Clio DPF Temizleme işlemi...

bigbrother

Kayıtlı Üye
06-Ankara
Katılım
22 May 2017
Mesajlar
475
Tepkime puanı
11
Puanları
18
Yaş
45
Arkadaşlar aşağıdaki videoda clionun nasıl kendisinin DPF temizliği yaptığını göreceksiniz. Videoyu biraz kisalttim. Öncelikle motor devrinin 1000 e yakın olduğunu göreceksiniz. DPF temizliği yaparken motor devri artarak 1000e yaklaşıyor. Temizleme işlemi bitince motor devri düşüyor ve eski haline geri geliyor.

Clionun rölanti devri 800 civarı... videonun 37. saniyesinde DPF temizleme işleminin bittiğini göreceksiniz. Size tavsiyem baştan sona dikkatlice izleyin ve devir saati ile motor sesini dinleyin. Farkı anlayacaksınız...


Umarım faydalı olmuştur...
 
Son düzenleme:
Paylasim icin tesekkurler.ilk calistirmada degil dimi bu hani sogukken yuksek rolanti olur ya o yuzden.
 
Paylasim icin tesekkurler.ilk calistirmada degil dimi bu hani sogukken yuksek rolanti olur ya o yuzden.

Yok hayır yaklaşık 26km lik bir yolculuktan sonra park ettikten sonra farkettim ki motorun sesi farklı geliyor. Baktım ki devir 800den fazla... DPF temizliği yapıyor... normalde ilk çalıştırmada kışın devir fazla olabiliyor ama ısınmış motorda 800 civarı... zaten DPF temizliği bitince devir saati normal haline geri donuyor ve sesinden de anlıyorsunuz...
 
Tesekurler bu dpf temizligini bi turlu farkedemiyordum gordugum iyi oldu.
 
Sorun değil zaten bir çok kişi bilmiyor... maksat yardımcı olmak...
 
​dpf temizliği ne oluyor tam olarak, belki bildiğim birşeydir ama bu isimle ilk defa duydum.
 
​dpf temizliği ne oluyor tam olarak, belki bildiğim birşeydir ama bu isimle ilk defa duydum.

DPF'in açılımı diesel particulate filter demektir yani Türkçesi dizel partikül filtresi... dizelin yanmasıyla ortaya çıkan zehirli partiküllerin burada birikerek ve daha sonra egzoz gazının ısısı vasıtasıyla bu partiküllerin yakılarak yokedilmesi temeline dayanan bir nevi filtrasyon sistemidir. Sistem egzoz girişi ve çıkışındaki iki adet basınç sensörü marifetiyle DPF'in ne kadar tıkandığını/dolduğunu ölçmektedir. DPF'in içinde zamanla biriken partiküllerin yanmasını sağlamak üzere egzoz içerisinde harareti arttırılması gerekmektedir. Bunun için de fazladan mazot yakılması suretiyle bu işlem sağlanmaktadır. Araç bu işlem esnasında daha sarsıntılı çalışmakta ve performansı biraz düşmektedir.

Aracın bunu yaptığı andaki videosunu yayınlamamdaki neden, bir çok arkadaşımızın bu işlemin ne zaman yapıldığını anlayamamasıydı. Zaten araç giderken bunu anlamak zor ancak durduğunuz anda rölantide motoru dinleyince anlaşılıyor...
 
Son düzenleme:
DPF'in açılımı diesel particulate filter demektir yani Türkçesi dizel partikül filtresi... dizelin yanmasıyla ortaya çıkan zehirli partiküllerin burada birikerek ve daha sonra egzoz gazının ısısı vasıtasıyla bu partiküllerin yakılarak yokedilmesi temeline dayanan bir nevi filtrasyon sistemidir. Sistem egzoz girişi ve çıkışındaki iki adet basınç sensörü marifetiyle DPF'in ne kadar tıkandığını/dolduğunu ölçmektedir. DPF'in içinde zamanla biriken partiküllerin yanmasını sağlamak üzere egzoz içerisinde harareti arttırılması gerekmektedir. Bunun için de fazladan mazot yakılması suretiyle bu işlem sağlanmaktadır. Araç bu işlem esnasında daha sarsıntılı çalışmakta ve performansı biraz düşmektedir.

Aracın bunu yaptığı andaki videosunu yayınlamamdaki neden, bir çok arkadaşımızın bu işlemin ne zaman yapıldığını anlayamamasıydı. Zaten araç giderken bunu anlamak zor ancak durduğunuz anda rölantide motoru dinleyince anlaşılıyor...

Benzinliler için böyle bir olay yok sanırım..
 
Paylaşım için teşekkürler, benzer şey başıma geldiğinde ilkte motorun arızalandığını düşündüm, bir süre sonra kendiliğinden düzelmişti.
Paylaşımınızla birlikte en azından bu durumun neden kaynaklandığını öğrenmiş oldum ;)
 
Geri
Üst