Termostat her arabada olur. Görevi aracın su devirdaymını kesmek yada kesmemek. Araç suyu belirli dereceye gelene kadar termostat kapalıdır su devirdaym olmaz motor çabuk ısınsın diye. Daha sonra belirli sıcaklığa gelince (termostatına göre değişir genelde 90 derece civarı) termostat açar su devirdaym olur.Radyatörde soğuyan su motor bloğundaki su kanallarından geçerek tekrar radyatöre döner ve böylece motor soğur.
Hararet varsa;
- Devirdaym pompası kontrol
- V kayış ve gergisi kontrol
- Termostat kontrol
- Radyatör kontrol (tıkanıklık var mı)
- Fan müşürü
- Fan rezistansı kontrol edilmeli
Hepsi olması gerektiği gibiyse contaya bakılmalı (değiştirmişsiniz zaten) hala sıkıntı varsa kapak rektefiyecide kontrol ettirilmeli kapağın blok ile öüpştüğü yüzeyde yamukluk var mı kontrol edilmeli. Daha ileri seviye blok değişimidir. Bugüne kadar max kapak işlem görmüştür bu gibi durumlarda.
Araç daha önce hararet gördümü? Su eksiltiyor mu? Fan devreye giriyor mu?