Debriyajın sertliği

memolikk

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2014
Mesajlar
1,840
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
benim aracı biliyorsunuz artık reno 19 istanbulda trafikte istemesekte kalıyoruz 2 saat i buluyor bazen benim debriyaj o kadar sertki bacağım ağrıyor ne yapılabilir baskı balata mı tel falan mı değişmesi lazım diğer lerinde de öylemi yumuşama şansı varmı biraz sizin araçlarda 19 larda sertmi debriyaj yeni model araç süren birisi benim aracı süremiyor biraz acemide olsa yani o kadar sert yapılacak bişey varmı
 

Htmakina

Hakkı TAM, ,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 Nis 2013
Mesajlar
9,332
Tepki puanı
527
Puanları
0
Yaş
58
Baskı balatayı test etmen gerekiyor kardeşim. El firenini çekip aracı bire tak eğer hemen stop ederse baskı balatan bitmiş demektir. Değiştirir ve sertliğinden kurtulursun.
 

memolikk

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2014
Mesajlar
1,840
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Baskı balatayı test etmen gerekiyor kardeşim. El firenini çekip aracı bire tak eğer hemen stop ederse baskı balatan bitmiş demektir. Değiştirir ve sertliğinden kurtulursun.

hakkı abi nasıl yani araçı çalıştırdıktan sonra mı tam anlamadım 1e takıp el frenini çekip durdurğumuz yerde mi olacak bu kusura bakma bilmiyorum ben
 

memolikk

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2014
Mesajlar
1,840
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
tamam abi anladım google dan buldum nasıl yapılacağını bakayım yarın test sonucuna göre değiştireyim , o zaman debriyaj yumuşarmı abi
 

memolikk

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2014
Mesajlar
1,840
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
bu şıklardan hangisini deneyeyim hakkı abi dizel benzinlide farklı olan varmı

