CSZ Meganem Hız denemesi (2-3-4)

*Gökhan42

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
6 Haz 2011
Mesajlar
0
Tepkime puanı
3
Puanları
0
Yaş
35
Meganem 2.0 RXT Meggy 1 Ben Dun Aracın kucuk viteslerdeki hızını Görmek icin Kucuk viteslerde deneme yaptım 6000 devirde gaz kesiyor.. 2 viteste 90 Kmh de gaz kesti.. 3 Viteste 135'e geldi kesiciye sokmak istemediğim için 5700lerde 4.vitese attım.. 4 vitestede 160ı gordum gaz kesmeden deneme yaptıgım yol bitti :D 4.vitesle 170'e giderdi.. LPGde olmasına ragmen canavar gibi.. .. Bizim burda Akıllara yerlesmis 3500 deviri gecersen motora zarar diye.. Fabrika cıkısı aracların devir saatlerinde 5500 6000lerde kırmızı işaretli yani oralar zararlı gibime geldi sizce gaz kesiciye sokmadan ki yuksek devirler zararlımıdır örneğinn 5000 civarı ?? dediğim gibi 2vt 90 kmh 3 135 4 160 ı gecti yol bitti .:)
 
Rfc'em ordamısınız ? ilgilenen yokmu :berbat
 
Yüksek devir demek motor içinde yüksek hızlı hareket demek. İllaki 5000 devirde oluşacak aşınma 3000 devirdekinden fazla olacaktır. Şöyle de bişey var 1. vites haricinde 2000 devirinde altına düşmemeye çalışmak, düşersekte vitesi küçültmek gerek. Çok düşük devir aracın motorunu fazla yorar yeteri kadar gaz gelmez dişlileri hareket ettirmek zorlaşır ve aşınma artar. Yüksek devirler nispeten 2000 altı devirlere göre daha az hasar verir daha az aşınmaya yol açar. Araç satan bazıları hep derler km uzun yolda yapılmıştır diye sebebide budur. Sürekli şehir içi dur kalk kullanılan arabalar çabuk ömür tüketirler. Yanlışım varsa uzman arkadaşlar düzeltsinler bana böyle öğretildi :)
 
160 tan sonrasını illaki getirecektir ama 2.0 8V motor için Renault kitapçığında ne yazıyorsa o devirde vites attırın :)
Bana 2500 de atın yazıyor .

Azı ve çoğu zarar en ideal 2500-3500 arası :)
 
Normal kullanımda 3000 de vites değiştirirm uzun yolda 3500 devirde 120 ile giderimde bazen kafa tutanlar oldumu gaz kestirene kadar yapısırım.. Dusuk devir sevmem araba 2000 in altına dustumu canım sıkılır benm
 
Kadir 160 ı 4 viteste gecer zaten LPGde 190da gordum gideride var daha.. BEnzinde 220 yaparmı acep :) Kadran sonu cunku ama deneyecek pek bi yol yok etrafta..
 
Viteslerin limitleri 1.6 16.v motorlar ile aynı sayılır ama o hızlara erişim süre 2.0 motorun daha hızlıdır.
Maşallahı var arabanın.
Büyük motorlu araçlar biraz daha düşük devirde kesiciye giriyor. 1.6 lar 1.4 ler 6800 lere kadar çıkıyor.
benim eski clio 6500 lere kadar gidiyordu. 16v olmasının faydasıda bir yana tabii.
 
Ben bi ara sinirlenmiştim gaza yüklendim ışıklarda 2. vitesde 100 ü görmek üzereyken kesiciye girmesin diye kestim ki zaten diğer lambalara gelmiştim :) Aracım megane 1 2000 model RXT 1.6 16 v benzinli..
 
Yüksek devir demek motor içinde yüksek hızlı hareket demek. İllaki 5000 devirde oluşacak aşınma 3000 devirdekinden fazla olacaktır. Şöyle de bişey var 1. vites haricinde 2000 devirinde altına düşmemeye çalışmak, düşersekte vitesi küçültmek gerek. Çok düşük devir aracın motorunu fazla yorar yeteri kadar gaz gelmez dişlileri hareket ettirmek zorlaşır ve aşınma artar. Yüksek devirler nispeten 2000 altı devirlere göre daha az hasar verir daha az aşınmaya yol açar. Araç satan bazıları hep derler km uzun yolda yapılmıştır diye sebebide budur. Sürekli şehir içi dur kalk kullanılan arabalar çabuk ömür tüketirler. Yanlışım varsa uzman arkadaşlar düzeltsinler bana böyle öğretildi :)

:bravo:bravo:bravo

​Söylenecek ne kalmışki:)
 
​sagolun.. bi yol olsada son suratı gorsem diyorum ama yol yok daha :)
 
Geri
Üst