- Katılım
- 10 Şub 2011
- Mesajlar
- 896
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 34
Lodgy GLACE: HERKES DACIA’NIN BU SON YENİLİĞİNİ KONUŞACAK
Dacia Lodgy Glace, Mart 2012 tarihinde Cenevre Otomobil Fuarı’nda lanse edilecek olan yeni aile otomobilinin asi versiyonu ! Sahip olduğu isim bile geniş iç mekân ve ailelere yönelik dünyası hakkında ipuçları veriyor. Cesur kimliğiyle Dacia, kuralları yeniden yazarak üçüncü sezonu diğerlerinden farklı kılıyor. Trophée Andros tarihinde ilk kez olarak yarışlara bir tekhacimli otomobil katılacak.
Yeni sezona renk katmak amacıyla her yarıyıl için sadece bir değil, iki Lodgy Glace start alacak: bunlardan biri 2010 ve 2011 Trophée Andros’u Dacia Duster Glace ile ikinci olarak tamamlayan Alain Prost tarafından kullanılacak. Diğer Lodgy Glace ise oğlu Nicolas Prost ve Alain Prost’un takım arkadaşı ve geçen kış Paris’teki Stade de France’da düzenlenen Superfinal’in ortak galibi Evens Stievenart ile paylaşılacak. Bir aile arabasının direksiyonunda aile ve dostluk yarışacak; tek amaç : zafer!
Lodgy Glace, motorsporları arasında en zorlusu olarak bilinen bu eşsiz yarışlar için özel olarak tasarlandı. Trophée Andros’un teknik kuralları oldukça sıkı olup, kullanılan malzemeler dâhil olmak üzere aracın her özelliği açısından (şasi ebatları, şanzıman, lastikler) kısıtlamalar uygulanıyor. Karmaşık ve maliyetli teknik çözümlerin kullanılmasını sınırlamak amacıyla yarışta yalın ve dâhiyane çözümler öne çıkıyor; Dacia markası ile kusursuz bir şekilde örtüşen bir özellik. Bu yarış aynı zamanda araç güvenilirliği ile birlikte sürücü becerilerini de ön plana çıkarıyor.
Tork Engineering (tasarım, üretim, montaj) ve Sodemo’daki (motor) ekiplerce özel olarak hazırlanan Lodgy Glace, Renault Sport Technologies’in (RST) tüm uzmanlığından faydalanıyor. RST projeye, motorsporları dünyasında sahip olduğu teknik ve sportif uzmanlığı ile katkıda bulundu: RST tıpkı bir orkestra şefi gibi farklı teknik ortakları ve disiplinleri (tasarım, mühendislik), Dacia markasını ve sürücüleri kusursuzca koordine etti.
Yeni Lodgy Glace, selefi olan Dacia Duster Glace’in kendini kanıtlamış teknik çözümlerinden ve spesifik gelişmelerden faydalanıyor. Trophée Andros, teknik açıdan küçük detayların karar verici nitelikte rol oynadığı bir yarış. Daha önceki sezonlarda elde edilen deneyimler, geniş çaplı bir analiz yapmak üzere kullanılarak şu gelişmelerle sonuçlandı:
- süspansiyon: geçen yıla ait pist koşulları CERAM’daki dört direkli ekipmanda yeniden canlandırılarak yeni direksiyon kalibrasyonu temelinde yeni kurulumların geliştirilmesi sağlanmıştır;
- motor performansı: geçen sezon motor gelişimi taban performansını iyileştirme üzerine odaklanmıştı. Fakat bu yıl motorun maksimum gücü de yükseltilmiştir.
DACIA LODGY GLACE – TEKNİK ÖZELLİKLER
ŞASİ
Tipi: Çelik profil şasi
Süspansiyon: çift süspansiyon salıncaklı; ayarlanabilir Öhlins bütünleşik yay/amortisör üniteleri
MOTOR
Tipi: Renault Nissan Ortaklığı ile geliştirilmiş olan VQ 30 V6 24 valf
Pozisyonu: orta-arka
Silindir hacmi (cc): 2,987
Çap x strok (mm): 93 x 73.3
Maksimum güç (kW EEC / bg): 257 / 355
d/d’de maksimum güç: 7,500
Maksimum tork Nm CEE: 360
d/d’de maksimum tork: 5,500
AKTARMA
Tipi: dört tekerlekten çekiş ve yönlendirme
Vites kutusu: SADEV 6-vitesli sıralı
Diferansiyeller: önde ve arkada sınırlı kaymalı
FRENLER
Ön: 300mm Ø çelik diskler
Arka: 265mm Ø çelik diskler
Kaliperler: Beringer 4 pistonlu
JANTLAR
Jantlar: 5.5’’ x 16’’ magnezyum
Lastikler: Continental Ice Racing Contact 3
BOYUTLAR / AĞIRLIK
Uzunluk: 4,001mm
Genişlik: 1,900mm
Ön/arka iz genişliği: 1,690mm
Dingil mesafesi: 2,500mm
Ağırlık: 950kg
Yakıt deposu: 25 litre
DİREKSİYON
Tipi: Yönlendirilebilir 4 tekerlek
Hidrolik takviyeli direksiyon
Kamlarla ayarlanan arka takım
Kaynak: Dacia Türkiye
Dacia Lodgy Glace, Mart 2012 tarihinde Cenevre Otomobil Fuarı’nda lanse edilecek olan yeni aile otomobilinin asi versiyonu ! Sahip olduğu isim bile geniş iç mekân ve ailelere yönelik dünyası hakkında ipuçları veriyor. Cesur kimliğiyle Dacia, kuralları yeniden yazarak üçüncü sezonu diğerlerinden farklı kılıyor. Trophée Andros tarihinde ilk kez olarak yarışlara bir tekhacimli otomobil katılacak.
