Kış geldi, başladı sabahları marş basma mücadelemiz! :)

guitar junior

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Nis 2012
Mesajlar
369
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
39
Aracım Renault 19 1.6 RT LPG 96'

Sanırım genelde karbüratörlüler bu sıkıntıyı çok yapıyor. Yazın bişey yok, her türlü bakım yapılsa da sabah serinliğinde şu bahar günü bile çalışmakta zorlanıyor bizim 19. 5000 ve kışlık bakım sonrası aracın çabuk ısınmasını sağlayan, su hortumunun içine monte edilen 86'lık termostat taktırdım. Bakalım faydası olacak mı? Benzer sorunu yaşayan arkadaşlar ne tür önlemler alıyorsunuz... İyi forumlar...
 
Termostatın ilk marşa faydası olmaz .
Ateşleme sistemine güzel bir avans ayarı + 4 Buji + 4 Buji kablosu + Ateleme beyni ve bobini kontrol edin.

Bende de aynı motorun var olduğu 1.6 Rainbow var .
Şöyle yapın , kontağı 1. sefer açın , kapatın...2. seferde marşa basın . Bende zaten 2. seferde çalışıyor :D ( Sabahları LPG de )
 
Siz en iyisi karbüratörden kurtulup K7M alın :)
 
Geçen sene Bolunun soğuğunda gazda benim aracım 2 marşta alıyordu hiç bir sıkıntı yaşamadım maşallah Akünüz sağlam olsun yeter :)
 
Aracım Renault 19 1.6 RT LPG 96'

Sanırım genelde karbüratörlüler bu sıkıntıyı çok yapıyor. Yazın bişey yok, her türlü bakım yapılsa da sabah serinliğinde şu bahar günü bile çalışmakta zorlanıyor bizim 19. 5000 ve kışlık bakım sonrası aracın çabuk ısınmasını sağlayan, su hortumunun içine monte edilen 86'lık termostat taktırdım. Bakalım faydası olacak mı? Benzer sorunu yaşayan arkadaşlar ne tür önlemler alıyorsunuz... İyi forumlar...

86 lık termostat daha çabuk soğuması içindir... normalde termostadlar 90-95 arası açar... seninkisi 86 da açar ve çabuk soğumaya başlar.. yazın faydalı kışın zararlıdır... motorun verimli çalışmasıcaklığı 90 derece civarıdır..
 
86 lık termostat daha çabuk soğuması içindir... normalde termostadlar 90-95 arası açar... seninkisi 86 da açar ve çabuk soğumaya başlar.. yazın faydalı kışın zararlıdır... motorun verimli çalışmasıcaklığı 90 derece civarıdır..

Eskiden termostat yoktu. soğuk su da radyatöre ulaşıyordu. Şimdi su 86 dereceye ulaşmadan radyatöre gitmiyor. Motor içi sıcak kalıyor.

Geçen kış Niğde Kayseri yolunda yokuş aşağı inerken motor soğudu, kalorifer ısıtamadı bizi, donduk. :) Sanırım artık bu olmayacak. Ancak ilk çalıştırma yine arkadaşların dediği gibi buji, buji kablosu, marş kömürü ve aküye bağlı. Bunların hepsi orta yaşta. Usta erken değiştirme diyor. Çok sıkıntı yaparsa değiştireceğim...
 
benim temprada bir ara çok zor çalışıyordu... hatta çoğu zaman marş ile deilde vurdurarak çalıştırabiliyordum. bu böyle olmaz dedim ve düşündüm neden böyle olabilir diye...
beyin kablo ve soketlerini iyice yerine oturttum.. o gündür bugündür bir daha çalışmamazlık yapmadı... bence sende beyin soketleri avans soketleri gibi ateşleme üzerine etki yapan kablolarla oyna biraz.. temassızlık olabilir....
 
Geri
Üst