Dacia Duster Euro Ncap'tan 3 yıldız

testte 60 km hızla arabanın yarısı carptırılıyor aynı hasarı tam kafadan vurdurarak 110km ıle anca alır
 
tek taraflı düşünmemek lazım. dacia'nın içinde yolcu ya da şöför olabileceğimiz gibi aracın çarptığı yaya'da olabiliriz. dolayısı ile 3 yıldızda kalmış olması bence bir eksiklik.
 
tek taraflı düşünmemek lazım. dacia'nın içinde yolcu ya da şöför olabileceğimiz gibi aracın çarptığı yaya'da olabiliriz. dolayısı ile 3 yıldızda kalmış olması bence bir eksiklik.

+20.000 lira daha verince bu sorun çözülüyor
 
Kesme mukavemeti, burkulma, ezilme, uzama mukavemeti. Uygulanan güce göre değişir.
Mukavemet; parçanın kullanılacağı yerde, ona karşı uygulanacak olan güce karşı gösterdiği dirençtir. Örneğin, aks milleri; aks milleri burkulmaya maruz kalır. Bu nedenle burkulma mukavemeti yüksektir. Ancak bu mile burkulma değilde çekme kuvveti ya da kesme kuvveti uygularsanız mukavemet gösteremez. Bizim Araçların orta direkleri, burkulma, uzama, ezilme, kopma mukavemetine sahiptir. Kesme mukavemeti yoktur. Kesici araçlarla kolaylıkla kesilebilir. Sizin bahsettiğiniz araçlar da; demek ki malzemeler sert. Sert olan bir malzeme kolaylıkla kopar. Uzama ezilme mukavemeti de düşüktür. Kazalı araçlara kurtarma işlemlerini yapıyorsunuz. O Zaman, bahsettiğiniz araçların, yani zor kesilen direklere sahip araçların, bir çok kopmuş direğini de görmüş olmalısınız. :eyv

abi yanlis anlasilma olmasin diye duzeltmek istiyorum.
malzemelerde kesme dayanimi/mukavemeti diye bi kavram yok. akma dayanimi/mukavemeti olarak bunun testi yapilir. Bu testin sonuclarini da en basta malzemenin mikroyapisi ve toklugu etkiler. market arabasi gelip carpip benim sag arka kapimi ezebiliyorsa, burda ne yuksek akma dayancindan ne de saglamliktan bahsedebiliriz. kapi direklerinde kullanilan malzeme her turlu teste karsi (burulma, cekme/akma, centik darbe ve kopma/uzama) yuksek dayanim gostermelidir.

+20.000 lira daha verince bu sorun çözülüyor

bu nasil oluyor abi?
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Teşekkür ederim Yunus ancak;

Şu an Bursada buluna bir araç üretim firmasına, direkt olarak. montaj bandına parça gönderen bir firmanın Kalite Kontrol Müdürü olduğum dönemlerden dolayı bunun olduğunu sana söyleyebilirim. PPAP dosyalarını incelersen ne demek istediğimi anlarsın. :eyv

20.000 lira daha fazla para verince 5 yıldızlı aynı özelliklere sahip araç alıyorsun. Her yıldız 10.000 lira :eyv :)
abi yanlis anlasilma olmasin diye duzeltmek istiyorum.
malzemelerde kesme dayanimi/mukavemeti diye bi kavram yok. akma dayanimi/mukavemeti olarak bunun testi yapilir. Bu testin sonuclarini da en basta malzemenin mikroyapisi ve toklugu etkiler. market arabasi gelip carpip benim sag arka kapimi ezebiliyorsa, burda ne yuksek akma dayancindan ne de saglamliktan bahsedebiliriz. kapi direklerinde kullanilan malzeme her turlu teste karsi (burulma, cekme/akma, centik darbe ve kopma/uzama) yuksek dayanim gostermelidir.



bu nasil oluyor abi?
 
Teşekkür ederim Yunus ancak;

Şu an Bursada buluna bir araç üretim firmasına, direkt olarak. montaj bandına parça gönderen bir firmanın Kalite Kontrol Müdürü olduğum dönemlerden dolayı bunun olduğunu sana söyleyebilirim. PPAP dosyalarını incelersen ne demek istediğimi anlarsın. :eyv

20.000 lira daha fazla para verince 5 yıldızlı aynı özelliklere sahip araç alıyorsun. Her yıldız 10.000 lira :eyv :)

:D:D evet abi 10bin=1yildiz diyorsun ve haklisin :D

PPAP olgusu otomotiv sektorunde farkli algilaniyor farkli istekleri gerektirebiliyor.
Ama ben de Yildiz Teknik Universitesi, Metalurji ve Malzeme Muh 4. sinif ogrencisi ve Assan Aliminyum - Tuzla levha uretim hattinda staj yapmis biri olarak bilgilerimi ve gorduklerimi paylasmak istedim. :D yani kesme teoride testi diye birsey olmadigini soyledim
 
:D:D evet abi 10bin=1yildiz diyorsun ve haklisin :D

PPAP olgusu otomotiv sektorunde farkli algilaniyor farkli istekleri gerektirebiliyor.
Ama ben de Yildiz Teknik Universitesi, Metalurji ve Malzeme Muh 4. sinif ogrencisi ve Assan Aliminyum - Tuzla levha uretim hattinda staj yapmis biri olarak bilgilerimi ve gorduklerimi paylasmak istedim. :D yani kesme teoride testi diye birsey olmadigini soyledim
Pratik ve uygulama tamamen farklı. Sen de bazı evraklara imza atmaya yakında başlayacaksın.
O zaman hatırlarsın beni :) :)
 
+20.000 lira daha verince bu sorun çözülüyor


Onu benim değil, Allah korusun bize ve ya herhangi bir yayaya çarpacak olan sürücünün vermesi gerekiyor.
 
Geri
Üst