- Katılım
- 19 Tem 2011
- Mesajlar
- 13
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
merhaba, clio 2 hb aracımın daha önce burada da yazdığım gibi rölanti durumunda istop etme ve gaz yememe sorunu vardı. Yaklaşık iki aydır bu işlerle uğraşıyorum ve olayın sadece cliolara has değil renault ların genel sorunu olduğunu öğrendiğim için buraya nasıl çözüldüğünü yazayım dedim. Aynı sorunlarla karşılaşan biri olursa basamakları sırayla takip edebilir.
1- Araç ilk önce rölanti durumunda (ışıklarda beklerken vs.) devir zıplamaları devir düzensizliği ve istop etme yapmaya başladı
2- Bu düzensizlikler ve istop etmeler sıklaştı
3- Aracın göstergesinde şu meşhur ön ısıtma arızası ikaz lambası (yay gibi olan) ve yanındaki lamba ile stop lambası yanmaya başladı.
4- Bu olay iyice sıklaşınca ve artık iyice can sıkmaya başlayınca araçı servise götürüldü ve macera burada başladı.
5- Servis aracı makinaya bağladı ve sorunun enjektörlerde olduğunu söyledi enjektörlerin değişeceğini söyledi. (tanıdık vardı bilgisayar öyle gösteriyor öyle yapmak zorundayız değiştiririz belki başka bişe daha çıkar dedi )
6- Sonra araç merter de sanayi ye götürüldü aracı aldığımız kişinin tavsiyesi üzerine, burada enjektörlerin sağlam olduğu söylendi konum sesnsörü değiştirlidi çünkü araç saçma sapan basınç değerleri veriyordu.
7- Araç ilk gün mükemmel çalıştı, hiç istop etme devir zıplaması yapmadı, ikinci gün yine ışıklarda beklerken pat araç istop etti. Konum sensörünün değişmesi devir dengesizliğini gidermiş ancak araç yine istop ediyordu, üstelik devir oynamadan istop ettiği için istop ettiği çok zor anlaşılıyordu.
8- Sonra araç her zaman giittiğimiz servise götürüldü ikitellide, ordaki usta da konum sensöründen olduğunu düşündü merter de araca çıkma parça takıldığı için sağlam olduğunu bildiği parçayı taktı bir de böyle dene dedi.
9- Araç aynı şekilde ilk gün hiç sorun çıkarmadı ikinci gün istop etmeye başladı.
10- Sonra araçda daha önce hiç karşılaşılmayan gaz yememe sorunu ortaya çıktı. 90 100 km hızla giderken gaz pedalı birden boşa çıkıyor araç gaz yemiyordu istop da etmiyordu. vites değiştirilse de gaz yemiyordu. kontağı o hızda giderken kapatıp açıınca araç yine gaz yemeye devam ediyordu.
11- İkitellideki ustaya tekrar gittim ve aracı komple aldı yaklaşım 5 gün boyunca onda kaldı araba ben zaman zaman gidip neler yapılıyor baktım.
12- Önce aracın basınç değerleri ile ilgili tüm sensörleri değişti araç düzelmişti fakat kenarda çalışırken yine kendi kendine istop etti
13- Bu sefer pompaya girildi, pompa çıkartıldı içersindeki tüm parçalar sıfırlandı aynı zamanda tesisata da girildi tüm kablolar kontrol edildi bağlantılar yenilendi bantlı falan olanlar sökülüp yenisi takıldı pompa da getirilip bu temiz tesisata bağlandı. Bu sırada enjektörler benzer motorlu bir araçta denendi daha ömrünün olduğu görüldü.
14 Araç sorunsuz tıkır tıkır çalışır durumda yaklaşım bir ay oldu.
Renault ların bu kronik arızasını nasıl çözüldüğünü olabildiğince kısa anlatmaya çalıştım. Benim size uyarım bu tip bi arızayla sanayiye gittiğinizde hemen enjektörü değiştirebilirler (kolaydır çünkü) veya başlarından savmak için sorun beyinde beyinciye git diyebilirler dikkatli olun. enjektör başka bi araçta denenip çalışıp çalışmadığı kolayca kontrol edilebilir (aynı motor olması lazım allahtan zibilyon tane renault var piyasada) boşu boşuna 2 bin lira verirsiniz.
