DPF ile ilgili nerede sürdüğünüzden çok nasıl sürdüğünüz önemli özetle çevre yolu yada şu budan daha farklı detaylar önemli:
1) aracı kaç km sürdüğünüz? (dizel araç 5-10km den önce ısınmıyor bile ve bu durumda limp mode yani koruma modunda daha falza yakıt püskürtür= kurum)
2) sürdüğünüz bu mesafenin kaçı 2200rpm üzerinde kalıyor? (kimi insan evet ama ben tek yön 40km yol yapıyorum diyor, tamamda kardeşim o 40nin tamamıda DPFnin istediğine ters düşer koşullardaysa ne gibi avantajı varki? faydadan çok zararı var)
dpf nin kendini temizlemesi için ısı + basınç lazım, çevre yolunda basmadan sabit hızda birde zaman zaman 1700-1800rpmde kalaarak (85-90km hız / 5inci vites) ve hatta trafiğe kalarak dahada kötü şartlarda çevre yolunun pek bir avantajını göremiyorum.
3) dpf kurum ile tıkanır, aklınıza eski usul 90ların 2000başlarının dizellerini getirin ne zaman egsozdan siyah duman çıkardı?
a) ilk kalkışta
b) sabit hızda giderken birden yüklenmelerde, ara hızlanmalarda
c) çok yüksek hızlarda
d) ağır yüklüyken
e) araç bakımı yaklaşmışken
f) yakıt kaliteli değilken
g) hepsi
özetle aracınız 140kmlede giderken DPF doldurabilir, buna birçok sebeb olabilir yakıt kalitesi,yük,sürüş karakteri vs gibi..
şahsen size diyebilirimki sizin güvenliğinizden çok (euro NCAP vs) aracınızın DPF si daha çok test ediliyor kısıtlanıyor birçok kurum ve bakanca,
toyotada frenler tutmuyordu, kimi markanın direksiyonu yolda giderken kitleniyordu ve insanlar ölüyordu ama kesilen cezalar cuzi oluyordu .
birde VW'ne bakın ne oldu adamlar 18milyar dolar ceza yedi vs vs inanın çevre bakanlığı ve Avrupa bu konuda çok çok çok ciddi ve hassas.
özetle sistemin arıza verdiğini hiç ama hiçbir şekilde sanmıyorum zaten son derecede basit ve keskin çalışan bir sistem, sensörlerin tek okuduğu şey basınç ondada kolay kolay hata yapmazlar çünkü diğer sensörlerin aksine tozdan,kirden ondan bundan etkilenmez temiz olmaları gerekmez direk basınçla LAMBDA olarak çalışırlar.
renaultun tahminimce yaptığını size söylim, ısık temel olarak 40gr kurum dolunca yanmaya programlı ise ve sizin araç 42gr üretip yandı ise yazılım ile sensöre 60gr olunca yan komutu veriliyor programlanıyordur bu okadarki basit ve kolay bir çözüm ha doğrumudur kesinlikle hayır bizim renault yaparmı hemde nee..
özetle yerinizde olsam dediğim gibi gidin kaliteli bir yakıt alın shell v power gibi ve takın 4e sürün 30dk 3000-3300rpm gibi otobanda ve son anlara doğru gazlayıp gazlayıp durun ve akabinde aracı söndürmeden önce rolantide 1-2dk bekleyin turbo soğsun.
çözüm olmaz ise bir kere daha yapın artık olmuyorsa dpf temizliğiniz gelmiş demektir ve doğrusu yazılım ile değilde dpf sökülerek fiziki müdahale ile kimyevi bir çözelti dökülerek basınçla temizlenmesi gerekmektedir.
ha bunu renault yapmaktan nedenmi çok kaçınıyor diye sorarsanız cevabı çok basit kendi motor tasarımı serviste müdahale etmesi muhtemelen en zor tasarımda ondan.
genel önden çekişli motorlar önde yanlamasına dururken genelde emme manifoldu araç kompartmanı tarafına bakan tarafta olur, egsoz manifoldu radyatör tarafına bakan tarafta olur ve turboda orda olur, tabi egsoz orda olduğu içinde dpf de yine radyatör tarafında olur.
burası ulaşması kolay,sökmesi takması basittir.
fakat renault ne akla hizmet neden böyle yaptıysa bunun tersinedir emme radyatör tarafına bakar, egsoz ,turbo ve dpf çok ama aşırı sıkışık bir ortamda motor kompartmanına doğrudur buda onu sökmek için neredeyse komple motoru sökmenin bile daha kolay olacağı kadar zor bir durumda bırakıyor