- Katılım
- 31 Ocak 2011
- Mesajlar
- 14
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 43
arkadaşlar , yeni almış olduğum 2000 K4M 1.6 16v coupe aracımda yaşadığım bir problemi detayları ile yazacağım. yardımcı olursanız sevinirim.
aracımın lpg geçişinde hiçbir problem yokken birden lpg ye geçememe sorunu başgösterdi. motoru çalıştırınca , lpg ye geçmek istiyor , lpg gösterge panelinde ışıkar yanıp sönüyor , bu yanma sönme işlemi 3-4 kez oluyor ve ışıklar tamamen sönüyor ve lpg ye geçemiyor.motoru kapatıp tekrar çalıştırdığınızda aynı problem , ancak motor stop etmiyor , benzinde çalışmaya devam ediyor. tuttum lpg cinin yolunu , hemen bağladı bilgisayara , baktı etti , abi dedi , bunun ecu suna ben tam olarak ulaşamıyorum ( atiker ) , biraz ilerde , ankara bölge distribitörüne yönlendirdi , gittim oraya . sorunu anlattım , onlarda hemen bilgisayara bağladılar , sonra , ecudandır , arızalıdır diye kendi ellerindeki uyumlu ecuyu taktılar , denediler , aynı sorun devam. bobinlerdedir dediler , benimkiler orjinal değilmiş , kendi ellerinde VALEO bobin varmış , hemen benimkileri söktüler , bu arada birkaç kablo söküp yeniden bantladılar , ancak sorun bobinlerde de değilmiş.en son , akü bağlantısında acaba temassızlık mı var diye düşündüler , akünün bir kenarında bağlatısızlık varmış , vidayı sıktılar , araç lpg ye geçti. diğer vidada gevşemiş onu da sıktışlar sorun halloldu. eskisi gibi lpg ye geçişte sorun kalmadı. ancak bu işlemlerden sonra başka bir sorun doğdu , konu başlığındaki problem . araç , otomatik , rölantide , devir saati , 5 in altında ,tahminen 100-200. ancak motorun çalışmasında bir sorun yok , ben stop edecem demiyor , gaza basınca devir saati hareket ediyor , ancak en son görüle devir 3000. lpg ciye , buraya gelmeden önce böyle bir sorun yoktu diyorum , aracı benzine alıyor , abi benzinde de böyle , devir saatinde sıkıntı var diyor , kendisine , senin yanına gelmeden önce böyle bir sıkıntı yoktu , bobinleri söküp taktı , kablolarını kurcaladı , ondan sonra bu problem başladı , tabi lpg ci değil mi , benzinde de aynı sorun olunca , hemen topu atıyor üstünden. tuttum oto elektirikçinin yolunu . gösterge panelini söktüler , başka bir renault gösterge paneli taktılar , aynı sorun , bilgisayarda kontrol edildi , bilgisayar verisi devrin rölantide , 750-800 olması gerektiği yerde gösteriyor , ancak ekrandaki ibrenin yeri ile aynı değil , devir saatinin veriyi , direk beyinden aldığını gösteren , fabrikasyon elektiriksel şemadan anlaşıldıktan sonra , aracın marka model ve motor numarasına göre olan bir beyni , kendi ellerindeki beyne bilgisayarla yükledikten sonra , aracımın beynini çıkarıp kendi beyinlerini taktılar , çalıştırdılar , ancak senaryo aynı. değişen bir şey yok. beyin de de sorun yok. sonuç olarak sıkıntıyı bulamadılar , arabayı sabah bırakacan , işin varsa gidecen , akşam alacan dediler ve çıktım oradan.
sonuç olarak , bu konu hakkında bilgisi olan varsa , yardım lütfen...
aracımın lpg geçişinde hiçbir problem yokken birden lpg ye geçememe sorunu başgösterdi. motoru çalıştırınca , lpg ye geçmek istiyor , lpg gösterge panelinde ışıkar yanıp sönüyor , bu yanma sönme işlemi 3-4 kez oluyor ve ışıklar tamamen sönüyor ve lpg ye geçemiyor.motoru kapatıp tekrar çalıştırdığınızda aynı problem , ancak motor stop etmiyor , benzinde çalışmaya devam ediyor. tuttum lpg cinin yolunu , hemen bağladı bilgisayara , baktı etti , abi dedi , bunun ecu suna ben tam olarak ulaşamıyorum ( atiker ) , biraz ilerde , ankara bölge distribitörüne yönlendirdi , gittim oraya . sorunu anlattım , onlarda hemen bilgisayara bağladılar , sonra , ecudandır , arızalıdır diye kendi ellerindeki uyumlu ecuyu taktılar , denediler , aynı sorun devam. bobinlerdedir dediler , benimkiler orjinal değilmiş , kendi ellerinde VALEO bobin varmış , hemen benimkileri söktüler , bu arada birkaç kablo söküp yeniden bantladılar , ancak sorun bobinlerde de değilmiş.en son , akü bağlantısında acaba temassızlık mı var diye düşündüler , akünün bir kenarında bağlatısızlık varmış , vidayı sıktılar , araç lpg ye geçti. diğer vidada gevşemiş onu da sıktışlar sorun halloldu. eskisi gibi lpg ye geçişte sorun kalmadı. ancak bu işlemlerden sonra başka bir sorun doğdu , konu başlığındaki problem . araç , otomatik , rölantide , devir saati , 5 in altında ,tahminen 100-200. ancak motorun çalışmasında bir sorun yok , ben stop edecem demiyor , gaza basınca devir saati hareket ediyor , ancak en son görüle devir 3000. lpg ciye , buraya gelmeden önce böyle bir sorun yoktu diyorum , aracı benzine alıyor , abi benzinde de böyle , devir saatinde sıkıntı var diyor , kendisine , senin yanına gelmeden önce böyle bir sıkıntı yoktu , bobinleri söküp taktı , kablolarını kurcaladı , ondan sonra bu problem başladı , tabi lpg ci değil mi , benzinde de aynı sorun olunca , hemen topu atıyor üstünden. tuttum oto elektirikçinin yolunu . gösterge panelini söktüler , başka bir renault gösterge paneli taktılar , aynı sorun , bilgisayarda kontrol edildi , bilgisayar verisi devrin rölantide , 750-800 olması gerektiği yerde gösteriyor , ancak ekrandaki ibrenin yeri ile aynı değil , devir saatinin veriyi , direk beyinden aldığını gösteren , fabrikasyon elektiriksel şemadan anlaşıldıktan sonra , aracın marka model ve motor numarasına göre olan bir beyni , kendi ellerindeki beyne bilgisayarla yükledikten sonra , aracımın beynini çıkarıp kendi beyinlerini taktılar , çalıştırdılar , ancak senaryo aynı. değişen bir şey yok. beyin de de sorun yok. sonuç olarak sıkıntıyı bulamadılar , arabayı sabah bırakacan , işin varsa gidecen , akşam alacan dediler ve çıktım oradan.
sonuç olarak , bu konu hakkında bilgisi olan varsa , yardım lütfen...