Hava filtresi modifiyesi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Renault
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Renault

Süper Moderator
34-İstanbul
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
781
Tepkime puanı
15
Puanları
2
Yaş
45
Otomobilin performansını artırmak için hava filtresi modifiyesi nasıl yapılır, hava filtresi modifiyesinde nelere dikkat edilmesi gerekir? Kaput kesilerek nasıl modifiye yapılır?
Filtre uygulamalarında dikkat etmeniz gereken unsurlar şunlardır: Öncelikle motor kısmına gidecek olan havanın sıcak olmasına dikkat ediniz. Açık hava filtresinin hava giriş desteği yapılmazsa filtre ısınan havayı emecektir bu durumda motorun doğal olarak da aracınızın performansını düşürecektir.


Bu uygulamaların en karlı yani aracın ve motorun performansını yükselten uygulama kaputu kesmektir. Subaru Impreza’larda görüldüğü gibi kaput üstüne hava filtresinin azgına gelecek gibi bir delik açılır açılan bu delikten açık hava filtresi kolaylıkla hava alır ve performansını üst seviyelere çıkartabilir.
Yok, ben bunu yapmam diyorsanız ya başka bir yolla açık hava filtresine temiz ve soğuk hava getireceksiniz ya da kutu iç filtre kullanacaksınız. Ama kutu içindeki filtrelerin performansı açık filtre performansı kadar olmaz ve bir de açık filtreler sportif bir ses çıkarılar bunun yanında daha fazla ses çıkarırlar.
 
Hava filtresinden aman aman bişey alınmıyor.Adamın motoru stock hiç bişey yok 20 tlye filtre takıyor of araba fena kaçıyo ediyo demeye başlıyor:D
Motora en soğuk yerden hava aldırırsan iyi bi filtre ile o zmaan performans elde edersin.Spor filtre takıp yerine dikkat etmezsen aracın performanstan bile kaybeder
 
aynen öyle sadece hava filtresiyle performans aldığını zannedenler var :)
 
birde ben su görüşteyim yanlışım varsa düzeltile bilir :) filtreden en iyi ses filtre gırtlaga ne kadar yakın olursa alınıyor fakat aynı oranda performans düşüyor sıcak hava çektigi için
 
Bu işte paraya biraz kıyacan,kaliteli marka kullanacan.ses de alırsın,uzun ömürlü filtrende olur,güç artışıda.
 
Bu işte paraya biraz kıyacan,kaliteli marka kullanacan.ses de alırsın,uzun ömürlü filtrende olur,güç artışıda.

Haklısın abi. Maxflow kit düşünülebilir ya da Green Twister ? Hangisi sence ?
 
Son düzenleme:
ses olayınıda boru sesı kesıyor ama fılıtre sırf tek basına olmuyor bende 51lık duz boru ve fılıtre var arabanın devırlenmesı orjınale gore 2 boy kı 17 jantlarlaa buda farkedıyo ama arabayda kullanmayada bağlı
 
Ne olursa olsun, açık hava filtresi her zaman orjinal sisteme göre motoru daha verimli çalıştırır. Yeri de önemlidir ama bahsettiğiniz kadar kritik olduğunu düşünmüyorum. Ayrıca sesin ne filtrenin kalitesiyle, ne de duruş pozisyonuyla alakası olmadığı kanaatindeyim. Ses tamamen motorun yapabildiği vakumla doğru orantılıdır. Elbette az daha tok ses çıkaran filtreler olabilir. Ayrıca açık hava filtresi için çok kaliteli bir ürüne ihtiyaç duymamak gerekir. Sonuçta çabuk değiştirilebilir, orta kalite, uygun fiyatlı bir ürün hayli iş görür diye düşünüyorum...
 
evet kardesım ornek verırsek bır honda bır hgt nası ses verıyo bırde 16 vlf baska modellere bak benım araba dahıl onlar gıbı ses alınmıyo motor onemlı seste ama fılıtrede kalıte olmalı
 
arkadaşlar hava filtresinin girişi direk dışarıdan hava alabilirse iyi bir sonuç alırsınız. önemli olan dışarıdan hava alması. hava borusu içinden geçerken ısınmamalıdır. ısınmanın önüne geçmek için izolasyonlu borular satılıyor. ve kolayca kıvrılıyor. tampon içinde taze hava alabileceği biryere açık hava filtresi ile yerleştirirseniz. Normal sürüşte hararetin düştüğünü yakıt sarfiyatının azaldığını ve performansın biraz daha iyileştiğini görürsünüz.
 
Geri
Üst