- Katılım
- 4 Kas 2012
- Mesajlar
- 8
- Tepkime puanı
- 5
- Puanları
- 0
Merhaba Arkadaşlar,
Kapılarda çıkan tak-tok gıcık bir ses Clio III lerimizde ilerleyen zamanlarda kronik olarak ortaya çıkıyor.Bunun için anlatacağım çözüm yolunu kendi aracımda uyguladım ve mükemmele yakın bir sonuç aldım.Kapılarda bulunan pistonlarda oluşan paslanma bu sorunun sebebi.Pistonlar tamamen kapalı devre olduğu için çözüm değiştirmekten geçiyor.Şimdi gelelim tamirine ;Pistonun üst kısmında kenara yakın bir yerde ve alt noktada sona yakın bir yerden 1,5- 2 mm lik bir matkap ucu ile delik açıyoruz.Ben bunun için şarjlı matkap kullandım çünkü pistonun olduğu noktaya normal matkap pek kolay girmiyor.Kullandığım matkap uçlarının arka kısmı bits uçlu yani şarjlı matkapa uygun.Delikler açıldıktan sonra üstteki delikten WD40 pas sökücü ve yağlayıcıyı belli miktar sıkıp kapıları ileri geri 15-20 defa hareket ettirip paslı noktalara temas etmesini sağlıyoruz.Sonrasında alttaki açtığımız delikten pas ve kirli yağın süzüldüğünü göreceksiniz.Bu işlemi 1-2 kez tekrar edip pas-kirli yağın tamamen çıktığını gördükten sonra alt deliği loctite veya japon yapıştırıcısı veya silikon ile küçük pir miktar damlatıp parmak ile bastırıp tıkayın.Son olarak üst delikten sıvı gres yağı uyguluyoruz kapıyı 15-20 kez açıp her yere temas etmesini sağlayıp sonucun olumlu olduğunu görüyoruz....Resimlerden de nasıl uygulandığını inceleyebilirsiniz.
http://www.hizliresimyukle.com/o2D5
http://www.hizliresimyukle.com/o2DF
http://www.hizliresimyukle.com/o2Dd
Kapılarda çıkan tak-tok gıcık bir ses Clio III lerimizde ilerleyen zamanlarda kronik olarak ortaya çıkıyor.Bunun için anlatacağım çözüm yolunu kendi aracımda uyguladım ve mükemmele yakın bir sonuç aldım.Kapılarda bulunan pistonlarda oluşan paslanma bu sorunun sebebi.Pistonlar tamamen kapalı devre olduğu için çözüm değiştirmekten geçiyor.Şimdi gelelim tamirine ;Pistonun üst kısmında kenara yakın bir yerde ve alt noktada sona yakın bir yerden 1,5- 2 mm lik bir matkap ucu ile delik açıyoruz.Ben bunun için şarjlı matkap kullandım çünkü pistonun olduğu noktaya normal matkap pek kolay girmiyor.Kullandığım matkap uçlarının arka kısmı bits uçlu yani şarjlı matkapa uygun.Delikler açıldıktan sonra üstteki delikten WD40 pas sökücü ve yağlayıcıyı belli miktar sıkıp kapıları ileri geri 15-20 defa hareket ettirip paslı noktalara temas etmesini sağlıyoruz.Sonrasında alttaki açtığımız delikten pas ve kirli yağın süzüldüğünü göreceksiniz.Bu işlemi 1-2 kez tekrar edip pas-kirli yağın tamamen çıktığını gördükten sonra alt deliği loctite veya japon yapıştırıcısı veya silikon ile küçük pir miktar damlatıp parmak ile bastırıp tıkayın.Son olarak üst delikten sıvı gres yağı uyguluyoruz kapıyı 15-20 kez açıp her yere temas etmesini sağlayıp sonucun olumlu olduğunu görüyoruz....Resimlerden de nasıl uygulandığını inceleyebilirsiniz.
http://www.hizliresimyukle.com/o2D5
http://www.hizliresimyukle.com/o2DF
http://www.hizliresimyukle.com/o2Dd