debriyaj balatanızın durumunu anlamanız için çeşitli yöntemleri inceleyelim.
1. Balatası bitmek üzere olan bir araçta ilk görülen tepki kalkışlarda titreme yapmaya başlamasıdır. Aracınız balatadan ötürü yeni yeni titremeye başlamışsa bir müddet daha idare edebilirsiniz. Ancak ilerleyen aşamalarda siz gaza bastığınızda aracınız eskisi gibi hızlanamayacaktır. Motor devri yükseldiği halde hız olması gerektiği gibi yükselmeyecektir. Özellikle dik yokuşları çıkarken bu durum dahada belirginleşecek ve motor devri sabit kaldığı halde aracınız hızdan düşecektir. Bu aşınmanın ileri aşamalarıdır ve fazla beklemeden bir servise gitmenizde fayda vardır. Zira balata sizi ansızın yolda bırakabilir. Yada balatanın bitmesi durumunda baskı volan dişlisine zarar verecek ve ekstra masraf açacaktır. Bazı araçların volanı tornayla düzeltilebilsede yeni nesil araçların pek çoğunun volanı tornaya uygun değildir ve oldukçada pahalıdırlar. Aşınma bu noktaya gelmeden bir an önce balatanızı değiştirmeniz ekonomik olacaktır. Aşınmış balata ayrıca yakıtıda ciddi oranda yükseltecektir. Aracınız güçlü ise sizi eskisi gibi koltuğa yağıştırmayacak ve eskisi gibi hızlanamayacaktır. Balatanız aşındıkça önce geri vitesten başlayarak vites geçişleride zorlaşacak ve daha sesli hale gelebilecektir. 2. Aracınızı dik bir yokuşa park edip el firenini çekin. Aracınızı geri vitese takın ve stop edin. Şimdi sadece frenle aracı sabit tutun ve yavaş yavaş ayağınızı frenden çekin. Motor aracı geri gitmekten alı koyacaktır. Ancak balatanız artık bitmişse motorunuz durduğu halde aracınız hafifte olsa geri kaçıracaktır. Kaçırma yoksa bir müddet daha kullanabilirsiniz. Yinede aşağıdaki bir kaç test ilede tastik almanız faydalı olacaktır. 3. El fireninizi çekin ve aracınızı birinci viteste kalkmaya zorlayın. Önden çekişli bir araç el freni çekili olduğu halde kaldırılmaya çalışıldığında arka kısmını ciddi oranda yukarı kaldırır. Aracınız bu halde stop etmeye meylediyor ,aracınızın arkasını siz gaz verip çektikçe ciddi şekilde yukarı aşağı çekiyorsa balatanız bir müddet daha idare edebilirdir. 4. El fireninizi çekin. Aracınızı dizel motorlu ise 3.000 Devire ,benzinli ise 4.000-4.500 devire kadar yükseltin ve ayağınızı yavaşça debriyajdan çekin. Aracınız hemen stop ediyorsa balatanız sağlamdır. Stop etmede yavaş davranıyorsa balatanızın değişim zamanı yaklaşıyordur ,stop etmiyor yada çok geç stop ediyorsa mutlaka değiştirilmelidir. 5. Aracınızı düz bir yere park edin. Önü boş olsun. Dizel araçlarda 3.000 ,benzinli araçlarda 4000-4500 devire kadar yada daha yüksek devire motorunuzu getirin. Bu devirde 3 4 ve 5. viteslerde kalkmaya çalışın. 3 Viteste dahi kalkmıyorsa balatanız sağlamdır. 3. Viteste kalkıyor ama 4. Viteste kalkamıyorsa bir müddet idare edebilirsiniz ancak 5. viteste bile aracınız kalkıyorsa mutlaka vakit kaybetmeden değiştirmeniz gerekecektir. Balata sorununu andıran bir diğer sorunda hidrolik debriyajlı araçlarda oluşabilen hidrolik kaçağı ,yağ azalması ve balata yağlama gibi sorunlardır. Yağlanmış bir balatada tıpkı bitmiş bir balatanın verdiği uyarıları verir. Hidrolik merkezinin değişmesi gerekebilir. Pekçok model hidrolik debriyajlı araçta debriyaj bilyesi hidrolik merkezi görevide görür. Bilyanın sızdırmaya başlaması balatanızı yağlayacaktır. Buda aracınızı kullanılamaz hale getirebilir. Eksilen hidrolik yağı zamanla aracınızı vites değiştiremeyecek hale sokabilir. Bunun gibi durumlarla karşılaşmamak için biz balatanızı değiştirirken bahsi mevzu hidrolik merkezini- debriyaj bilyasınıda değiştirmenizi öneririz.
 

ujnat81

Tanju DEMİR - 81, 1998 Europa 1.6e RNE Alize,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2014
Mesajlar
176
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
bu şıklardan hangisini deneyeyim hakkı abi dizel benzinlide farklı olan varmı

