Dacia Lodgy Aile Aracı 2012'de piyasada

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan dniz
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

dniz

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Şub 2011
Mesajlar
896
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Lodgy GLACE: HERKES DACIA’NIN BU SON YENİLİĞİNİ KONUŞACAK

Dacia Lodgy Glace, Mart 2012 tarihinde Cenevre Otomobil Fuarı’nda lanse edilecek olan yeni aile otomobilinin asi versiyonu ! Sahip olduğu isim bile geniş iç mekân ve ailelere yönelik dünyası hakkında ipuçları veriyor. Cesur kimliğiyle Dacia, kuralları yeniden yazarak üçüncü sezonu diğerlerinden farklı kılıyor. Trophée Andros tarihinde ilk kez olarak yarışlara bir tekhacimli otomobil katılacak.

Yeni sezona renk katmak amacıyla her yarıyıl için sadece bir değil, iki Lodgy Glace start alacak: bunlardan biri 2010 ve 2011 Trophée Andros’u Dacia Duster Glace ile ikinci olarak tamamlayan Alain Prost tarafından kullanılacak. Diğer Lodgy Glace ise oğlu Nicolas Prost ve Alain Prost’un takım arkadaşı ve geçen kış Paris’teki Stade de France’da düzenlenen Superfinal’in ortak galibi Evens Stievenart ile paylaşılacak. Bir aile arabasının direksiyonunda aile ve dostluk yarışacak; tek amaç : zafer!

Lodgy Glace, motorsporları arasında en zorlusu olarak bilinen bu eşsiz yarışlar için özel olarak tasarlandı. Trophée Andros’un teknik kuralları oldukça sıkı olup, kullanılan malzemeler dâhil olmak üzere aracın her özelliği açısından (şasi ebatları, şanzıman, lastikler) kısıtlamalar uygulanıyor. Karmaşık ve maliyetli teknik çözümlerin kullanılmasını sınırlamak amacıyla yarışta yalın ve dâhiyane çözümler öne çıkıyor; Dacia markası ile kusursuz bir şekilde örtüşen bir özellik. Bu yarış aynı zamanda araç güvenilirliği ile birlikte sürücü becerilerini de ön plana çıkarıyor.

Tork Engineering (tasarım, üretim, montaj) ve Sodemo’daki (motor) ekiplerce özel olarak hazırlanan Lodgy Glace, Renault Sport Technologies’in (RST) tüm uzmanlığından faydalanıyor. RST projeye, motorsporları dünyasında sahip olduğu teknik ve sportif uzmanlığı ile katkıda bulundu: RST tıpkı bir orkestra şefi gibi farklı teknik ortakları ve disiplinleri (tasarım, mühendislik), Dacia markasını ve sürücüleri kusursuzca koordine etti.

Yeni Lodgy Glace, selefi olan Dacia Duster Glace’in kendini kanıtlamış teknik çözümlerinden ve spesifik gelişmelerden faydalanıyor. Trophée Andros, teknik açıdan küçük detayların karar verici nitelikte rol oynadığı bir yarış. Daha önceki sezonlarda elde edilen deneyimler, geniş çaplı bir analiz yapmak üzere kullanılarak şu gelişmelerle sonuçlandı:

- süspansiyon: geçen yıla ait pist koşulları CERAM’daki dört direkli ekipmanda yeniden canlandırılarak yeni direksiyon kalibrasyonu temelinde yeni kurulumların geliştirilmesi sağlanmıştır;
- motor performansı: geçen sezon motor gelişimi taban performansını iyileştirme üzerine odaklanmıştı. Fakat bu yıl motorun maksimum gücü de yükseltilmiştir.

DACIA LODGY GLACE – TEKNİK ÖZELLİKLER

ŞASİ

Tipi: Çelik profil şasi
Süspansiyon: çift süspansiyon salıncaklı; ayarlanabilir Öhlins bütünleşik yay/amortisör üniteleri

MOTOR

Tipi: Renault Nissan Ortaklığı ile geliştirilmiş olan VQ 30 V6 24 valf
Pozisyonu: orta-arka
Silindir hacmi (cc): 2,987
Çap x strok (mm): 93 x 73.3
Maksimum güç (kW EEC / bg): 257 / 355
d/d’de maksimum güç: 7,500
Maksimum tork Nm CEE: 360
d/d’de maksimum tork: 5,500

AKTARMA

Tipi: dört tekerlekten çekiş ve yönlendirme
Vites kutusu: SADEV 6-vitesli sıralı
Diferansiyeller: önde ve arkada sınırlı kaymalı

FRENLER

Ön: 300mm Ø çelik diskler
Arka: 265mm Ø çelik diskler
Kaliperler: Beringer 4 pistonlu

JANTLAR

Jantlar: 5.5’’ x 16’’ magnezyum
Lastikler: Continental Ice Racing Contact 3

BOYUTLAR / AĞIRLIK

Uzunluk: 4,001mm
Genişlik: 1,900mm
Ön/arka iz genişliği: 1,690mm
Dingil mesafesi: 2,500mm
Ağırlık: 950kg
Yakıt deposu: 25 litre

DİREKSİYON

Tipi: Yönlendirilebilir 4 tekerlek
Hidrolik takviyeli direksiyon
Kamlarla ayarlanan arka takım

dacia-lodgy-glace-1-OKY-1d2c406743ff8f44b5bd68dd74a694ab-1-t.jpg

dacia-lodgy-glace-2-OKY-1d2c406743ff8f44b5bd68dd74a694ab-2-t.jpg

dacia-lodgy-glace-3-OKY-1d2c406743ff8f44b5bd68dd74a694ab-3-t.jpg

dacia_lodgy_11.4d5w97068juoskc4wko48kw4w.a5fuq7lrqzkgc0ccw4ss08gso.th.jpeg


Kaynak: Dacia Türkiye
 
buna benzer bişey çıkarsa bu sınıfta piyasanın altını üstüne getirir gibi
 
Müthiş duruyor,Scenic tarzında ama daha şık...
 
buna benzer bişey çıkarsa bu sınıfta piyasanın altını üstüne getirir gibi
Kasa bunun biraz benzeri olucak. Bu yarış tipi modeli. 2012 Mart ayında cenevre otomobil fuarında tanıtılacak. Scenic'e alternatif ekonomik bir araç olacağı tahmin ediliyor.
 
Harika bir araç
 
Bu dacia uçtu gidiyo ya hayırlısı olsun...o nasıl bir tasarımdır o nasıl bir şekildir öyle:)
 


Yabancı bir siteden buldum, üç tip motor olacakmış, 1.5 dCi 90 hp, 1.5 dCi 110 hp birde 1.6 benzinli 110 hp motor seçenekeri olacakmış..
 
Tutulur bunlarda eminim
 


Yabancı bir siteden buldum, üç tip motor olacakmış, 1.5 dCi 90 hp, 1.5 dCi 110 hp birde 1.6 benzinli 110 hp motor seçenekeri olacakmış..

Sandero üzerinde oynanmış bir resim bu. Araç tamamen farklı olucak. Yarış modelinden ilham alarak düşünebilirsiniz. Modelin görüntüsü şuan duyurulmadı sadece modelin çıkacağı resmiyet kazandı. Tanıtımı 2012 mart ayında hep birlikte göreceğiz.
 
O paylaştığın resimdeki gibi olsa abi bunu sattırrım onu aldırrımda yakıt deposu az değil mi ?
 
Geri
Üst