Karburatör Hava Borusu sizde de böylemi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan RedFoX
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

RedFoX

Levent
Süper Moderator
14-Bolu
Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
3,465
Tepkime puanı
64
Puanları
48
Yaş
39
uryh.png


Sahibinden sitesinde r11 lere bakarken birden gözüme bu hortum çarptı benim aracımda orada hortum yok ama yerleri var bu hortumun görevi nedir karburatöre sıcak havamı üflüyor ? olmasa ne gibi problem olur ? resimdeki araç rainbow aracım 1,7 txe
 
Rainbow 1.6 dır..Flashlar 1.7 dir..aracınız soğuk havalarda motordan sıcak hava alır onun için o boru o boruyu alın bence
 
Rainbow 1.6 dır..Flashlar 1.7 dir..aracınız soğuk havalarda motordan sıcak hava alır onun için o boru o boruyu alın bence

Bende öyle düşündüm geçen cumartesi manifolt contasını değiştirmiştik orda boşta duran egzoz borusu gibi bir boru vardı boşta ondan hava filtresine boru gidiyormuş demek hem hava filtresine pislik gitmemiş olur. en yakın zamanda bulayım o borudan ;)
 
Sıcak hava borusu fazla gaz yakıtına sebeb olur diyeb biliyorum..Eski aracımın formunda bununla ilgili çalışma yapan bir arkadaş vardı ve en son bu kanaate varmıştı.Bendede o boru yok ama açıktı.Bende oraya bir kapak ayarlayıp iki üç delik açıp komple kapatmıştım.Yakıtımda gayet güzel...Ama geniş lastikten sonra yakıtım arttı..
 
Sıcak hava borusu fazla gaz yakıtına sebeb olur diyeb biliyorum..Eski aracımın formunda bununla ilgili çalışma yapan bir arkadaş vardı ve en son bu kanaate varmıştı.Bendede o boru yok ama açıktı.Bende oraya bir kapak ayarlayıp iki üç delik açıp komple kapatmıştım.Yakıtımda gayet güzel...Ama geniş lastikten sonra yakıtım arttı..
Benimkide açık araç çalışırken elimle kapatıyorum vakum gibi çekiyor. Kadın çorabını paket lastiği ile kapatmak mantıklımıdır ?
 
Aracın kullanmadığı soğuk hava o boru vasıtası ile manifoltlara gider . Bu sayede aracın manifoltu yüksek ısıdan korunmuş olur .
 
bende çıkartayım o zaman bu boruyu... soğuk hava daha az yaktırıyorsa lpg de :)
 
Aracın kullanmadığı soğuk hava o boru vasıtası ile manifoltlara gider . Bu sayede aracın manifoltu yüksek ısıdan korunmuş olur .

Kadir önemli bir noktaya değinmiş ! Bu borudan soğuk hava manifolt a gidiyor yanı Hava Filtresine manifolttan hava gelmiyor doğrumu anladım acaba?
 
Aracın kullanmadığı soğuk hava o boru vasıtası ile manifoltlara gider . Bu sayede aracın manifoltu yüksek ısıdan korunmuş olur .

bence yanlışın var...
bu egsoz manifoldundan gelen hava ile dışarıdan gelen havayı kontrol eden bir kelebek olması gerekyor...
hava sıcaklığına göre sıcak ve soğuk havayı karıştırıyor olması gerekiyor...

burdaki amaç manifoldu korumak deilde... yanma olayını en verimli hale getirmek için olması gerek... benim bildiğim öyle..
yoksa manifoldun korunmaya ihtiyacı olacağını sanmıyorum...

lpg de soğuk hava daha iyi ise bende bu hortumu çıkartırım :)
 
Kadir önemli bir noktaya değinmiş ! Bu borudan soğuk hava manifolt a gidiyor yanı Hava Filtresine manifolttan hava gelmiyor doğrumu anladım acaba?
Evet doğru anladınız .

Örnek vereyim bir yokuş iniyorsunuz 5. viteste . Gaza basmıyorsunuz .
Önden gelen hava bahsi geçen boru yardımı ile manifolta gidiyor .
Manifoltta soğuyor .
 
Geri
Üst