Hareret konusunda deneyimlerinizi rica ediyorum

atakancaglar

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
3
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Eşimin kullandığı Megane 1 RTA 1,4 16 valf aracımızda hararetle ilgili bir problemimiz var. Usta anlamında tanıdığım olmadıgı içinde sizden gelecek bilgilerle hareket etmek istiyorum

Araç biraz trafikle karşılaştığında hararet göstergesi cok yükseliyor. Ancak çok kısa sürede tekrar düşüyor. Farkettimki bazen frene basıldıgında bile hararet göstergesinde yükselme oluyor.Daha önce aynı problemle karşılaştığımızda sanayide bir usta bu problemin motor elektrik şase kablosunun olmamasından kaynaklandığını söyleyip bir kablo ile problemi çözmüştü.Su eksiltme durumu var ayrıca klimanın acık olması hararet problemini ortadan kaldırmıyor.

Ne yapmalıyım.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Oncelikle fanin saglikli calisip calismadigini kontrol edin.
 
Öncelikle su eksiltmesinin sebebini bulmanız lazım.Yoksa sistem düzgün çalışmaz.
 
fan çalışıyor. en azından klima açıkken hep çalışıyor zaten. ama klimanın açılmış ve fanın çalışması harareti daha da yükseltiyor.
 
su eksiltmesi ciddi miktarda değil. iki haftada yarım litre gibi. teşekkürler
 
klima açıkken hararet artar diye düşünuyorum
 
hararet düşürmek için klima değil, kalorifer açılır.
 
2 haftada yarım litre sı çok fazla.
Hocam başıma geldi benim.
1-Radyatör ek depo kapağını motor harareti yüksekken kontrol edin. Kaçırıyor olabilir.
2-Yine radyatör ek deposu çatlak kırık vs. olmadığına emin olmalısınız. benim sıfır depoda fabrika hatası çıktı görünürde yoktu ne zaman fan açtı basınçla deponun ek yerinden fışkırtıyordu.

Tek yapmanız gereken harareti yükseltip radyatör ek deposu ve su başlantı noktalarını kontrol etmeniz. Zor birşey değil.
 
Klimayı açınca çalışan fan her şeyin yolunda olduğunun göstergesi değil.O zaten motor soğuk bile olsa çalışır. Önemli olan soğutma sisteminin düzgün çalışıp fanı zamanında açması. Ayrıca klima açıkken normal çalışan fan , hararet belli bir seviyeye geldiğinde bir üst hızda çalışmalı.Bu eksilen yarım litre su sistemde hava yapar.Hava yapan sistemde her şey dengesizleşir , fanı zamanında açmaz.Gösterge doğru göstermez.
Eğer hava alındığı halde hala klimayı açınca hararet yükseliyorsa radyatörün tıkalı olması büyük olasılık.Yüke binince yetiştiremez suyu soğutamaz.Aynı sorunu rampada ve yüksek sürattede yapıyorsa radyatörde aratın. Şişenin kapağıda mutlaka orijinal olmalı.

Eğer sistemde hava yok ve radyatörde dahil her şey normalse düşük dereceli termostat takın , erken açsın.
 
Ufak bir hatırlatma: Klima açıkken fan klima radyatörünü soğutmak için dönmeye devam eder.
Geçen yıl, Ilgaz dağına tırmanırken araç rahatlasın diye klimayı kapattım. Akabinde hararet ibresi yükselemeye başladı.
Sağa çektim kaputu kaldırıp baktım, fan devreye girmiyor. Ustama sordum klimayı aç dedi. Açıp rölantide bekleyince hararet normal seviyeye geldi.
Krank sensörünün yanında fandan motora gelen kablo va biraz oksitlenme yapmış (motorun şöför tarafında) ve fan bunun için devreye girmiyormuş. Temizletince düzeldi. Aslında o soketi çeksem fan sürekli çalışacaktı.
İki haftada yarım litre bana da çok geldi. Bir radyötörcüye göstermekte fayda var. Antifriz veya kireç kalıntılarından kaçağın yerini tespit edebilir.
 
Geri
Üst