Kalkış da yüksek devirli kullanmak ?

suskunn86

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
2 Nis 2011
Mesajlar
531
Tepkime puanı
1
Puanları
0
1. viteste 4-5 bin devirde kalkış yapmanın zararı varmıdır ,ayrıca konuyu nereye açacağımı bilemediğim için buraya açtım yanlış yerde ise affola ..
 
Motor soğukken sakıncalı olabilir...
 
soğuk motorda acaip devirlenme oluyo vlla sabah kalktığımda hararete bakıyorm aşşağıda yolda bi yapıştırıyorm birden hızlanıyor vlla zararı olabilirmi biliyorm :D
 
Birincisi, neden 5000 devirde kalkış yapıyorsunuz? İkincisi, spor kullanımda bile 5000 devirde yaptığınız kalkış sadece aracınızı patinaja düşürecek, lastik yanması, debriyaj sıyrılması, aktarma organlarına gereksiz yük ve çıkaracağınız anlamsız lastik sesi dışında elinize bir şey geçmeyecektir. Spor kullanımdan haz almak için olabildiğince performansı lastiklere aktarırken, mümkün mertebe patinaja düşürmeden yapılması makbuldür. Ancak ve ancak draglarda (özellikle arkadan itişli araçlarda) turbo gecikmesi yaşanmaması ve dört çeker araçlarda yere maksimum tutunma için o devirlerde araç kaldırılabilir. Sonuç olarak şu dur; evet 5000 devirde kalkış yapmak aracınıza zarar vermesi dışında, önden çekişli araçlarda arzu edilmeyen patinaja maruz kalırsınız. Saygılar...
 
Birincisi, neden 5000 devirde kalkış yapıyorsunuz? İkincisi, spor kullanımda bile 5000 devirde yaptığınız kalkış sadece aracınızı patinaja düşürecek, lastik yanması, debriyaj sıyrılması, aktarma organlarına gereksiz yük ve çıkaracağınız anlamsız lastik sesi dışında elinize bir şey geçmeyecektir. Spor kullanımdan haz almak için olabildiğince performansı lastiklere aktarırken, mümkün mertebe patinaja düşürmeden yapılması makbuldür. Ancak ve ancak draglarda (özellikle arkadan itişli araçlarda) turbo gecikmesi yaşanmaması ve dört çeker araçlarda yere maksimum tutunma için o devirlerde araç kaldırılabilir. Sonuç olarak şu dur; evet 5000 devirde kalkış yapmak aracınıza zarar vermesi dışında, önden çekişli araçlarda arzu edilmeyen patinaja maruz kalırsınız. Saygılar...

sürekli değil ama bzen yapıyorum mesela ışıklardan kalkarken 5bine geldiğinde artık yemiyor araba öksürüyor,ama bundan sonra sakin kullanmaya dikkat edeceğim güzelim araba ne hale geliyor içim acıyor :)
 
soğuk motorda acaip devirlenme oluyo vlla sabah kalktığımda hararete bakıyorm aşşağıda yolda bi yapıştırıyorm birden hızlanıyor vlla zararı olabilirmi biliyorm :D

sorma yaa onun zevkide bir başka :)
 
Soğuk motorun performansı her zaman daha düşüktür ayrıca soğuk motorda devir yükseltilmesi oldukça zararlı
Arkadaşın 1.6 16V Megane'ının motor sıcakken 6500de devir kesiyor anca soğukken motora zarar gelmesini önlemesi için 5000de kestiğine şahit oldum bi kaç sefer, bilmem anlatabildim mi :)
 
Son düzenleme:
5Binde 2 kere kalktım biri öyle arkadaşla ışıklarda biride çok dik bir yokuşta kaldım. Mecburen yüklendim, lastik kokusu geldi gitmedi bende bıraktım geri geri indim :/
 
soğuk motorda acaip devirlenme oluyo vlla sabah kalktığımda hararete bakıyorm aşşağıda yolda bi yapıştırıyorm birden hızlanıyor vlla zararı olabilirmi biliyorm :D

Motor soğukken devirli kullanmak motor ömrünü kısaltır ve oldukça zararlıdır. Motor soğukken yeterli yağ basıncını oluşturamaz. Motor yataklarını yağla besleyebilmek içinbesleyebilmek ve motor yağının görevini tam şekilde yapabilmesi için motorun 80-90 derece arasında olması gerekir. Motor soğukken ilk çalıştırma sonrası yüksek devir çevirmek ve bunu alışkanlık haline getirmek yatak sarmasına bile neden olabilir
 
Motor soğukken devirli kullanmak motor ömrünü kısaltır ve oldukça zararlıdır. Motor soğukken yeterli yağ basıncını oluşturamaz. Motor yataklarını yağla besleyebilmek içinbesleyebilmek ve motor yağının görevini tam şekilde yapabilmesi için motorun 80-90 derece arasında olması gerekir. Motor soğukken ilk çalıştırma sonrası yüksek devir çevirmek ve bunu alışkanlık haline getirmek yatak sarmasına bile neden olabilir
eyvllh abi bunları öğrendiğim iyi oldu ya zararı olmadığını sanıyodm da ynls biliyormusum :)
 
Geri
Üst