K4M'ler için Alternatör Kasnağı Uyarısı

*Korkmazbey

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2010
Mesajlar
2,425
Tepki puanı
16
Puanları
0
Yaş
39
Geçmiş olsun, anlaşılıyorki yetkili servis biraz vurdum duymaz ve işi sallama yapıyor siz en iyisi maisi arayıp sorunlarınızı anlatın servis kendine biraz çeki düzen verir...
 

bergamalı

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Haz 2011
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
çıkan sonuca göre belirlemek istiyorum tepkimi ama haklısınız ya beni pek önemsemediler ya da iş ahlakları yok gerçi ilk durumda da ikinci sonuç çıkıyor ama neyse...bu nasılsa bir şeyden anlamaz ne dersek hee der dediler galiba...
 

RsErdi

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
10 Eki 2010
Mesajlar
596
Tepki puanı
0
Puanları
0
bilgi için tşkkr ederiz bilmydm ben :)
 

bergamalı

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
20 Haz 2011
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
46
Arkadaşlar tam 15 gün oldu hala sonuç yok aramadı yetkili servis.. bu konuda nasıl hakkımı arayabilirim acaba bilgisi olan var mı
 

Vefa

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Ağu 2013
Mesajlar
241
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Bu kasnağın değişim periyodu kaç km dir?
 

meganne

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2013
Mesajlar
3,372
Tepki puanı
22
Puanları
0
Yaş
42
o kasnak bana 3 bin masraf yapıldı.
arabanın motoru açıldı
arabadan soğudum ama yenisi de bundan iyi olamaz.
 

meganne

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2013
Mesajlar
3,372
Tepki puanı
22
Puanları
0
Yaş
42
Bu kasnağın değişim periyodu kaç km dir?

triger ile değişir.
garantili yaptırmadıysan kontrol etmelisin. kayışı ve onu tutan bilyayı...
sağında solunda kırık yoksa tamamdır.

benim kini eğik takmışlar, yolda parçalandı, motor açıldı vs..vs...sakata gelmez...
 

Vefa

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
17 Ağu 2013
Mesajlar
241
Tepki puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Bugün Ataşehirde bir ustaya kasnağı değiştirttim. Yanaşma var dedi, galiba ilk mesajda bahsedilen durum. Malzeme ve işçilikle beraber 110 lira tuttu. Yerli üretim bir parça kullandığını söyledi. Gönlüm Ina diye bir markadan yanaydı ama bu marka ile sorun yaşamıyoruz deyince taktırdım.
Bu arada konuyu araştırırken farklı bir forumda şöyle bir bilgiye rastladım inşallah benimki bu tür sorunlu bir parça değildir:

"Güzel arkadaşım iyi yapmışsın iyi yapmasınada keşke o kasnak konusunda önce bir danışsaydın buraya bir konu açsaydın. Adamlar kasnağı balatalı yapmışlar acaba buna niye gereksinim duymuşlar? Tamam orjinal kasnağın kısa sürede bozulduğu doğru o bir tasarım hatalı kasnak .Kayışı koparmasıylada triger kayışına falan zarar vemez o kayış aksesuar kayışıdır. hidr direksiyon, klima şarj dinm. falan bunları tahrikler ve çalışmasını sağlar.Gelelim kasnağa, niye balatalı yapılmış ilk çalıştırmada ve stop etme esnasında şarj dinamosuna fazla yüklenmesini önlemek alternatörünve çevre kasnak bilya vs.in ömrünü uzatmak içindir.Ayn zamanda balansını alarak rulmanlarının bozulmasınında önüne geçmek içindir. Şu anda aldığın ve aracına taktığın şarj dinamosu kasnağı orjinalinin yerli üretim tek parça olan kopyasıdır.Ve şarj dinamosuna ekstradan zorlanma ve yük bindirmektedir. Her marş basman ve stop etmen esnasında.Bunun yerine şu an sıfır araçlarda ve sıfır alternatörlerin üzerinde çıkan şarj dinamo kasnakları var. Masır rulmanlı ve kilitli mekanizmaya sahip devir ayarlı.Bunları nerdenmi biliyorsun diye sorarsan bende baya uğraştım bu kasnak ve sorunlarıyla bende önce senin yaptığın gibi yerli kopyayı takmıştım sonuç 1 yıla varmadan alternatör ve gergi rulmanlarını bozdu.Ve sonunda bosch marka şarj dinamomu komple revuzyon yaptırdım kendi ustama ve kasnağıda bu bahsettiğim kasnaktan alarak onu taktırdım en basit gözle görülen farkı söyleyeyim. Aracı stop ederken bakıyorum yukardan alternatörün kolektörü içinde bulunan sargılı bobin kısmı araç stop ederken kayışla beraber küt diye durmuyor. motor stop ediyor kayış duruyor kollektör bu esnada 1-2 tur geriye dönüyor ve ondan sonra duruyor yani yükünü gerilimini azaltarak duruyor. Markası İNA idi made in germany.Keşke böle bir kasnakla bu problemi çözmüş olsaydın. Daha uzun ömürlü olurdu."
 

