Clio EDC Şanzıman Şikayeti Olan Var Mı ?

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Benim Captur da başıma feleni yazayım sizlere:

1 hafta önce Kocaeli'den yola çıktık, 110km/h ile sabit Marmaris'e yaklaşırken araba birden bire teklemeye başladı, düşük vites geçişleri sapıttı, vites kutusunu kontrol ettirin yazısı çıktı. Marmaris'e kadar hız sabitlemeyi kullanarak ulaşınca Renault servisine götürdüm. OBD den bağlandıklarında şanzıman beyninde hata gördüler, oradan da şanzumandaki motorlardan birinin arıza verdiğini... Arızayı sildiler, bir daha arıza verdiğinde ayrıntılı bakılmalı dediler. Neyse, Marmaris'den Turunç'a otele gittik, 5. gün çıktıktan sonra çevre ilçeleri dolaştık birşey yok. Yola çıktık bugün, Akyaka'dan ayrılırken aynı hatayı kısa bir şekilde yine verdi. Sonra hiç vermedi. Servisteki elelamn beyinlere anlık düşük voltaj gelmesinden de olabilir desi, aküden şüphelendim, onca yol takip ettim, genwlde 12,7V, bazen de dursuk yere 14V gösteriyor. Bu arabanın 2. Aküsü. Bosch marka. 2013 model ve 55000 km de aracım... Araba hata versiğinde bir 20-30 dk dinleninince hiçbirşey olmamış gibi devam ediyor...

HTC EVO 3D X515m cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi




arkadaşlar araçlarımızda akıllı akü sistemi mevcut, 12v okumuş olmanız sorun var anlamına gelmesin,şöyle:

1) far gibi ekipmanlar kapalıyken beyin sabit ayarda çalışmayan alternatörümüze (genelde çoğu başka araç sabittir) az çalış komutu veriyor ve 12.5-12.9v üretiyor

2) far,klima vb ekipmanlar çalışıp extra güç talep edince beyin alternatöre daha güçlü çalış diyor ve +14v güç üretiyor

bundaki mantık motora az yük= daha iyi yakıt + daha uzun ömürlü alternatör vs



aküye gelince test etmeniz adına:

1) motor en az 30dk kapalı konumdayken voltaj ölçtürün eğer +12.5 üretiyor ise sağlıklı, 12.3-12.5 arası ise ortalama, 12.0-12.3 arası ise takviye şarj gerekir, 12v altı ise pek randıman vermez hatta değişmesi ciddi anlamda tavsiyedir (alternatör çok zorlar,elektrik sistemleri sensörler doğru çalışmaz vs)


2) araçlarımızdaki edc sistemi diğer ekipmanların aksine azıcık bile akü zayıf olsa sapıtıyor bu sebeble öncellikle teybinizin kodunu not alarak anlık denemek pahasına aküyü sağlıklı olduğunu bildiğiniz bir eş dost,meslekdaş ile değiştirin deneyin gözlemleyin sorunlar bitiyor ise ozaman akü alın boşuna para harcamamış olursunuz değil ise.




son olarak, renault mais ilk yıllarda bu işin doğrusu olan AGMli akü kullanıyordu (start stoplu aracın olmazsa olmazı) yetmiyor akü üreticilerin en iyisini Vartayı kullanıyordu.


ilk serilerimiz Varta AGMli 70ah silver dynamic kullanıyordu ve bu model araçlarımız için işin amiral gemisiydi

şimdi maalesef EFB aküye döndüler ve EFB ne yazıki AGM ile asla kıyaslanamaz, start stopun ucuz alternatifi, bu işin yarabandıdır, buda yetmiyormuş gibi yerli mutlu vb üretilerin aküsünü kullanmaya başladılar.



kendi aracım için konuşayım EFB Mutlu aküden AGMli Varta'ya geçiş yaptığımda aracın elektrik sisteminde çok ciddi bir artış gördüm (benimkisi ses sistemi ile ilgiliydi ama el nihayetdinde daha az motoru yorma karşılığı daha sağlıklı,stabil ve güçlü bir enerji üretimi vardı ve araç çok daha rahat marş basıyordu)



sıfırı akü alacak olan arkadaşlara araçta 1.5 dci motor + start stop var ise muhakak varta agmli tavsiye ederim
 

mstdrms

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Kas 2012
Mesajlar
345
Tepki puanı
2
Puanları
0
arkadaşlar araçlarımızda akıllı akü sistemi mevcut, 12v okumuş olmanız sorun var anlamına gelmesin,şöyle:

1) far gibi ekipmanlar kapalıyken beyin sabit ayarda çalışmayan alternatörümüze (genelde çoğu başka araç sabittir) az çalış komutu veriyor ve 12.5-12.9v üretiyor

