Hızlandıkca direksiyon titreme

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Binali58
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Binali58

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
19 Kas 2018
Mesajlar
24
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
Arkadaslar s.a araçim 2015 otomatik şanzıman 98 bin kilometrede icon paketi. Arac 3 yildir bende bugune kadar boyle birsey yapmadım. Araç 110 kilometre hızı gecince direksiyon elimin altında titremeye baslıyor kendini sag sola titretiyor eco mod kapalı halde. Gecenlerde lastik havasi inmisti gittim sensoru bozukmus onu degistirdiler degistirdigi tekerin havasini fazla vurmus ondandir diye dusundum sonra hepsini esitledim. Titreme biraz daha yavasladı ama yine devam etti. Boyle bir sorunla karilasan yada neden kaynaklandigi hakkında fikri olan varmidir
 
Son düzenleme:
Teker balansı bozulmuştur. Balansçıda bir balans ayarına bakar. 4 teker 30-40 lira
 
Son düzenleme:
Teker balansı bozulmuştur. Balansçıda bir balans ayarına bakar. 4 teker 30-40 lira

Arkadaşın dediğine ek olarak rot ayarıda hiç yaptırmadıysanız iyi olur ikiside aradan çıkmış olur çünkü balans ayarı kolay kolay bozulmaz basit bir işlemdir yapılmıştır zaten, muhtemelen bir çukura vs birşeye girmişsinizdir rottada sıkıntı olabilir direksiyonu düz tutarak yine 80 km üzeri bir hızda sağa sola kayma varmı bakıp onada bakıp aradan çıkartmış olursunuz. 50 TL gibi bi ücreti vardır genelde.
 
Teker balansı bozulmuştur. Balansçıda bir balans ayarına bakar. 4 teker 30-40 lira

Tesekkur ederim simdi siz soyleyince baktım balans olabilir buyuk ihtimal
 
Geçen sene balans ve rot yaptım ve devam etti 120 üstünde direksiyon titriyordu. Sonra lastikten dediler lastikçiye gittim janttır abi dedi önleri arkaya arkaları öne taktık düzeldi.

Jant diyince sonradan hatırladık otoparkta fayans sağ önü kesmişti anında araba oturmuştu muhtemelen orda eğildi.
 
110 km diyince doğrudan aklıma hep balans gelir.Tam o hızlarda olur.Yapılacak ilk kolay iştir yaptırmak.

Arkalardaki bozukluğu çok hissetmessiniz öncelikle önlere balans yaptırıp deneyin.Düzelmezse lastik veya jantlara yönelin.Lastikleri ön-arka ya da çapraz yapmak gibi,lastikçiler bilir.

Rot olacağını pek sanmıyorum çünkü anladığım kadarıyla araçta bir çekme yok.
 
Fiyatı daha uygun olacağından öncelikle balans denenebilir. Muhtemelen sorun da balanstır zaten. Şimdiden geçmiş olsun.
 
Aracınızı uzun süreli kullanımdan sonra sıcakken yıkatmayın. Hele balata ve disk kısmına sıcakken su kesinlikle tutturmayın. Balata ve disk çarpılması nedeniyle olan bir sorun anlattığınız Clio 4'lerde kronik. Geçen benim de başıma geldi 100km/h üzerinde frene dokunduğum anda sağa sola atmaya başladı direksiyonu. Balata ve disk seti değişti ön takımın kendine geldi. Geçmiş olsun şimdiden
 
evet doğru 100 ve üzeri frene bastığınız da araç titrer ve direksiyon sağa sola kayar ise disk yamulmuştur.balata değil de disk değişir ise ve balans yapılırsa ön düzen sağlam ve güvenli olacaktır.
 
Geri
Üst