Dolandırıcı Renault Servisi

djgürdal

Kayıtlı Üye
34-İstanbul
Katılım
26 Kas 2016
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Yaş
46
Şimdi yazacağım konu bu noktaya gelmesin diye çok uğraştım ama kurumsal olarak çözümsüz bir noktaya geldim. Her görüştüğüm kişiye izah etmiş olmama rağmen ciddiye alınmadım. O halde belgeleri ile birlikte Renault Servisinin açıkça DOLANDIRICI olduğunu ve merkezinde servisini korur yönde davrandığını sizlerle paylaşmak isterim.

Geçen sene yapılan triger kayış set değişim işleminden dolayı aracım 1 yıl süre ile garanti altındaydı. Bu sebeple ilgili servise götürmeyi seçtim. O konuda detayları gerekirse paylaşabilirim.

Geçen sene xxxx plakalı Renault Kangoo aracımı; triger seti değişmesi için Kağıthane Şubesine bıraktım. Gerekli işlemlerin yapıldığı belirtildi. Ancak aracımı teslim alırken yaptığım kontrolde; ellerinde temizleme için kullandıkları spreyin olmadığı gerekçesiyle motor temizliğinin yapılmadığını gördüm. Israrlarım sonucu sprey bulundu ve temizleme işlemi gerçekleştirildi.

Güncel sorunum ise şu şekilde:

Yaklaşık 1 ay kadar önce aracımın klimasının çalışmadığını fark ettim. Basit kontroller sonrası (sigorta vb.) klima çalışmadığı için aracımı aynı servise götürmeye karar verdim. En son triger seti değişimi yaptırdığım ve halen 1 yıllık servis garantisinin devam ettiğini bildiğim için aracımı bu servise götürdüm.

İlk gün servisten aracın durumu ile ilgili bilgi almak için aradığımda, gün içinde geri dönüş yapılacağı söylendi ancak arayan olmadı. Ertesi gün bilgi almak üzere tekrar aradığımda bu defa akşamüstü fiyat teklifi için aranacağım söylendi. İlgili yetkili daha önce arayarak aracın ön tamponunu komple sökmeleri gerektiğini belirtti, ben de onayını verdim. Yine geri dönüş olmayınca ertesi gün servise bizzat gidip bilgi almak istedim.

Servisteki görevli ile görüştüğümde halen teklifin tam olarak hazır olmadığı, beklemem gerektiği söylendi. Yaklaşık 10 – 15 dakika sonra teklifi sözlü olarak (92.000 TL) verdiler. Detaylarını sorduğumda aşağıda ilettiğim listede görebileceğiniz arıza ve parça ücretleri telaffuz edildi.

Teklifi yapılan arızalı parçaların hepsinin birden arızalı olamayacağını, bana bunu izah etmesi için teknik servis yetkilisi ile görüşmek istediğimi söyledim. İlgili yetkilinin orada olmadığı belirtildi. Telefon ile görüştüğüm yetkiliye ertesi gün aracın başında yüz yüze görüşmek istediğimi ileterek, araca yüz yüze görüşmeden önce herhangi bir işlem yapılmamasını tembihledim.

Ertesi gün araç başında buluştuğumuzda yaklaşık 20 dakikalık görüşme gerçekleştirdik. Araç, ön tampon sökülü halde yağmur altında hiçbir koruma olmadan duruyordu. Yapılan açıklamaları mantıken uygun bulmadığımı, net olmayan cevaplardan ötürü servise güvenemeyeceğimi, söyledikleri işlemlerin yapılmadan aracın teslim edilmesini söyledim. Bunun üzerine arıza tespit için 5000 lira ücret ödemem gerektiği söylendi ve ödemesini XX XX tarihli faturada yaptım.

Aracı teslim almaya gittiğimde (saat 18:00 civarı) personelin ilgisizliği ile karşılaştım. Ödemeyi yaptıktan sonra teslimat için kimse yoktu. Servis içinde personel arayıp, bulduğum görevliden anahtarımı istedim. Anahtar dahi bana soruldu (hangi anahtar sizin diye). Anahtarımı aldım ve servis önünde bulunan aracın başına geçtim. Aracıma bindiğimde sigorta kapağı, beyin soketi kapağı ve ruhsatım aracın sol ön konsol üzerinde yerlerine takılmamış halde duruyordu. Ayrıca servisin tamir esnasında kullandığı koruyucu koltuk ve vites koruma naylonları da koltukların üzerindeydi. Bu durumu aktardığım personel gelip naylonları söktü. Daha önemlisi sigorta kutusunun bulunduğu yerden araca dağılan kabloların üstünde duran halı fleks benzeri malzeme, yerine doğru takılmadığından debriyaj pedalını neredeyse kullanılamaz hale getirmişti. Araca dokumamalarını ve bu şekilde teslim alacağımı söyledim.

