Açık konuşmak gerekirse Renault, Clio 4'de güzel bir portföy yakaladı ama hizmeti sunarken kafaları çok karıştırdı.
Arka camların manuelden otomatiğe geçişi, bazı modların bazı ülkelerde olmaması, kitapçıkta verilen bilgilerin eksik ve çok sonrasına ait olması alıcının karar mekanizmasını etkiledi.
Bende 2015 model 1.2 Tce var. 4 5 aydır kullanıyorum. Kimileri araç çok yakıyor çok yağ eksiltiyor vs şeklinde açıklamalar yapmış. Elbet belki daha stabil motorlar kadar değillerdir lakin ben araçtan çok memnunum. Motorun gücü ortada, yakıtı ortada viteslerin geçişlerini hissetmiyorum bile. Benzinin gücünü alıyorsunuz. Ve araca iyi bakınca yağ eksiltme denen olayla karşılaşmıyorsunuz arıza boyutunda. Ben aracıma çok titizim, 2015 model olmasına rağmen pasta cilasıydı motor temizliğiydi iç temizliğiydi neredeyse sıfıra yakın. İyi bakarsan bu araçlar ömürlük araba, ustanın koyduğu yağa içim sinmedi diye 4 ay sonra tekrar Castrol Renault Group yağından alıp Ceratec ekleyerek filtreleri bile değiştirdim. Bağlantıları kontrol edin yağlar oralardan kaçar, ben aldığımda mesela turbo kelepçesi gevşemişti oradan kaçırıyordu, sıktırdım sorun kalmadı.
Kitapçık olayına gelirsek tam bir muamma. Yağ önerisi veya viskosu yazmıyor. Lastik hava basınçları yazmıyor, şanzıman yağı yazmıyor, kullanılması önerilen benzin oktanı yazmıyor, kesin net hiç bir bilgi yok. Araca bazı bilgileri eklemişler PSi değeri gibi oktan önerisi gibi bazı şeyleri. Ben size buradan yazayım okuyan olursa belki lazım olur.
Araç 4L motor yağı alıyor. Şuan ortaklık olduğu için Castrol 5W40 RN 710 marka yağ kullanılıyor. (Aracım 73.000'de servis geçmişinden her yağ bakımında bu yağın kullanıldığı yazıyor)
1.7L şanzıman yağı alıyor, isteğe bağlı Castrol FE 75W kullanılabilir veya Elf. Renault Group'un orjinal yağı da var lakin şuan litresi 1.200 TL ( EDC şanzımanlar dahil, zaten EDC şanzıman olarak aratırsanız asla bir bilgiye ulaşamıyorsunuz.)
Ön lastikler 160 km altında seyir için 32 psi, arka lastikler 160 km altı için 29 psi,
160 km üstü için ön lastikler 33 pis, arka lastikler 30 psi ayarında olmalı.
EDC vitesleri kırmızı ışıklarad veya kısa süreli (1 dk) duraksamalarda boşa veya parka almayın, vitesle ne kadar oynarsanız o kadar çabuk bozarsınız.
Arabayı eve getirdiniz kapatıp evinize gideceksiniz, ilk olarak boşa alın ve el frenini çekerek ayak frenini bırakın araç bi el frenine yüklensin, ardından p' ye alın bu şekilde yine şanzımanın ömrünü uzatırsınız. Genel olarak uzun süreli duraklamalarda bunu yapın.
Benzini işlek istasyonlardan alın (ben Shell'den şaşmam, ama Shell'in de işlek istasyonlarından alırım)
Gerisi tüm aksesuar ve bakım ürünleri keyfinize kalmış.