EDC sorun

Merhaba;

Bende 2013 Model Dizel EDC 105.000 Km de Fluence var. Herkesin bildiği 1 den 2 ye ve 2 den 1 e geçerken düşük devirlerde karışıklık oluyor. Bu bildiğim sorun ve sanırım çözümü yok.

Ancak benim evim çok bayır bir yerde. Geçen gün evden çıktım bayır aşağı indim, tabi bu esnada düşük viteste devam etti, sonrasında bayır çıkarken sanırım vites takılı kaldı ve düze çıktığımda da ne yaptıysam vites yükselmiyordu. En son manuele aldım sonra otomatiğe aldım sorun böyle düzeldi.

Bu sorun başka zamanlarda da başıma gelmişti. Hatta bu sorun olduğunda durmaya çalıştığımda araç manuel araçlarla viteste durmaya çalışır gibi stop etme eyilimi gösterdi. Bunu hissettiğimde aracı manuele aldım ve anınad kendini boşa aldı.

Başka bir gün katlı otoparkta araç epey bir durdurktan sonra katları tek tek inmeye başladım, tabi bu esnada araç sürekli 1 - 2 - 1 - 2 diye vites değiştirmek durumunda kaldı. Otoparktan çıkıp yola çıktığımda vites kutusu arızası dedi. Bende aracı stop edip tekrar çalıştırdım sorun düzeldi.

Bazende bayır çıkarken vites düşürmelerde çok gecikiyor.

Önerilerinizi bekliyorum. Bu sorunlar mekaniksel bir parça arızasından kaynaklı mıdır? Yoksa yazılımsal müdahalelerle düzelebilecek sorunlar mıdır?


Merhaba bu tarz bir sorun komşumun aracında vardı oda 2013 modeldi yokuş çıkarken vites kutusunu kontrol ettirin arızası veriyordu sorduğumdada hep yokuş çıkarken yaptığını söyledi ve hatta yokuş çıkarken araç vitesi 2bin devirde atıyor yani daha ivmelenmeden hızını kazanmadan duz yolda gidercesine vites atıyor.
Sonuç olarak aracının serviste butun parçaları degıstı beyın kavrama çatallar baya bi parça değişti şuan 1 2 geçişerinde bile sorun yaşamıyor oda butun parçalar yenı oldugu ıcındır.
Bence böyle kullanmaya devam edin ve aracı satın muhtemelen beyın arızalı en az 3300tl beyin dışardan alırsanı kavrama 4300 çatallarıyla beraber 7000tl daha buyuk sorunlarla karşılaşmanız muhtemel en kısa surede aracınızı satın derim.
 
Bu bahsedilenlerin bazıları benim aracımda da gerçekleşiyor fakat her zaman değil, benim evimde tam rampa ortası alttan direkt asılıp 2 de çıkmaya çalıçıp sonra içeri dönersem garaja araç stop edecdk gibi oluyor boşa almıyor zorluyor sonra alıyor fakat ben aşapıda yavaşlayıp gaza hafif dokunup 1 e aldırım rampayı 15 16 km hızla 1 de çıkıyorum ve garaja döndüğümde normal bir şekilde boşa alıyor araç, bu dediğiniz yazdığınız şeyleri çok kez denedim karşılaştım ve her seferinde de kullanırken dikkat ermezken oldu dikkatli kullanınca aracı yani otomatiğin anlayabileceği mantıjla beynini karıştırmayacak şekilde kullanınca hiç sorun yaşanmıyor, tabi yinede bi servise göstermekte fayda var, çünkü rampa çıkarken felan vites kutusunu kontrol ettirin ben hiç almadım bu mesajı rampada bu duurum belki yağdan kaynaklı olabilir çünkü edc deki yağ eğime göre aracın vitesini ayarlamaya yardımcı oluyor
 
Bu bahsedilenlerin bazıları benim aracımda da gerçekleşiyor fakat her zaman değil, benim evimde tam rampa ortası alttan direkt asılıp 2 de çıkmaya çalıçıp sonra içeri dönersem garaja araç stop edecdk gibi oluyor boşa almıyor zorluyor sonra alıyor fakat ben aşapıda yavaşlayıp gaza hafif dokunup 1 e aldırım rampayı 15 16 km hızla 1 de çıkıyorum ve garaja döndüğümde normal bir şekilde boşa alıyor araç, bu dediğiniz yazdığınız şeyleri çok kez denedim karşılaştım ve her seferinde de kullanırken dikkat ermezken oldu dikkatli kullanınca aracı yani otomatiğin anlayabileceği mantıjla beynini karıştırmayacak şekilde kullanınca hiç sorun yaşanmıyor, tabi yinede bi servise göstermekte fayda var, çünkü rampa çıkarken felan vites kutusunu kontrol ettirin ben hiç almadım bu mesajı rampada bu duurum belki yağdan kaynaklı olabilir çünkü edc deki yağ eğime göre aracın vitesini ayarlamaya yardımcı oluyor


"...çünkü edc deki yağ eğime göre aracın vitesini ayarlamaya yardımcı oluyor" demişsiniz. Yağın eğime göre vites ayarlama ile nasıl bir ilgisi var?
 
