Coupe 98 tüpte rölanti sorunu(1.6e)

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Hæydut
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Hæydut

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Nis 2011
Mesajlar
14
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Araçta tüp takmadan önce küçük bir sorun vardı motor rölantide nadiren duruyor gibi oluyordu. Tüp taktıktan sonra (lovato marka) rölantide sabit hiç duramaz oldu devamlı ibre oynıyor, arabada hırlıyor hatta arada stop ediyor.Sabah arabayı çalıştırdığımda benzinde rölanti 10 sn çalıştıktan sonra düzeliyor Kafayı yiyecem artık,Bunun sebebi nedir acaba,, kime gösterdiysem yapamadı...
 
Coupeci arkadaşlar görünce daha detaylı yardımcı olacaklardır.
Volan sensörü yada ronalti motorunda sıkıntı olabilir
 
Daha önce bu sıkıntıyı yaşayan yok sanırım...
 
rolanti valfine bi baktırın büyük ihtimalle onunla alakalı bi sorun...
 
bizdede vardı buna benzer sorun gaz kelebeğini temizlettik sonrasında gazcıda bir ayar direk geçti
 
Kelebeği ben 2 kere temizlettim, ayarı haftada bir yaptırıyordum. Sanırım rölanti valfiyle ilgili bir problem, ışıklarda falan stop etmesi cok canımı sıkmaya başladı...
 
coupe'leri bilmiyorum ama benim 16 valf megane'da da bu tip bir sıkıntı vardı, sorunu monifolt basınç kaptörünü değiştirerek çözmüştük. (mutlak basınç kaptörü diyede geçiyor sanırım)
silindire giden hava+yakıt karışımını ayarlıyor, bozukluk varsa fazla hava yada yakıttan tekleme,rolanti yükselmesi,düşmesi ve stop etme çok sık olur.
kulak arkası bilgi olsun belki bir ihtimal seninde varsa böyle bir kaptör ondan olabilir.
 
Son düzenleme:
Benzinde çalışırken sıkıntın yok diyorsun, rolanti valfinde sıkıntı yok gibi. Tüp le alakalı bir problenm var, uzun süreli benzinde kullandığında problem var mı? Yok ise tüpün ayarlarını bi kontrol ettir, derim.
 
zaten benzinde de varmış sorun, tüp takınca daha da artmış anladığım kadarıyla. tüp taktırmadan önce aracın mutlaka benzinde saat gibi çalışması lazım ki LPG takılınca sorun oluşmasın. LPG de Ne kadar ayar yaptırırsan yaptır benzinde sorunlu çalışan motor lpg de dikiş tutmaz. mutlaka özellikle rölanti sorunu yapar. (tabi bu bahsettiğim enjeksiyonlu araçlar için geçerli)
 
bana göre sırası ile kontrol etmen gerekenler
1 rolanti ayar valfi tanıdığın bir coupeci varsa 98-99 mod değiştirip dene
2 bujiler
3 bobinler
4 gaz kelebeği ki yapmışsın contası sağlam mıydı
5 emme manifoldundan içeri hava kaçağı var mı ya da direk contalarını değiştir
6 buji kabloları sağlam mı
 
Geri
Üst