2) far,klima vb ekipmanlar çalışıp extra güç talep edince beyin alternatöre daha güçlü çalış diyor ve +14v güç üretiyor

bundaki mantık motora az yük= daha iyi yakıt + daha uzun ömürlü alternatör vs



aküye gelince test etmeniz adına:

1) motor en az 30dk kapalı konumdayken voltaj ölçtürün eğer +12.5 üretiyor ise sağlıklı, 12.3-12.5 arası ise ortalama, 12.0-12.3 arası ise takviye şarj gerekir, 12v altı ise pek randıman vermez hatta değişmesi ciddi anlamda tavsiyedir (alternatör çok zorlar,elektrik sistemleri sensörler doğru çalışmaz vs)


2) araçlarımızdaki edc sistemi diğer ekipmanların aksine azıcık bile akü zayıf olsa sapıtıyor bu sebeble öncellikle teybinizin kodunu not alarak anlık denemek pahasına aküyü sağlıklı olduğunu bildiğiniz bir eş dost,meslekdaş ile değiştirin deneyin gözlemleyin sorunlar bitiyor ise ozaman akü alın boşuna para harcamamış olursunuz değil ise.




son olarak, renault mais ilk yıllarda bu işin doğrusu olan AGMli akü kullanıyordu (start stoplu aracın olmazsa olmazı) yetmiyor akü üreticilerin en iyisini Vartayı kullanıyordu.


ilk serilerimiz Varta AGMli 70ah silver dynamic kullanıyordu ve bu model araçlarımız için işin amiral gemisiydi

şimdi maalesef EFB aküye döndüler ve EFB ne yazıki AGM ile asla kıyaslanamaz, start stopun ucuz alternatifi, bu işin yarabandıdır, buda yetmiyormuş gibi yerli mutlu vb üretilerin aküsünü kullanmaya başladılar.



kendi aracım için konuşayım EFB Mutlu aküden AGMli Varta'ya geçiş yaptığımda aracın elektrik sisteminde çok ciddi bir artış gördüm (benimkisi ses sistemi ile ilgiliydi ama el nihayetdinde daha az motoru yorma karşılığı daha sağlıklı,stabil ve güçlü bir enerji üretimi vardı ve araç çok daha rahat marş basıyordu)



sıfırı akü alacak olan arkadaşlara araçta 1.5 dci motor + start stop var ise muhakak varta agmli tavsiye ederim
Aküyü 2 ayrı yerde test ettirdim. Gayet sağlıklı. Zaten akü BOSCH. Bir çok özel servis ve şanzıman ustalarına tek tek dolaşıp sordum, herkes beyin diyor. Renault ile görüşmelerim sonucunda çok uygun bir fiyat söylediler ve değişimine karar verdim ama tabiki değişmemize rağmen yine bu sıkıntı çıkarsa diye de anlaşmaya varmadan arabayı servisten çıkarmayacağım.
fc3ea0259fe6f5f9ed94ab69fdc5fa63.jpg


MX5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Aküyü 2 ayrı yerde test ettirdim. Gayet sağlıklı. Zaten akü BOSCH. Bir çok özel servis ve şanzıman ustalarına tek tek dolaşıp sordum, herkes beyin diyor. Renault ile görüşmelerim sonucunda çok uygun bir fiyat söylediler ve değişimine karar verdim ama tabiki değişmemize rağmen yine bu sıkıntı çıkarsa diye de anlaşmaya varmadan arabayı servisten çıkarmayacağım.
fc3ea0259fe6f5f9ed94ab69fdc5fa63.jpg


MX5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



aracınızda start stop özelliği varmı? hani ışıklarda trafikte vs kendiliğinden sönme özelliği start stopdan bahsediyorum anahtardan değil? varmı?

yok ise pek sorun olmaz ama var ise olabildiğine yanlış aküyü seçmişsiniz hocam..



aracınızda bağlı olan akü 30 senelik tech anam babam usulü jel akü , bu dediğim gibi start stopsuz araç için idare eder sorun olmaz ama aracınızda start stop var ise bence ilk fırsatda değiştirin bu akünün derin şarj özelliği bulunmamakta yani efb yada agm giib hızlıca şarj olup hızlıca boşaltıp takviye edemezler ve bu serilik yakalanamayınca beyin saçmalar.


aracınızda start stop varmı bilmiyorum ama zaten basitce çoğu akü bulucu kısmına girerseniz akü firmalarında akünüzün efb yada agm olması gerektiğini belirtiyorlar :


https://www.tr.varta-automotive.com...5_)","engine":"1.2+TCe+120+(88+kW+/+120+PS)"}
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
özellden mesaj attım ama kutunuz dolu, çıkma ama sıfır kadar temiz 2018 mart ayı üretimi (ekim 2018de takıldı) varta agm akü var bahsetiğim model sıfırı 1000tl civarı size en son 400tlye verebilirim ilgilenirseniz bana 0541 689 6877den ulaşabilirsiniz
 

mstdrms

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Kas 2012
Mesajlar
345
Tepki puanı
2
Puanları
0
aracınızda start stop özelliği varmı? hani ışıklarda trafikte vs kendiliğinden sönme özelliği start stopdan bahsediyorum anahtardan değil? varmı?