Yağ aracın olduğu eğime göre kanallar arasında akarak eğimin yönünü hesaplamaya yardımcı oluyor ve bu sayede farkediyorsunuzdur ki rampa çıkarken devir daha üstte vites atıyor araç düz yolda daha erken vites atıyor rampa aşağı daha geç vites atıyor bunların sebebi şanzuman içerisindeki yağ, benim bahettiğim bu yağ çok az bir miktar ve mekatroniğin içinde olması lazım yani şanzuman içerisindeki yağdan bahsetmiyorum
 
Merhaba bu tarz bir sorun komşumun aracında vardı oda 2013 modeldi yokuş çıkarken vites kutusunu kontrol ettirin arızası veriyordu sorduğumdada hep yokuş çıkarken yaptığını söyledi ve hatta yokuş çıkarken araç vitesi 2bin devirde atıyor yani daha ivmelenmeden hızını kazanmadan duz yolda gidercesine vites atıyor.
Sonuç olarak aracının serviste butun parçaları degıstı beyın kavrama çatallar baya bi parça değişti şuan 1 2 geçişerinde bile sorun yaşamıyor oda butun parçalar yenı oldugu ıcındır.
Bence böyle kullanmaya devam edin ve aracı satın muhtemelen beyın arızalı en az 3300tl beyin dışardan alırsanı kavrama 4300 çatallarıyla beraber 7000tl daha buyuk sorunlarla karşılaşmanız muhtemel en kısa surede aracınızı satın derim.
Merhaba;

Benim yaşadığım sorun sık sık olmuyor. Ayrıca bayır inerken oluyor, çıkarken düz yolda hiçbir sorun yok. Tabi işin ehli bir kişinin bakmasında fayda olacaktır ancak o işin ehli kişiyi bulmam gerekiyor. Servislerde pek ehli kişiler yok.
Teşekkürler. Hayırlı günler.
 
Yağ aracın olduğu eğime göre kanallar arasında akarak eğimin yönünü hesaplamaya yardımcı oluyor ve bu sayede farkediyorsunuzdur ki rampa çıkarken devir daha üstte vites atıyor araç düz yolda daha erken vites atıyor rampa aşağı daha geç vites atıyor bunların sebebi şanzuman içerisindeki yağ, benim bahettiğim bu yağ çok az bir miktar ve mekatroniğin içinde olması lazım yani şanzuman içerisindeki yağdan bahsetmiyorum

Merhaba;

Bu yağı kontrol ettirme gibi bir durum söz konusu mu?
 
Net bilgim yok fakat kimsenin onu yapmaya cesaret edebileceğini sanmıyorum, fakat siz aslında kullanıma biraz daha dikkat ederseniz dikkatten kastım şanzumanın tepkilerine göre hareket etmeye çalışırsanız sorun olacağını sanmıyorum, heleki manuel kullanımda hiç sorun olmayacaktır, önemli olan devir aralığı ister istemez düz yolda normal devirde atacak vitesi ve rampada inerkende çıkarkende yüksek devirde atıcak ki araç rahat ilerleyebilsin, inerken de aracı salmıyorki bir anda hızlanıp gitmesin diye
 
Net bilgim yok fakat kimsenin onu yapmaya cesaret edebileceğini sanmıyorum, fakat siz aslında kullanıma biraz daha dikkat ederseniz dikkatten kastım şanzumanın tepkilerine göre hareket etmeye çalışırsanız sorun olacağını sanmıyorum, heleki manuel kullanımda hiç sorun olmayacaktır, önemli olan devir aralığı ister istemez düz yolda normal devirde atacak vitesi ve rampada inerkende çıkarkende yüksek devirde atıcak ki araç rahat ilerleyebilsin, inerken de aracı salmıyorki bir anda hızlanıp gitmesin diye

Aracı genelde eşim kullanıyor ve ondan bu şekilde bir şikayet almadım. Bende kullandığım esnada olabildiğince arızalarını tespit etmeye çalışıyorum.
Peki bu şanzumanlar yağlı mı yoksa değişen bir yağı yok mu?
Teşekkürler.
 
Değişen bir yağı var fakat tam olarak nedir bilgim yok ve servis bu yağı şanzumanda bir sorun olmadığında şanzuman açılmadığında değişmeye gerek olmadığını söylüyor
 
Ben sorunu geçen sene beyni değiştirerek çözdüm ama şunu da görerek emin oldum: Araç servisteyteyken bir yere istiflenmiş bir sürü beyin gördüm, açılmış birini aldım, içi baştan sona PCB (elektronik devre) ortasında 2 DC motor. Biri 1-3-5 diğeri 2-4-6 ve geri viteslere bakıyor. Yanlız sorun şu: elektronikte gri yoktur, ya siyah ya beyaz. Yani arızalnırsa, bir daha çalışmaz. PCB nin bir yüzeyi tamamen termal macun kaplı ve beynin dış alüminyum yüzeyleri de daha fazla havayla temas edecek şekilde tasarlanmış fakat zamanla (özellikle 60.000km ye yaklaşırken) bu termal macun iyice deforme olup özelliğini yitiriyor ve devre de beynin bulunduğu konumdan dolayı aşırı ısınıyor ve elektronik devre kendini korumaya alıyor. Soğuduğu zaman da hiçbir şey olmamış gibi çalışmaya devam ediyor. İsterseniz, yapabiliyorsanız beyni Bir özel serviste açtırın, termal macunun durumuna bakın. Muhtemelen kuru toprak gibi olmuştur. Macunu yenileyip beynin yerini değiştirin, hatta üstüne bir 2 tane 12x12cm PC fanı koyun öyle deneyin. Benim bunları yapma şansım olamadı ama her türlü iddia ederim ki sorun ve çözümü bu.

Mi Note 10 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Geri
Üst