İlk Çalıştırma

royalguard

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Ara 2016
Mesajlar
18
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
Arkadaşlar merhaba, Erzurum'dayım sabahları çok soğuk oluyor ama ben aracımı kapalı otoparkta tutuyorum. Fakat sabahları ilk çalıştırmada ya da 2 gün bekledikten sonra ilk çalıştırmada rölantide dikkat çekici şekilde dalgalanma oluyor, iniyor çıkıyor hafiften arabayı sallıyor ama yaklaşık 1 dakika sonra düzeliyor, çekişinde motor gücünde hiçbir sorun yok, yakıt sarfiyatı normal. Sorun nedir sizce, enjektörler yeni değişti üstelik.
Aracım 1.5 dci 2012
 
Sorun yok bence , soğukta normal. Kapalı otopark bile olsa Erzurumdan bahsediyorsunuz :)
 
Sorun yok bence , soğukta normal. Kapalı otopark bile olsa Erzurumdan bahsediyorsunuz :)

Herkes öyle diyor ama önceleri bu yoktu ve rahatsız edici bir durum. Acaba diyorum enjektörlerde mi bir tıkanıklık var yoksa MAF sensöründe mi bir sorun var. Hiçbirinden anlamadığım için de sorunun kaynağını bulamıyorum tabi :D Sanayide tanıdık ustaya sordum kurcalatma hiç MAF belki olabilir ama gidişinde vs problem yoksa bence bir şey yok dedi. Egzozdan duman atma yok, çekişinde bir şey yok ama geceden sonra ilk çalıştırmada devir saati 0.8 - 1.1 civarı aralığında inip çıkıyor düzensiz bir şekilde. Bu olurken de arabada zaman zaman titreme oluyor, yakıttan mı acaba deyip enjektör temizleyici katkı koydum arabaya ve bir süre devirli kullandım, bir şey değişmedi.

Var mı acaba aynı ya da benzer dertten müzdarip olup da yardımcı olabilecek olan?
 
Kullandığınız yakıtla alakalı olabilir. Petrol şirketleri hava sıcaklığına göre yakıt içindeki katkı maddelerini sürekli değiştirirler.Yani aldığınız yakıtın yoğunluğu o soğuğa göre olmayabilir.Yakıt ne kadar yoğun olursa enjektör içinden o kadar zor geçer , bu da devri düşürür , rölanti motoru ve diğer sensörlerde aracı normale döndürmeye çalıştığından kısa süreli dengesizlikler olabilir soğuklarda.Bence çok takılmayın yakın zamanda düzelecektir :)
 
Öyle mi diyorsunuz.. Yakıtı Shell Diesel Nitro+ alıyorum hatta bu sefer içine enjektör temizleyici katkı da ekledim. Özellikle de pompacıya sordum bu nitro+ ince mi diye evet dedi o da. Zaten ilk çalıştırmada oluyor kullandıktan sonra stop edip tekrar çalıştırınca bir sıkıntı kalmıyor. Acaba mazot pompasında mı sorun var diye düşünmeden de edemedim açıkçası, çünkü çok pahalı bir parça. Bir başka seçenek Carbon clean gibi bir uygulama gerekir mi?
Kullandığınız yakıtla alakalı olabilir. Petrol şirketleri hava sıcaklığına göre yakıt içindeki katkı maddelerini sürekli değiştirirler.Yani aldığınız yakıtın yoğunluğu o soğuğa göre olmayabilir.Yakıt ne kadar yoğun olursa enjektör içinden o kadar zor geçer , bu da devri düşürür , rölanti motoru ve diğer sensörlerde aracı normale döndürmeye çalıştığından kısa süreli dengesizlikler olabilir soğuklarda.Bence çok takılmayın yakın zamanda düzelecektir :)
 
Bence şu sıra hiç bir şey yaptırmayın.Pompadan olsa sürekli yapar.Dediğim gibi hava soğuk , depodaki yakıtla borudaki yakıtın bile yoğunluğu farklıdır.Geri dönüş borusundaki yakıt bile farklı değerler gösterir.Soğukta marşa basıyorsunuz , marş motorundan pompaya , şanzımandan motor yağına kadar her şey soğukta bir anda harekete geçiyor.Dengesizlikler normal bana göre.
 
Anladım teşekkür ederim bu şekilde kullanmaya devam o halde. Bir de artık Shell GTL sanırım yok, doğru mudur?
Bence şu sıra hiç bir şey yaptırmayın.Pompadan olsa sürekli yapar.Dediğim gibi hava soğuk , depodaki yakıtla borudaki yakıtın bile yoğunluğu farklıdır.Geri dönüş borusundaki yakıt bile farklı değerler gösterir.Soğukta marşa basıyorsunuz , marş motorundan pompaya , şanzımandan motor yağına kadar her şey soğukta bir anda harekete geçiyor.Dengesizlikler normal bana göre.
 
Benim araçta da aynı durum söz konusu bence soğuk havalardan ve yakıttan kaynaklı diye düşünüyorum arkadaslarında dediği gibi havalar ısınmaya basladıkca düzelir


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Geri
Üst