debriyaj balatanızın durumunu anlamanız için çeşitli yöntemleri inceleyelim.
1. Balatası bitmek üzere olan bir araçta ilk görülen tepki kalkışlarda titreme yapmaya başlamasıdır. Aracınız balatadan ötürü yeni yeni titremeye başlamışsa bir müddet daha idare edebilirsiniz. Ancak ilerleyen aşamalarda siz gaza bastığınızda aracınız eskisi gibi hızlanamayacaktır. Motor devri yükseldiği halde hız olması gerektiği gibi yükselmeyecektir. Özellikle dik yokuşları çıkarken bu durum dahada belirginleşecek ve motor devri sabit kaldığı halde aracınız hızdan düşecektir. Bu aşınmanın ileri aşamalarıdır ve fazla beklemeden bir servise gitmenizde fayda vardır. Zira balata sizi ansızın yolda bırakabilir. Yada balatanın bitmesi durumunda baskı volan dişlisine zarar verecek ve ekstra masraf açacaktır. Bazı araçların volanı tornayla düzeltilebilsede yeni nesil araçların pek çoğunun volanı tornaya uygun değildir ve oldukçada pahalıdırlar. Aşınma bu noktaya gelmeden bir an önce balatanızı değiştirmeniz ekonomik olacaktır. Aşınmış balata ayrıca yakıtıda ciddi oranda yükseltecektir. Aracınız güçlü ise sizi eskisi gibi koltuğa yağıştırmayacak ve eskisi gibi hızlanamayacaktır. Balatanız aşındıkça önce geri vitesten başlayarak vites geçişleride zorlaşacak ve daha sesli hale gelebilecektir. 2. Aracınızı dik bir yokuşa park edip el firenini çekin. Aracınızı geri vitese takın ve stop edin. Şimdi sadece frenle aracı sabit tutun ve yavaş yavaş ayağınızı frenden çekin. Motor aracı geri gitmekten alı koyacaktır. Ancak balatanız artık bitmişse motorunuz durduğu halde aracınız hafifte olsa geri kaçıracaktır. Kaçırma yoksa bir müddet daha kullanabilirsiniz. Yinede aşağıdaki bir kaç test ilede tastik almanız faydalı olacaktır. 3. El fireninizi çekin ve aracınızı birinci viteste kalkmaya zorlayın. Önden çekişli bir araç el freni çekili olduğu halde kaldırılmaya çalışıldığında arka kısmını ciddi oranda yukarı kaldırır. Aracınız bu halde stop etmeye meylediyor ,aracınızın arkasını siz gaz verip çektikçe ciddi şekilde yukarı aşağı çekiyorsa balatanız bir müddet daha idare edebilirdir. 4. El fireninizi çekin. Aracınızı dizel motorlu ise 3.000 Devire ,benzinli ise 4.000-4.500 devire kadar yükseltin ve ayağınızı yavaşça debriyajdan çekin. Aracınız hemen stop ediyorsa balatanız sağlamdır. Stop etmede yavaş davranıyorsa balatanızın değişim zamanı yaklaşıyordur ,stop etmiyor yada çok geç stop ediyorsa mutlaka değiştirilmelidir. 5. Aracınızı düz bir yere park edin. Önü boş olsun. Dizel araçlarda 3.000 ,benzinli araçlarda 4000-4500 devire kadar yada daha yüksek devire motorunuzu getirin. Bu devirde 3 4 ve 5. viteslerde kalkmaya çalışın. 3 Viteste dahi kalkmıyorsa balatanız sağlamdır. 3. Viteste kalkıyor ama 4. Viteste kalkamıyorsa bir müddet idare edebilirsiniz ancak 5. viteste bile aracınız kalkıyorsa mutlaka vakit kaybetmeden değiştirmeniz gerekecektir. Balata sorununu andıran bir diğer sorunda hidrolik debriyajlı araçlarda oluşabilen hidrolik kaçağı ,yağ azalması ve balata yağlama gibi sorunlardır. Yağlanmış bir balatada tıpkı bitmiş bir balatanın verdiği uyarıları verir. Hidrolik merkezinin değişmesi gerekebilir. Pekçok model hidrolik debriyajlı araçta debriyaj bilyesi hidrolik merkezi görevide görür. Bilyanın sızdırmaya başlaması balatanızı yağlayacaktır. Buda aracınızı kullanılamaz hale getirebilir. Eksilen hidrolik yağı zamanla aracınızı vites değiştiremeyecek hale sokabilir. Bunun gibi durumlarla karşılaşmamak için biz balatanızı değiştirirken bahsi mevzu hidrolik merkezini- debriyaj bilyasınıda değiştirmenizi öneririz.

Şimdi arkadaşım ben bunlardan bazılarını denedim.
Öncelikle kalkışlarda ani debriyajı bıraksam çektiriyor kafa kaldırıyor sanki.sonra ki aşama da bayırda durdum stop edip geri vitese taktım freni bıraktım ortalama 3cm anca kaydı.sonra 3.vitese taktım ortalama 4.000 devire yakındı debriyajı bıraktım aniden stop etti. Sonra el freni çekili halde gitmeye başladım baysğı zorladı arkası kalktı neredeyse gitmeye çalışacaktı zorlamadım fazla bıraktım sizce nasıldır peki aracımın durumu.
Birde şunu sormak istiyorum enjeksiyonlu aracım 1.6ilk çalışmada benzine geçiyor sonra gaza geçiyor ve kalkıyorum sonra 2ye vites atacağım zaman debriyaja basınca bazen oda stop ediyor ve şu sıralar şu dikkatimi çekti eksozdan gelen ses sanki pat pat diye geldiğini duyuyorum yani düzenli aynı ses gelmiyor nedendir bilginiz varmı ya da bilgisi olan.
 

