Edc Şanzıman Nasıl Kullanılmalı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Duayen
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Duayen

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
27 Nis 2015
Mesajlar
44
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Arkadaşlar;
Daha önce ağırlık olarak manuel şanzımanlı araçlar kullandım. Edc şanzıman ilk defa kullanıyorum. Kullanımla ilgili tavsiyeleriniz nelerdir? Yapılmalı veya yapılmamalı gibi. Bu tip şanzımanlarda da balatayı sıyırma gibi durumlarla karşılaşabiliyor muyuz? Eco modunu kullanmak şanzıman üzerinde artı veya eksi bir durum oluşturuyor mu?
 
Öncelikle aramıza hoşgeldiniz. Size tagsiye ani ve agresif kalkışlardan kaçınmanızdır. Tabiki gerekmedikçe. Edc çift kavramalı bir şanzuman olduğu için size sorun çıkartmayacaktır. Aracınızla kazasız belasız sürüşler dilerim.
 
Teşekkür ederim Mehmet bey. Benim de adım Mehmet bu arada. Aracı eco modda kullanırken hafif eğimli yollarda kalkışlarda az da olsa titreme yapıyor. Gaz istiyor motor. Kavramayı tam yapamıyor sanki. Balatayı sıyıracak diye korkuyorum. Gaza biraz basıncada fırlıyor araba. Ayağımda tam alışmadı gaz pedalına galiba. Ama aracı eco moddan çıkarıca kalkışları çok daha iyi. Titreme olmuyor. Kendisi yükseltiyor devri. O yüzden sordum eco modda kullanmanın yararı ve zararını.
 
Şehir içinde eco modun yakıt tüketimine bir katkısı yok bu yüzden kapalı tutmanda fayda var.
Işıklarda ve sıkışık trafikte vitesi N konumuna alırsan şanzımanın ve debriyajın ısınmasına engel olursun...
 
Mustafa Abi merhabalar,

Değerli bilgilendirmelerin için sonsuz teşekkürler.

Benimde bir sorum olacak EDC Şanzıman ile ilgili,
1.5 dci Edc aracım öncelikle,
Aracım hareket halinde iken yokuş aşağı inişlerde vitesi N konumuna getirerek (aracın durmasını beklemeden) yakıt tasarrufu yapılabilir mi?
Birde bu işlem (araç tamamen durmadan vites değiştiriyor olmak) araca zarar verir mi?

Şimdiden teşekkürler, iyi çalışmalar.
 
Mustafa Abi merhabalar,

Değerli bilgilendirmelerin için sonsuz teşekkürler.

Benimde bir sorum olacak EDC Şanzıman ile ilgili,
1.5 dci Edc aracım öncelikle,
Aracım hareket halinde iken yokuş aşağı inişlerde vitesi N konumuna getirerek (aracın durmasını beklemeden) yakıt tasarrufu yapılabilir mi?
Birde bu işlem (araç tamamen durmadan vites değiştiriyor olmak) araca zarar verir mi?

Şimdiden teşekkürler, iyi çalışmalar.
Düz vitesli araçlarda bile rampa inerken boşa atmak hem tehlikeli hemde daha fazla yakıt tükettirir, EDC şanzımada da yakıt tüketim konusu aynı zarardan başka sana getirisi olmaz ayrıca otomatik vitesli araçları seyir halindeyken boşa almak zararlıdır...
 
Servis Önerisi geriye kayma eğilimi olan yollarda ayagın Tamamiyle frende olması gerektiğidir.bazı kullanıcılar frene basmadan kavramada bıraktığı için EDCnin Çok Isınıp Arıza Verdiğini Söyledi.Çok Durulucaksa Ya P konumuna Yada N konumuna Almak EDCnin Ömürünü Uzatacaktır.
 
Isınması şanzımanın ömrünü mü azaltır, balatalar mı daha çabuk aşınır yoksa soğuyana kadar kullanım dışı mı kalır? Frene basılıyken balata volandan ayrılmıyor mu?
 
Servis Önerisi geriye kayma eğilimi olan yollarda ayagın Tamamiyle frende olması gerektiğidir.bazı kullanıcılar frene basmadan kavramada bıraktığı için EDCnin Çok Isınıp Arıza Verdiğini Söyledi.Çok Durulucaksa Ya P konumuna Yada N konumuna Almak EDCnin Ömürünü Uzatacaktır.

Evet işte bu çok mantıklı. Isınma sorunu bundan kaynaklanıyor olmalı. Zaten EDC'li araçlarda yokuş kalkış desteği (hill holder) var. Bu nedenle rampada frensiz yükte bekletmenin gereği de yok. Hatalı kullanım olur bu. Frene basıp sistemin vitesi boşa geçirmesi sağlanmalı.
 
Son düzenleme:
edc yi begendim.. yıllardır otomatik vites kullanırım hosuma gitti baya.
uzun süreli beklemelerde arabayı durdurmak ya da arkadaşların söylediği gibi p konumuna almak yararlı olacaktır. tamamen katılıyorum. özellikle yokuşta araba nasıl olsa kaymıyor mantığı ile D konumunda beklemek hemen olmasa da daha sonraları sıkıntı yaratabilir.
 
Geri
Üst