Dizel araç kullanırken dikkat edilmesi gerekenler

UĞUR BAŞAR

Uğur Başar
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Eki 2010
Mesajlar
4,000
Tepki puanı
419
Puanları
83
Yaş
48
Dizel otomobillerin, benzinli otomobillere oranla satış fiyatları daha yüksektir. Ancak dizeller daha ekonomik oldukları için daha fazla rağbet görürler lakin dizel otomobillerin kullanımı ve bakımı benzinli otomobillere göre daha da zordur. Öyleki bilgi eksikliği nedeniyle dizel motorlarda yapılan küçük yanlışlar büyük zararlar meydana getirebilmektedir. Bu nedenle dizel motorların bakımı ve kullanımı hakkında bilgi sahibi olmak çok önemlidir.

Eğer otomobilinizi uzun süre ve sağlıklı bir şekilde kullanmak istiyorsanız bazı konularda dikkatli olmalısınız.

Öncelikle şunu belirtmek gerekir ki dizel araçlar uzun yollarda ekonomiktir yani yılda 20-30 bin kilometreyi geçmeyen bir tüketiciyseniz ekonomi sağlamış olmazsınız. Otomobilini kısa mesafelerde kullanan sürücüler için benzinli otomobiller daha uygundur.

Dizel kullanırken dikkat edilmesi gerekenler ;

Motoru çalıştırmadan önce kontağı yarım çevirerek uyarı ışıklarının sönmesini bekleyin. Çünkü ilk çalıştırmada motor soğuk olacağı için aracı zorlayabilirsiniz.
Kalitesiz yakıt kullanmayın. Tek seferlik kullanılan kalitesiz yakıt bile motorda ciddi sorunlara neden olabilir.
“Aracı vurdurmayın” Dizel motorlarda yapılan en büyük hatalardan biri de budur. Yeni nesil dizellerde motor çalışır durumda değilse yağ basıncı oluşmaz bu nedenle vurdurma esnasında dizel pompasına aşırı yük biner ve ciddi zarara yol açabilir. Zaten aracınızın klavuzunda da “aracınızı iterek çalıştırmayın” yazar.
Aracınızı düzenli olarak servise götürün. Periyodik bakım dizel otomobillerde daha fazla önem arz eder. Çünkü bildiğiniz gibi dizel yakıt, benzinli yakıta oranla daha çok partikül taşır. Bu partiküller mazot filtresinde birikir ve aracın performans kaybetmesine neden olur.

Eğer kullandığınız araç turbo dizel ise bu konuda da bilmeniz gereken birkaç önemli nokta var ;

Öncelikle bilinmelidir ki turbo dizel motora sahip olan araçlar gaz verilerek ısıtılmamalıdır. Motoru ısıtmak için en az 30 saniye rölantide çalıştırmak yeterlidir. Diğer önemli nokta ise motor soğukken yüksek devirde kullanılmamalıdır. Çünkü motor soğukken yüksek devire çıkması aynı zamanda yüksek basınç oluşmasına neden olur bu durum turbo türbinlerine zarar verebilir. Yani motor soğukken 2500 devri aşmamakta fayda var.

Turbo dizellerde hava filtresi çok önemli, bakım kilometresinin yarısında ( örneğin 10 bin km de bir bakıma giriyosanız 5 bin kmde bir hava filtresinin değişmesine dikkat edilmeli). Turbo yeni nesil dizel araçların ciğeri. Ne kadar temiz hava, o kadar verim ve kaliteli yanma.

Turbo araçları çalıştırmak kadar stop etmekte büyük önem arz eder. Tıpkı ilk çalıştırmada motorun gaz verilmeden ısıtılması gerektiği gibi stop edilirkende en az 30 saniye gaz verilmeden çalıştırılması gerekir. Bunun nedeni motor çalışırken turbo türbinlerini birbirine bağlayan milin yağlanmasıdır. Kontağı kapattığınızda motor durur buna bağlı olarak yağlama da durur. Ancak turbo yağsız olarak bir süre daha dönmeye devam eder. Bu durum turboda büyük zararlar açabilir. O yüzden motoru stop etmeden önce rölantide bir süre çalıştırarak turbo türbinlerinin normal devrine inmesi beklenmelidir.

Eğer turbo dizel aracınızı sağlıklı olduğu kadar ekonomik olarak da kullanmak istiyorsanız “maximum tork” durumuna dikkat etmeniz gerekir. Yani dizel araçlar için maximum tork gücü üreten devir aralığını geçmemelisiniz. Zaten turbo dizel araçlarda maximum güç genellikle 1750 ile 3750 devirleri arasında üretilir. Bundan fazlası gereksiz ve zararlıdır. Araç hareket halindeyken de maximum güç aralığını geçip geçmediğinizi aracın çekişinden de anlayabilirsiniz.

İkinci önemli nokta ise kalkış ; kalkışlarda aracınızı kesinlikle rölanti (1000) devrine düşürmeyin. Bu durumda mazot pompası zarar görebilir. Aynı şekilde rölanti de gidiyorsanız gaz pedalına bir anda abanmayın, turbo yüksek basınç altında kalacağı için zarar görebilir.

Güvenli Sürüşler :eyv
 

KaRaHaN

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
12 Eki 2010
Mesajlar
7,127
Tepki puanı
442
Puanları
0
Yaş
43
​emeğine sağlık :eyv
 

M3T0

Metin GÖKDELİ,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Kas 2012
Mesajlar
819
Tepki puanı
19
Puanları
0
Çok güzel bilgiler abi teşekkürler, bende bi madde eklim turbo dizellerde hava filtresi çok önemli bakım kilometresinin yarısında ( örneğin 10 bin km de bir bakıma giriyosanız 5 bin kmde bir hava filtresinin değişmesine dikkat edilmeli). Turbo yeni nesil dizel araçların ciğeri ne kadar temiz hava o kadar verim ve kaliteli yanma.
 

UĞUR BAŞAR

Uğur Başar
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Eki 2010
Mesajlar
4,000
Tepki puanı
419
Puanları
83
Yaş
48
Çok güzel bilgiler abi teşekkürler, bende bi madde eklim turbo dizellerde hava filtresi çok önemli bakım kilometresinin yarısında ( örneğin 10 bin km de bir bakıma giriyosanız 5 bin kmde bir hava filtresinin değişmesine dikkat edilmeli). Turbo yeni nesil dizel araçların ciğeri ne kadar temiz hava o kadar verim ve kaliteli yanma.

Sağol kardeşim, ben de biliyordum da aklıma gelmemiş konuyu açarken, ekledim :eyv
 

Maslaniak

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Eki 2013
Mesajlar
179
Tepki puanı
7
Puanları
0
Yaş
41
güzel paylaşım emeğinize sağlık. :eyv
 

Emre3444

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
1 Ocak 2014
Mesajlar
1,671
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
Çok güzel bir paylaşım eline sağlık YUSUF abi:)

Aracınızı uzun yolda yada şehir içinde kullanırken 2500 deviri geçmezseniz yakıt tasarrufu sağlamış olursunuz bir eklemede benden olsun diyelim :)
 

rvitoo61

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Ara 2017
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
:bravo Tebrikler hocam çok faydalı bilgiler eline emeğine sağlık


Sağlam şöför kalmaz rampada, Müslüm baba sığmaz I-Pod'a.
Düzde yavaş, Rampada Savaş!

 

ulusoycelal

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
3 Haz 2017
Mesajlar
751
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
Güzel paylaşım emeğine sağlık [emoji1319][emoji1319][emoji1319][emoji1319]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Üst