memolikk

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2014
Mesajlar
1,840
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Şimdi arkadaşım ben bunlardan bazılarını denedim.
Öncelikle kalkışlarda ani debriyajı bıraksam çektiriyor kafa kaldırıyor sanki.sonra ki aşama da bayırda durdum stop edip geri vitese taktım freni bıraktım ortalama 3cm anca kaydı.sonra 3.vitese taktım ortalama 4.000 devire yakındı debriyajı bıraktım aniden stop etti. Sonra el freni çekili halde gitmeye başladım baysğı zorladı arkası kalktı neredeyse gitmeye çalışacaktı zorlamadım fazla bıraktım sizce nasıldır peki aracımın durumu.
Birde şunu sormak istiyorum enjeksiyonlu aracım 1.6ilk çalışmada benzine geçiyor sonra gaza geçiyor ve kalkıyorum sonra 2ye vites atacağım zaman debriyaja basınca bazen oda stop ediyor ve şu sıralar şu dikkatimi çekti eksozdan gelen ses sanki pat pat diye geldiğini duyuyorum yani düzenli aynı ses gelmiyor nedendir bilginiz varmı ya da bilgisi olan.

valla o pat pat sesi bende de olmaya başladı lpg ciye gittim ateşlemeden dedi buji ve kaboların değişecek dedi araç ısınınca normale dönüyor ama ilk çalıştırıp gazda giderken pat pat oluyor tekleme yapıyor diğer bakımları yapıldı gaz kelebeği falan temizlendi lpg ayarı falan yapıldı
 

ujnat81

Tanju DEMİR - 81, 1998 Europa 1.6e RNE Alize,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Eki 2014
Mesajlar
176
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
valla o pat pat sesi bende de olmaya başladı lpg ciye gittim ateşlemeden dedi buji ve kaboların değişecek dedi araç ısınınca normale dönüyor ama ilk çalıştırıp gazda giderken pat pat oluyor tekleme yapıyor diğer bakımları yapıldı gaz kelebeği falan temizlendi lpg ayarı falan yapıldı

Bildiğiniz üzere ben aracı yeni almıştım buji kabloları yeni değişmiş hatta eskilerini bana sahibi verdi ama bujiler değiştimi bilmiyorum . Pat pat ses ilk başta yoğun gibi motor sıcakken inip bakıyorum azda olsa patır patır oluyor ben gazdan şüpheleniyorum açıkcası sizin ki neden düzelmedi anlamadım açıkcası ..
 

memolikk

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2014
Mesajlar
1,840
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
hava sıcakken bindim haftasonu yapmadı pat pat ve tekleme bu hava soğukken ve gaz da iken yapıyor lpg ci gazda problem yok gayet güzel dedi ve ateşleme den olabilir dediler buji ve buji kablosu hangisinden alayım tavsiye edeceğiniz marka varmı
 

memolikk

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Haz 2014
Mesajlar
1,840
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Bildiğiniz üzere ben aracı yeni almıştım buji kabloları yeni değişmiş hatta eskilerini bana sahibi verdi ama bujiler değiştimi bilmiyorum . Pat pat ses ilk başta yoğun gibi motor sıcakken inip bakıyorum azda olsa patır patır oluyor ben gazdan şüpheleniyorum açıkcası sizin ki neden düzelmedi anlamadım açıkcası ..
PAT PAT SESLEri kesildimi bakımdan sonra tanju nasıl oldu pat seslerinin sebebi ne imiş bana ateşlemeden kaynaklı dediler ama daha baktırmadım havalarda ısınınca kesildi bende soğukta oluyor bu sende durum nasıl oldu bakımdan sonra denedinmi
 
Üst