Yeni sezona renk katmak amacıyla her yarıyıl için sadece bir değil, iki Lodgy Glace start alacak: bunlardan biri 2010 ve 2011 Trophée Andros’u Dacia Duster Glace ile ikinci olarak tamamlayan Alain Prost tarafından kullanılacak. Diğer Lodgy Glace ise oğlu Nicolas Prost ve Alain Prost’un takım arkadaşı ve geçen kış Paris’teki Stade de France’da düzenlenen Superfinal’in ortak galibi Evens Stievenart ile paylaşılacak. Bir aile arabasının direksiyonunda aile ve dostluk yarışacak; tek amaç : zafer!
Lodgy Glace, motorsporları arasında en zorlusu olarak bilinen bu eşsiz yarışlar için özel olarak tasarlandı. Trophée Andros’un teknik kuralları oldukça sıkı olup, kullanılan malzemeler dâhil olmak üzere aracın her özelliği açısından (şasi ebatları, şanzıman, lastikler) kısıtlamalar uygulanıyor. Karmaşık ve maliyetli teknik çözümlerin kullanılmasını sınırlamak amacıyla yarışta yalın ve dâhiyane çözümler öne çıkıyor; Dacia markası ile kusursuz bir şekilde örtüşen bir özellik. Bu yarış aynı zamanda araç güvenilirliği ile birlikte sürücü becerilerini de ön plana çıkarıyor.
Tork Engineering (tasarım, üretim, montaj) ve Sodemo’daki (motor) ekiplerce özel olarak hazırlanan Lodgy Glace, Renault Sport Technologies’in (RST) tüm uzmanlığından faydalanıyor. RST projeye, motorsporları dünyasında sahip olduğu teknik ve sportif uzmanlığı ile katkıda bulundu: RST tıpkı bir orkestra şefi gibi farklı teknik ortakları ve disiplinleri (tasarım, mühendislik), Dacia markasını ve sürücüleri kusursuzca koordine etti.
Yeni Lodgy Glace, selefi olan Dacia Duster Glace’in kendini kanıtlamış teknik çözümlerinden ve spesifik gelişmelerden faydalanıyor. Trophée Andros, teknik açıdan küçük detayların karar verici nitelikte rol oynadığı bir yarış. Daha önceki sezonlarda elde edilen deneyimler, geniş çaplı bir analiz yapmak üzere kullanılarak şu gelişmelerle sonuçlandı:
- süspansiyon: geçen yıla ait pist koşulları CERAM’daki dört direkli ekipmanda yeniden canlandırılarak yeni direksiyon kalibrasyonu temelinde yeni kurulumların geliştirilmesi sağlanmıştır;
- motor performansı: geçen sezon motor gelişimi taban performansını iyileştirme üzerine odaklanmıştı. Fakat bu yıl motorun maksimum gücü de yükseltilmiştir.
DACIA LODGY GLACE – TEKNİK ÖZELLİKLER
ŞASİ
Tipi: Çelik profil şasi
Süspansiyon: çift süspansiyon salıncaklı; ayarlanabilir Öhlins bütünleşik yay/amortisör üniteleri
MOTOR
Tipi: Renault Nissan Ortaklığı ile geliştirilmiş olan VQ 30 V6 24 valf
Pozisyonu: orta-arka
Silindir hacmi (cc): 2,987
Çap x strok (mm): 93 x 73.3
Maksimum güç (kW EEC / bg): 257 / 355
d/d’de maksimum güç: 7,500
Maksimum tork Nm CEE: 360
d/d’de maksimum tork: 5,500
AKTARMA
Tipi: dört tekerlekten çekiş ve yönlendirme
Vites kutusu: SADEV 6-vitesli sıralı
Diferansiyeller: önde ve arkada sınırlı kaymalı
FRENLER
Ön: 300mm Ø çelik diskler
Arka: 265mm Ø çelik diskler
Kaliperler: Beringer 4 pistonlu
JANTLAR
Jantlar: 5.5’’ x 16’’ magnezyum
Lastikler: Continental Ice Racing Contact 3
BOYUTLAR / AĞIRLIK
Uzunluk: 4,001mm
Genişlik: 1,900mm
Ön/arka iz genişliği: 1,690mm
Dingil mesafesi: 2,500mm
Ağırlık: 950kg
Yakıt deposu: 25 litre
DİREKSİYON
Tipi: Yönlendirilebilir 4 tekerlek
Hidrolik takviyeli direksiyon
Kamlarla ayarlanan arka takım




Kaynak: Dacia Türkiye