meganne

Yasaklı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
16 Şub 2013
Mesajlar
3,372
Tepki puanı
22
Puanları
0
Yaş
42
Bugün Ataşehirde bir ustaya kasnağı değiştirttim. Yanaşma var dedi, galiba ilk mesajda bahsedilen durum. Malzeme ve işçilikle beraber 110 lira tuttu. Yerli üretim bir parça kullandığını söyledi. Gönlüm Ina diye bir markadan yanaydı ama bu marka ile sorun yaşamıyoruz deyince taktırdım.
Bu arada konuyu araştırırken farklı bir forumda şöyle bir bilgiye rastladım inşallah benimki bu tür sorunlu bir parça değildir:

"Güzel arkadaşım iyi yapmışsın iyi yapmasınada keşke o kasnak konusunda önce bir danışsaydın buraya bir konu açsaydın. Adamlar kasnağı balatalı yapmışlar acaba buna niye gereksinim duymuşlar? Tamam orjinal kasnağın kısa sürede bozulduğu doğru o bir tasarım hatalı kasnak .Kayışı koparmasıylada triger kayışına falan zarar vemez o kayış aksesuar kayışıdır. hidr direksiyon, klima şarj dinm. falan bunları tahrikler ve çalışmasını sağlar.Gelelim kasnağa, niye balatalı yapılmış ilk çalıştırmada ve stop etme esnasında şarj dinamosuna fazla yüklenmesini önlemek alternatörünve çevre kasnak bilya vs.in ömrünü uzatmak içindir.Ayn zamanda balansını alarak rulmanlarının bozulmasınında önüne geçmek içindir. Şu anda aldığın ve aracına taktığın şarj dinamosu kasnağı orjinalinin yerli üretim tek parça olan kopyasıdır.Ve şarj dinamosuna ekstradan zorlanma ve yük bindirmektedir. Her marş basman ve stop etmen esnasında.Bunun yerine şu an sıfır araçlarda ve sıfır alternatörlerin üzerinde çıkan şarj dinamo kasnakları var. Masır rulmanlı ve kilitli mekanizmaya sahip devir ayarlı.Bunları nerdenmi biliyorsun diye sorarsan bende baya uğraştım bu kasnak ve sorunlarıyla bende önce senin yaptığın gibi yerli kopyayı takmıştım sonuç 1 yıla varmadan alternatör ve gergi rulmanlarını bozdu.Ve sonunda bosch marka şarj dinamomu komple revuzyon yaptırdım kendi ustama ve kasnağıda bu bahsettiğim kasnaktan alarak onu taktırdım en basit gözle görülen farkı söyleyeyim. Aracı stop ederken bakıyorum yukardan alternatörün kolektörü içinde bulunan sargılı bobin kısmı araç stop ederken kayışla beraber küt diye durmuyor. motor stop ediyor kayış duruyor kollektör bu esnada 1-2 tur geriye dönüyor ve ondan sonra duruyor yani yükünü gerilimini azaltarak duruyor. Markası İNA idi made in germany.Keşke böle bir kasnakla bu problemi çözmüş olsaydın. Daha uzun ömürlü olurdu."


ne demek istediklerini anlamadım ama.
daima orjinal parça kullanılır.
onların plastik, balatalı vs.. olması mühandisler tarafından ayarlanıyor.
sanayi de 2 anahtar tutan anlamaz o işlerden.
 
Üst