1- Araç ilk önce rölanti durumunda (ışıklarda beklerken vs.) devir zıplamaları devir düzensizliği ve istop etme yapmaya başladı
2- Bu düzensizlikler ve istop etmeler sıklaştı
3- Aracın göstergesinde şu meşhur ön ısıtma arızası ikaz lambası (yay gibi olan) ve yanındaki lamba ile stop lambası yanmaya başladı.
4- Bu olay iyice sıklaşınca ve artık iyice can sıkmaya başlayınca araçı servise götürüldü ve macera burada başladı.
5- Servis aracı makinaya bağladı ve sorunun enjektörlerde olduğunu söyledi enjektörlerin değişeceğini söyledi. (tanıdık vardı bilgisayar öyle gösteriyor öyle yapmak zorundayız değiştiririz belki başka bişe daha çıkar dedi )
6- Sonra araç merter de sanayi ye götürüldü aracı aldığımız kişinin tavsiyesi üzerine, burada enjektörlerin sağlam olduğu söylendi konum sesnsörü değiştirlidi çünkü araç saçma sapan basınç değerleri veriyordu.
7- Araç ilk gün mükemmel çalıştı, hiç istop etme devir zıplaması yapmadı, ikinci gün yine ışıklarda beklerken pat araç istop etti. Konum sensörünün değişmesi devir dengesizliğini gidermiş ancak araç yine istop ediyordu, üstelik devir oynamadan istop ettiği için istop ettiği çok zor anlaşılıyordu.
8- Sonra araç her zaman giittiğimiz servise götürüldü ikitellide, ordaki usta da konum sensöründen olduğunu düşündü merter de araca çıkma parça takıldığı için sağlam olduğunu bildiği parçayı taktı bir de böyle dene dedi.
9- Araç aynı şekilde ilk gün hiç sorun çıkarmadı ikinci gün istop etmeye başladı.
10- Sonra araçda daha önce hiç karşılaşılmayan gaz yememe sorunu ortaya çıktı. 90 100 km hızla giderken gaz pedalı birden boşa çıkıyor araç gaz yemiyordu istop da etmiyordu. vites değiştirilse de gaz yemiyordu. kontağı o hızda giderken kapatıp açıınca araç yine gaz yemeye devam ediyordu.
11- İkitellideki ustaya tekrar gittim ve aracı komple aldı yaklaşım 5 gün boyunca onda kaldı araba ben zaman zaman gidip neler yapılıyor baktım.
12- Önce aracın basınç değerleri ile ilgili tüm sensörleri değişti araç düzelmişti fakat kenarda çalışırken yine kendi kendine istop etti
13- Bu sefer pompaya girildi, pompa çıkartıldı içersindeki tüm parçalar sıfırlandı aynı zamanda tesisata da girildi tüm kablolar kontrol edildi bağlantılar yenilendi bantlı falan olanlar sökülüp yenisi takıldı pompa da getirilip bu temiz tesisata bağlandı. Bu sırada enjektörler benzer motorlu bir araçta denendi daha ömrünün olduğu görüldü.
14 Araç sorunsuz tıkır tıkır çalışır durumda yaklaşım bir ay oldu.
Renault ların bu kronik arızasını nasıl çözüldüğünü olabildiğince kısa anlatmaya çalıştım. Benim size uyarım bu tip bi arızayla sanayiye gittiğinizde hemen enjektörü değiştirebilirler (kolaydır çünkü) veya başlarından savmak için sorun beyinde beyinciye git diyebilirler dikkatli olun. enjektör başka bi araçta denenip çalışıp çalışmadığı kolayca kontrol edilebilir (aynı motor olması lazım allahtan zibilyon tane renault var piyasada) boşu boşuna 2 bin lira verirsiniz.