EDC otomatikta ışıklarda vitesi N ye almak gerekiyormu

prolaktin

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Ağu 2014
Mesajlar
25
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
arkadaşlar bu aralar sürekli soru sorar gibi bir durumum oluştu ama aracı yeni aldım ve ilk defa edc otomatik kullanıyorum...arabanın en pahalı ve en hassas bölümü sanırım bu edc ve robot debriyaj durumu..sız kullanıcılar yada daha öncede belki sormuş olabilirisniz..bu vitesi lambalarda yada 2-3 dk bekledğımız durumlarda N ye almak bize avantaj sağlarmı..yada zırt bırt N ye almamın dezavantajıda varmıdır..başka bir forumdan bir arkadaş n ye almanın mantıksız olduğunu zaten araba kendini boşa aldığını soyledı..oda teknik servise sormuşş..yani edcler kendini boşa alıyormuş..ama düşününce nasıl boşa alsınki..boşa alsa araba gider zaten illahi tutması lazım..
 
Kardeşim, tanıdığım bir Mak. Mühendisisnin aracı A4 audi. Bana tavsiyesi şöyleydi. Kesinlikle bu N denen boşa alma işlemini kullanma. Otomatik şanzımanlar da en çok problem yaratan yer orasıdır.
Diğer bir soruna gelince, aracın vitesi D de iken ve frene basıyorken aracın kavrama sistemi zaten boşa çıkıyor. Bu nedenle aracında yorulma, debriyaj aşınması vs. söz konusu değil. Allah kaza bela vermesin. Sıkma tatlı canını ve güle güle kullan.
 
Hakkı Bey'in söylediklerine ek olarak duruyorken frene tam basın yani araç ileri doğru gitme isteğini bırakmış olsun bunu siz hissedersiniz zaten.
 
Kardeşim, tanıdığım bir Mak. Mühendisisnin aracı A4 audi. Bana tavsiyesi şöyleydi. Kesinlikle bu N denen boşa alma işlemini kullanma. Otomatik şanzımanlar da en çok problem yaratan yer orasıdır.
Diğer bir soruna gelince, aracın vitesi D de iken ve frene basıyorken aracın kavrama sistemi zaten boşa çıkıyor. Bu nedenle aracında yorulma, debriyaj aşınması vs. söz konusu değil. Allah kaza bela vermesin. Sıkma tatlı canını ve güle güle kullan.


saolasın abi..zaten artık ne ye falan almıyorum..demekki frene basınca edc kendini boşa alıyor..benim aklımda araç boşta ıken sadece fren balatası tutuyor debriyaj yada robot balata ise n de iken rahatlıyor olarak kalmış
 
Frene tam bastığında debriyaja basmış gibi oluyosun onun için gerek yok N ye almaya
 
geçmiş yıllarda dur kak sıkışık trafiğin çok olduğu anlarda bekleme zamanı boşa alınması yönünde bilgi paylaşımları olmuştu. hatta edc uyarı ışığı yanıp servise başvuranlara servis tarafından bu yönde uygulama tavsiye ediliyordu.

paylaşımlara bakınca ana nokta frene tam basma yönünde, aksinde ısınma problemi olacak sonucunu çıkardım.
 
N ye almak şu aşamada doğru yada değildir o konuda bir yorum yapamam. Ancak 3-4 edc sahibi arkadaşlarımdan duyduğuma göre sık sık vites kutusunu kontrol ettirin uyarısı çıkıyormuş. Isınma olduğu için böyle bir uyarı çıkıyor olabilir mi ? Bu durumda N'ye almak çokda mantıksız gelmedi. EDC için hala tam olarak alırım diyemiyorum. Extra'dan 5/6bin para vericeksem rahat etmeliyim arıza oluyosa sıkıntı var demektir. Haksızmıyım ?
 
N ye almak şu aşamada doğru yada değildir o konuda bir yorum yapamam. Ancak 3-4 edc sahibi arkadaşlarımdan duyduğuma göre sık sık vites kutusunu kontrol ettirin uyarısı çıkıyormuş. Isınma olduğu için böyle bir uyarı çıkıyor olabilir mi ? Bu durumda N'ye almak çokda mantıksız gelmedi. EDC için hala tam olarak alırım diyemiyorum. Extra'dan 5/6bin para vericeksem rahat etmeliyim arıza oluyosa sıkıntı var demektir. Haksızmıyım ?


şu anki değişik yorumlarda n ye almanın gereksiz olduğu sonucu çıktı bende..bence zaten otomatik sistemin teknolojı bakımından daha 10 senesi var..hala iyileştirme lazım...bu olay tercih meselesi.ben 2012 model full otomatik sport tour aracımı 49500 e aladım kaza boya yok..çok ta seri araç..geniş..tam aile arabası..ve eşim çok rahat kullanıyor oğlumu ana okuluna bırakıp alıyor..bu etkenlerı dusunurek aldım aracı..ama bu fıyata sıfır polo da alabılırıdm..duz boş ve manuel dizelini..o yüzden artık sansa kaldı..buyuk sorun çıkarmaz umarım
 
Merhaba. Ben de birkaç gündür EDC vites kullanıyorum ve aracı tanımak için İstanbul içi-dışı baya test sürüşü yaptım. Dikkatimi çeken ilk şey durduğumda beklemelerde frene basılıyken motor yükten düşüyor. N ye alıp bakıyorum devir saatinde de hiç değişme olmuyor ve yükten düşme hissi olmuyor. Frenden ayağımı çekince çok kısa bir süre içinde tekrar yüke biniyor. Yani gerçekten de bence EDC şanzuman D de beklerken otomatik olarak boşa geçiyor. Bunu hissediyorum. Daha önce ( 1 araç önce) 2008 Megane II BVA kullanıyordum. Onda bu özellik yoktu diye hatırlıyorum. Hep N ye alırdım. Bu nedenle EDC de kısa beklemelerde N ye almıyorum artık.
 
Son düzenleme:
Bu konu hakkında defalarca yazdım.
Aynı tip şanzımana sahip (Tek kavramalı) Fiat Punto Dualogic araçların kullanma kılavuzlarına ek olarak dualogic şanzıman kitapçığı veriyorlar, bu kitapçıkta sıkışık trafikte veya ışıklarda beklenirken kesinlikle vitesin N konumuna alınması öneriliyor sebebi de uzun beklemelerde siz frene ne kadar basarsanız basın debriyaj sistemi bir baskı uyguluyor ve sistem ısınarak hata uyarısı veriyor hatta araç hareketsiz kalabiliyor.
Bu kitapçığı Renault vermiyor ve her hangi bir uyarı yapmıyor ama mantık olarak sistemler aynı çalışma prensibine sahipler.
Benim tavsiyem vitesin bu gibi durumlarda N konumuna alınmasıdır...
 
Geri
Üst