ziyade devamlılıktaki güç önemlidir.
 
Bende sigorta çıkartma olayına karşıyım. Esp direk yakıta müdehale edebildiği için yakıtla ilgili olan bölüm mutlaka espnin devre dışı kaldığını bilecek ve farklı bir biçimde davranacaktır.
 
bu arada benim görüşümde sigorta çıkarmanın mantıksız olduğu ancak daha önce yapanların bu yolla yaptığını bildiğim için söyledim. sonuçta devamlı hata verecektir bu test yapılırken ve ne kadar sağlıklı olur bu ölçüm bilemeyeceğim.
 
Geri
Üst