yok ise pek sorun olmaz ama var ise olabildiğine yanlış aküyü seçmişsiniz hocam..



aracınızda bağlı olan akü 30 senelik tech anam babam usulü jel akü , bu dediğim gibi start stopsuz araç için idare eder sorun olmaz ama aracınızda start stop var ise bence ilk fırsatda değiştirin bu akünün derin şarj özelliği bulunmamakta yani efb yada agm giib hızlıca şarj olup hızlıca boşaltıp takviye edemezler ve bu serilik yakalanamayınca beyin saçmalar.


aracınızda start stop varmı bilmiyorum ama zaten basitce çoğu akü bulucu kısmına girerseniz akü firmalarında akünüzün efb yada agm olması gerektiğini belirtiyorlar :


https://www.tr.varta-automotive.com...5_)","engine":"1.2+TCe+120+(88+kW+/+120+PS)"}
Captur larda stop/start yok, dolayısıyla benim arabada da ustam..

Ayrıca son günlerdeki gelişmelerle olayın aşırı ısınmadan olduğunu düşünmekteyim. Diğer bir başlıkta ayrıntılı anlattım.


https://r.tapatalk.com/shareLink/to...&share_fid=27335&share_type=t&link_source=app
MX5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Mr.Clio

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Eki 2014
Mesajlar
1,142
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Captur larda stop/start yok, dolayısıyla benim arabada da ustam..

Ayrıca son günlerdeki gelişmelerle olayın aşırı ısınmadan olduğunu düşünmekteyim. Diğer bir başlıkta ayrıntılı anlattım.


https://r.tapatalk.com/shareLink/to...&share_fid=27335&share_type=t&link_source=app
MX5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi




capturlarda var hocam yılına göre değişiyor sadece, yani capturlarda yok demek doğru bir tanım değil.



birde edc veya değil,start stoplu veya değil akünün en iyi üreticisi Varta'da ,Renault ile anlaşmalı Mutlu aküde sizin aracınız 2013 captur 1.2tce için minimumda efb olmak üzere sadece efb ve agm önermiş ve gösterdiğiniz tip yani JEL hiç önermemiş.


şöyle yapabilirsiniz kentde tanıdık birinde start stoplu bir araç var ise denemek üzere sökün takas yapın 1-2 günlüğüne (sökerken teyp kodunu unutmayın)
sorunlar giderilir ise belliki aküden gitmez ise araştırmaya devam edersiniz denemesi bedava sonuçta

https://www.tr.varta-automotive.com...5_)","engine":"1.2+TCe+120+(88+kW+/+120+PS)"}


https://www.mutlu.com.tr/akunubul
 

mstdrms

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
24 Kas 2012
Mesajlar
345
Tepki puanı
2
Puanları
0
capturlarda var hocam yılına göre değişiyor sadece, yani capturlarda yok demek doğru bir tanım değil.



birde edc veya değil,start stoplu veya değil akünün en iyi üreticisi Varta'da ,Renault ile anlaşmalı Mutlu aküde sizin aracınız 2013 captur 1.2tce için minimumda efb olmak üzere sadece efb ve agm önermiş ve gösterdiğiniz tip yani JEL hiç önermemiş.


şöyle yapabilirsiniz kentde tanıdık birinde start stoplu bir araç var ise denemek üzere sökün takas yapın 1-2 günlüğüne (sökerken teyp kodunu unutmayın)
sorunlar giderilir ise belliki aküden gitmez ise araştırmaya devam edersiniz denemesi bedava sonuçta

https://www.tr.varta-automotive.com...5_)","engine":"1.2+TCe+120+(88+kW+/+120+PS)"}


https://www.mutlu.com.tr/akunubul
Bilgi için teşekkürler. Aracımda stop/start olmadığından en uygun akü olarak bu takılmıştır. Sanırım Renault normalde 60Amperlik akü takıyor ki bu 74 Amper. akünün özelliklerini araştırmıştım, gayet iyi bir akü. Emin olmak için Mutlu akü bölge yetkili dağıtıcısına dek bir kaç yere de test ettirdim, durumu da gayet iyi. Aslında elimde olsa o beyini kendim söküp, macununu yenileyip hatta ilaveten fan takıp öyle demeyecektim de imkan yok işte... Şimdi servis değişince alıcam çıkan beyni, söylediklerimi o zaman yapıcam. Bir daha olursa böyle bir arıza veya bir tanıdığımda, çıkanı deniyeceğim.

MX5 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Üst