Aracıma binip çalıştırdıktan sonra klimayı test ettiğimde klimanın çalıştığını gördüm. Orada bulunan görevli personele de söyledim. (Adını bilmiyorum ancak görürsem tanırım) Aracımı o halde kilitleyip birkaç saat içinde gelip alacağımı söyledim. Personel olmayacağı ve güvenliğe bilgi vererek alabileceğim söylendi.

Gelelim konunun dolandırıcılık boyutuna

ALTERNATOR KAYIŞ KİTİ
KLİMA GAZI R134A
FAN MOTORU YENİ KNG
KALORİFER REZİSTANSI 1000W
KLİMA GAZI KAPTÖRÜ
KLİMA KOMPRESÖRÜ
Eİ KL-KL AÇ HAVA YASTIĞI BEYNİ
Gİ DEĞİŞTİRME ARAÇ İÇİ FAN KUTUSU
Gİ DEĞŞTİRME ISITMA REZİSTANSI
Eİ TAHL-DOL KLİMA AKIŞKANI DEVRESİ
Eİ SÖK-TAK KLİMA KOMPRESORÜ

Toplam ücret 92.729,64 TL, indirimler vb. sonrası ödemem gereken rakam 87.695,66 TL

Süreç içerisinde onay vermiş olduğum takdirde bu ücreti ödemiş olacaktım. Onay vermeyip aracı teslim aldığımda klimam sorunsuz bir şekilde çalışıyordu. Bana bunun mantıklı açıklamasını yapacak biri var mı?

Şikayet hattınız ile de defalarca görüştüm. Konunun aciliyetini belirtmeme rağmen, sadece günde bir defa aranmak suretiyle aynı konuyu farklı kişilere anlatmak dışında hiçbir sonuç alamadım. Bu süreç 2 hafta kadar sürdü. Aracımı halen aldığım şekli ile kullanıyorum (klima sorunsuz çalışmaktadır). Şu anda servisin daha önce yapmış olduğu işlemlerde işini doğru yaptığından emin olamıyorum. Araca binerken güven duygum tamamen bitmiş durumda. Aracımı çocuğumu okula götürmek için kullanıyorum ve ne zaman nerede bir aksilik çıkaracağını bilmiyorum.

Linkedin üzerinde Dr.Berk Çağdaş Özlem Kılıçkaya Renault Group Renault Türkiye etiketleyip mesaj atınca merkezden aradılar. Hala servis ücreti ödeyin aracınıza bakalım diyorlar. Gerekirse Fransa'ya kadar yazacağım bu servise bir şekilde yaptırım uygulatacağım...
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Gürdal bey öncelikle geçmiş olsun, keşke böyle şeyler yaşanmasa ve marka itibarı yerlere düşürülmese. Bir konuda açıklama yapmak zorundayım bizim sitemiz gönüllüler tarafından oluşturulmuş bir forum yani bilgi alışverişi sitesidir. Bizim Renault Türkiye veya başka bir kurum kuruluş ile bağlantımız yoktur. Bu mesajınızı sadece sitemizde ki üyelerimiz göreceklerdir. Yaşadığınız sorunları kesinlikle anlıyorum ancak dolandırıcı vb karşı firmayı hedef alan cümlelerinizi malesef silmek zorundayım, ticari firmalar bu tarz başlıkları mahkemeye vererek marka itibarlarını zedelediğimiz gerekçesi ile bizleri de mağdur edebiliyorlar. Benim size şahsi önerim gerekirse şikayetinizi ingilizceye çevirip Renault genel merkezine kadar bildirin. Bu tarz sorumsuzluklara karşı tepkinizi koymuş olun. Söylediğim gibi mesajınızda malesef bazı kısımları düzenlemek zorundayım.

Tekrardan geçmiş olsun iyi geceler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Uğur
Geri
Üst