Devirde sıkıntı var mı anlayamadım

2008kangoo

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Ağu 2014
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
Puanları
0
selam arkadaşlar bende 2008 model kangoo2 var..yeni kasalar ilk çıktığında aldım 85 bg.araç şuan 130.000 küsür km de 90 bine kadar tüm bakımlar serviste yapıldı fakat garantiden sonra faturalar 2 ye katlanınca sanayiye götürmeye başladım bugün aracı temizledikten sonra gaza sonuna kadar bastım ve 5500d/d kadar çevirebilen araç 4900d/d üstüne ne kadar zorladımsa çıkaramadım ve turbodan hafif bir hava sesi gibi birşey geliyor bu neyin sorunu olabilir arcımın yağı ve mazot filtresi değişeli 600-700 km oldu yorumlarınızı bekliyorum eğer araçta kronik bi sorunsa 105 lik versyona düşük kmye geçicem..
 
Turbo borusunda ki kelepçelerden birisi gevşemiş olabilir. Kontrol ettirmenizde fayda var.
 
Turbodan ıslık sesi geliyorsa.. Hava hortumu cıkmıştır daha fazla zorlamadan gidip taktırın derim.. Yoksa ordan yağ atıyor..
 
dizel araba 5000d/d geçebilir mi ki ?
 
​Bu işlemi araç viteste hareket halinde mi yaptınız , yoksa boşta durduğu yerde mi?
 
araç boşta durduğu yerdeyken yaptım vitestede deneyecektim ama zorlamak istemedim
 
araç 1 2 yasindayken denemistim en son rahat 185 fln yapiyordu 5 bin devirde zorlasam belki ustunede cikabilirdi
 
Bu araçlarda devir kesici yok fakat 4500-5000 aralığında enjektörler yakıtı keser çünkü motorun gücü budur. 5 bin deviri geçmemesi bence normal.Ayrıca araç durduğu yerde bu şekilde devir çevirmek havaya yumruk atmak gibidir , dizel sevmez bunu allah korusun pistonu çıkartıverir bir yerden.Islık sesini normal kullanımda almıyorsanız sorun yok , ama alıyorsanız turbonun bir yerinde çatlak ve ya milinde aşınma vardır sorun çıkartacağının en belirgin göstergesidir.
 
rolantide dizel motor son devir çevrilmez. en kötü senaryo krank mili motor blogunu deler kaput üstünden el sallar aklınızda olsun. turbo hortumunda çatlak, yırtılma, gevşeme nedeniyle kaçak sesi varsa camlar açıkken sürüş esnasında 2000 devir civarları net şekilde duyarsınız
 
Geri
Üst